Tänakut ootab elu tähtsaim eksam

Peep Pahv
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänak kinnitas, et on katsumuseks valmis.
Ott Tänak kinnitas, et on katsumuseks valmis. Foto: Karli Saul

Homme ja ülehomme on rallimees Ott Tänaku karjääri seni kõige vastutusrikkamad päevad. Austrias toimuvate katsete eduka läbimise korral võib ta saada koha tuleval aastal MM-sarjas osalevas tiimis.



Eksib see, kes arvab, et Tänak on viimaste nädalate jooksul hommikust õhtuni autoroolis istunud ning karjääri pöördepunktiks kujunevate päevade tarbeks sõiduvõtteid ja õige liikumisjoone valikut lihvinud. Kaugel sellest, elu kohati karm reaalsus pakub hoopis argisemaid tegevusi.



«Sõitmiseks polnud võimalust, kuni viimase hetkeni käis auto ehitamine, alles teisipäeval sai kõik korda ja saatsime masina Austria poole teele,» rääkis Tänak eile pärastlõunal. Täna istub ta koos oma mentori Markko Märtini ja kaardilugeja Kristo Kraagiga lennukisse ning siirdub ka ise Austriasse.



Tänaku N-rühma Subaru Impreza sai kannatada poolteist kuud tagasi sõidetud Soome MM-rallil, kui 21-aastane roolikeeraja sõitis auto tehnilise rikke tagajärjel teelt välja ja katkestas. «Masina taastamine võttis aega, tahtsime teha kõike väga hästi,» selgitas Tänak. «Esmaspäeval tegin asfaldil mõned tiirud, aga seegi oli rohkem auto sättimiseks. Tean, et nüüd on tehnikaga kõik korras.» Tänak lisas, et viimase aja napp sõidupraktika ei tohiks konkursi käigus tunda anda: «Kruusateed on nagu ikka, asfaldiga olen vähem harjunud.»



Pool teed ihaldatud töökohani – Pirelli Star Driver tiimi sõitjaks – on Tänakul juba käidud. Juuli viimastel päevadel osales ta Soomes peetud eelvoorus ning pääses koos viie konkurendiga suurde finaali.



Eesti rallisõpradele tuttavatest meestest mahtusid toona valitute hulka ka lätlane Maris Neiksans ja leedulane Vytautas Švedas, lisaks Rootsi ja Norra rallimees.



Homme pistavad nad rinda veel üheksa konkurendiga. Euroopa valikust pääsevad Pirelli tiimi kaks sõitjat, kokku antakse võimalus MMil osaleda viiele noorele piloodile. Kõik saavad osaleda kuuel etapil.



Austrias toimuv lõppvoor on ülesehituselt sarnane Soomes toimunuga. Esimesel päeval kontrollitakse rallimeeste kehalist treenitust ja suhtlemisoskust, teisel päeval sõidetakse umbes 80 km pikkune miniralli, millest esimene pool asfaldil, teine aga kruusal.



Juba suvel alustas Tänak tugevate treeningutega, kehalise võimekuse test polevat sugugi naljaasi. «Pärast Soome võistlust olen pidevalt edasi harjutanud. Kehalise vormi hoidmisest ei saa rääkida, tuleb ikka edasi panna,» märkis ta ning möönis, et enese ettevalmistamist vajas ka vestlusvoor.



Inglise keele praktikat olevat Tänakul lihtsalt vähe, ent igapäevase keelekasutusega ei tohiks probleeme tekkida. Samas peetakse tugeva reklaamiväljundiga tiimis suhtlemisoskust väga oluliseks.



Päev enne ärasõitu möönis Tänak, et hinges valitseb kerge ärevus, ent sellest ei tohi lasta ennast häirida. «Oma asjad tuleb rahulikult ära teha,» sõnas ta kindlameelselt.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles