Aava edukas algus Türgi rallil pöördus hetkega ebaõnneks

Peep Pahv
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Urmo Aava  Türgi MM-rallil.
Urmo Aava Türgi MM-rallil. Foto: AFP / Scanpix

Kurjakuulutav kombinatsioon – 13. ja reede, pakkus Eesti parimale rallisõitjale Urmo Aavale justkui meelituseks hetkeks õnne, et ta seejärel ebaõnnega üle külvata.

Aava ja kaardilugeja Kuldar Siku helge hetk kattus Türgi MM-ralli eile hommikul sõidetud teise kiiruskatsega, kus Citroënil kihutavad eestlased noppisid karjääri kolmanda kiiruskatsevõidu. Järgmisel lisakatsel kihutasid nad aga üle teel lebanud kivi, lõhkusid auto amortisaatori ning pidid selleks päevaks sõitmise lõpetama.


«Juba treeningute ajal oli näha, et tegemist on väga halva teega,» rääkis Aava. «Rajal oli palju pöördeid ning tee kulges vaheldumisi puudevahelistel pimedatel lõikudel ja lagendikel. Kaamerast on näha, et sõitsime just sellisel pimedal lõigul üle teele sattunud kivi – ma lihtsalt ei näinud seda.»


Eestlased üritasid veel sõitu jätkata, ent kolm kilomeetrit hiljem lagunes auto amortisaatori kinnitus täielikult ning nad pidid edasisest võistlusest loobuma. Täna jätkavad Aava ja Sikk Superralli süsteemis, ent kaotus liider Sebastien Loebile on juba 35.56,7.


Aava tunnistas, et hinge puges pettumus. «Loomulikult oleks soovinud järgmistelgi kiiruskatsetel häid aegu sõita,» lausus saatuslikuks saanud kolmandal kiiruskatsel vaheajapunktides teisel kohal püsinud mees. «Halvemate tulemuste pealt olnuks veelgi nukram katkestada. Nüüd pole aga muud teha kui tunnistada, et täna lihtsalt läks niimoodi.»


Kiiruskatse võitmine ei avaldanud Aavale kuigi suurt muljet. Rallimehe sõnul läbisid nad selle hea rütmi ja hooga, ent pärast finišit oli Sikk tunnistanud, et sõit kulges igavalt. Samas näitasid eestlased kõrgeklassilist tulemust – näiteks valitsev maailmameister ja tänavusegi MM-sarja liider prantslane Sebastien Loeb kaotas pisut vähem kui 23-kilomeetrisel kiiruskatsel neile 13 sekundit.


«Auto oli hea ja mõnusalt pehmes seadistuses,» kiitis Aava sõiduvahendit. «Kindlasti arvavad paljud, et läksin pärast kiiruskatse võitmist lolliks, ent tegelikult polnud see sugugi nii.» Samas tõestas Aava, et paar nädalat tagasi Kreekas nopitud kaks kiiruskatsevõitu polnud juhuslikud.


Ralli avapäeva lõpuks tõusis seisusekohaselt liidriks Loeb, ent tipus on seis erakordselt tihe. Fordiga kihutav norralane Henning Solberg kaotab ühe ning sama marki masinat ohjav soomlane Jari Matti Latvala 1,1 sekundit. Fordide paraadi jätkavad itaallane Gigi Galli (+2,2) ning soomlane Mikko Hirvonen (+6,9).


Paremusjärjestuse keeras pea peale eilne viimane kiiruskatse. Enne seda oli näiteks Loeb neljas ning Solberg viies. Paraku kujunes õhtune kiiruskatse seni kordamööda juhtinud Hirvonenile ja Latvalale fiaskoks – neist esimene kaotas katsevõidu noppinud Solbergile 23 ning teine koguni 30,8 sekundit.


Pole välistatud, et soomlaste suur kaotus tähendab taktikamängu. Näiteks Latvala kinnitas juba pärast seitsmendat kiiruskatset wrc.com-ile antud intervjuus, et ei sooviks laupäeva liidrikohalt alustada.


Suure viisiku järel mahuvad punktikohale veel eksmaailmameister, norralane Petter Solberg (+49,1), britt Matthew Wilson (+1.05,9) ning hispaanlane Daniel Sordo (+1.06,8).


PWRC-sarjas asuvad Martin Rauam ja Silver Kütt üheksa kiiruskatse järel üheksandal kohal. Liider Andreas Aignerile on kaotust 1.41,0. 

Tagasi üles