Tuleval suvel toimub Lõuna-Eestis kolmepäevane autoralli, millest lähiaastatel võiks saada IRC-sarja osavõistlus.
Eestis soovitakse korraldada kõrgetasemelist rallit
«Meil on hooaja lõpus väga hästi toimiv Saaremaa ralli, ent soovime, et ka suvel oleks Eestis vähemalt üks korralik ralli,» rääkis kõlava nimega Rally Estonia korraldamisega tegelev Urmo Aava. «Leidsime Lõuna-Eestist uusi ja huvitavaid teid ning ka selliseid radu, kus pole juba ammu sõidetud.»
Tuleva suve võistluse kuupäev on hoolega paika sätitud. 16.–18. juulini toimuv kihutamine on vaid paar nädalat enne Soome MM-rallit ning peaks tippsarjas osalevatele sõitjatele pakkuma hea võimaluse ennast ja masinat testida.
«100 km pikkuse ralli pärast ei hakka keegi siia tulema, korralike kiiruskatsetega võistlus peaks aga väga hästi sobima,» selgitas Aava. «180 km kiiruskatseid on ettevalmistuseks paras. Eesti sõitjad saaksid aga proovida, mis tunne on nii pikal võistlusel osaleda. Praegu peab sellise kogemuse hankimiseks otsima välisvõistluse.»
Aava ja temaga koos võistlust kavandavad inimesed on võtnud ette suure suutäie. Rally Estonia pole pelgalt ühekordne projekt, esialgsed plaanid on tehtud kolmeks aastaks. IRC-sarja etapiks pürgimisel oodatakse ka riigi abi.
Seni veel WRC-sarja varjus püsiva IRC muudab ahvatlevaks koostöö Eurospordi telekanaliga.
Tänavuse viimase etapi, Šoti ralli ajal pakkus mainekas telekanal vaheldumisi maalilisi vaateid mägedest ja nende nõlvadel kulgevast rallirajast ning pilti masina sisekaamerast. Rallimeeste hinnangul oleks teleülekanne turistide meelitamiseks hea reklaam.
«Ainuüksi ralli korraldamine oleks turismi ergutamiseks väga tõhus vahend. Lisaks sõitjatele tulevad ju fännid ka naaberriikidest – Soome, Venemaa, Baltikum ja Skandinaavia on kõik rallimaad,» leidis Aava, ent ei soovinud veel avalikustada, palju ühe võistluse korraldamiseks raha kulub. Küll aga möönis ta, et lihtsam on leida toetajaid koduse võistluse kui MM-sarja projekti jaoks.
Tõsise ralli juurde kuuluvad ka Eesti mõistes väga pikad kiiruskatsed.
Lõuna-Eesti kihutamisel võivad need küündida isegi 30 kilomeetrini. Loomulikult ei piisa sellise võistluse tarbeks ainult Otepää ümbruse teedest. Samas hoiduvad korraldajad Võru kandi kuppelmaastiku poole suundumast.
«Eesti rallimehed on kurtnud, et paljud kiiruskatsed kuluvad aastatega pähe. Otsisime täiesti uusi teid või sõidame tuttavaid kiiruskatseid vastupidi ning paneme sinnagi lõike vahele. Rada on juba praktiliselt valmis,» märkis Aava.
Eestis pole kolm päeva kestvat ning 180 km kiiruskatseid pakkuvat rallit väga ammu korraldatud. Vaatamata sellele, ei pelga Aava, et eestlased jätavad ürituse kulukuse hirmus starti tulemata. Võistlejate meelitamiseks korrutatakse selle võistluse punktid Eesti meistrivõistluste arvestuses koefitsiendiga 1,5.