Murdmaasuusakross annab sprindile eeskuju

Oliver Lomp
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Finaalis võttis murdmaasuusasprinter Peeter Kümmel (hüppel) taktikaliselt targa sõiduga kindla esikoha.
Finaalis võttis murdmaasuusasprinter Peeter Kümmel (hüppel) taktikaliselt targa sõiduga kindla esikoha. Foto: Sille Annuk

Nädalavahetusel Otepääl Väikesel Munamäel peetud vinge murdmaasuusakross pakkus kõike mida üks suusahuviline ootab – kiirust, hüppeid, kukkumisi, dramaatikat.



Alustuseks selgitus neile, kes Red Bull Nordixist esimest korda kuulevad: Nordix ehk murdmaasuusakross on segu murdmaasuusatamisest, suusakrossist ning suusasprindist.

Kokkuvõtlikult on tegu ülimalt vaatemängulise show-võistlusega, mis samal ajal võtab sportlastel võhma täiesti  välja.

«Tegelikult olin iga sõidu järel läbi,» kinnitas võistluse võitnud Peeter Kümmel, kelle sõnu kinnitasid mitmed teisedki sportlased. Kuigi Otepää rada oli vaid 500 meetri pikkune, juhtus selle jooksul rohkem kui mõne suusadistantsi peale kokku. Kümmel kinnitas, et edukaks esinemiseks peab olema märkimisväärselt osav sõitja.

«Ala on ülitehniline ja eeldab suurepärast suusavalitsemisoskust,» kinnitas Kümmel, kelle sõnul on murdmaasuusakross tehniliselt tavalisest sprindivõistlusest märksa keerukam ja eeldab seega sportlase mitmekülgsust. «Minu kasuks rääkis see, et olen nooruses sõitnud nii slaalomit kui lumelauda. Isegi suusa­hüpetega olen natuke tege­lenud.»

Kukkumise tõttu poolfinaali ukse taha jäänud murdmaasuusa sprindikoondise liige Kein Einaste arvas aga sootuks, et ka MK-sarjade sprindietapid võiksid rohkem krossielemente sisaldada.

«Sprindivõistlustel võiks olla rohkem adrenaliini, paraku on osavuse kaalukus meie sõitudes väiksem,» märkis Einaste, kelle mõtte kiitis heaks ka Kümmel. «Kindlasti võiks sprindi MK-etappidel rohkem suusavalitsemise momenti olla. Praegu on toore jõu osakaal tihtipeale liiga suur.»

Sellest, et Eesti murdmaasuusasprinterid – Kümmel, Anti Saarepuu, Einaste ja Timo Simonlatser – võistlusest osa võtavad, saadi teada vähem kui nädal enne võistlust. See lisas aga osalenutele kamaluga põnevust, kuna mehed said siinsete absoluutsete tippudega rinda pista. Ässad reageerisid Red Bulli kutsele innuga ja Kümmeli sõnul võiks seesugustel võistlustel teinekordki osaleda.

«Hooaja lõpuks on see selline paras võistlus,» arvas Kümmel, kelle sõnul oleks aasta alguses säärase sõidu mahapidamine vigastuse pärast ehk liiga ohtlik. «Kui jagataks aga MK-punkte ja toimuks aasta alguses, siis igatahes osaleks.»

Võitja Kümmel lunastas endale aga pääsu viimasele Red Bull Nordixi etapile Davosis, kus teiste hulgas võistleb viimaste olümpiamängude suusakuningas Petter Northug.

Paljud lõid araks

Rajameister Pavo Raudsepa sõnul läks raja ehitamine ilusti, kuid osa alguses startida plaaninud meestest lõi ekstreemset võistluskohta nähes põnnama.
«Mõni mees lõpuks ei startinudki,» märkis Raudsepp, kes meenutas muiates, et raja valmis saades pidi tema esimesena hüppeid ja muid elemente proovima.

Võistluse eel arvas Raudsepp, et raja tippkiiruseks enne viimast hüpet võib tulla kuni 75 km/h. «Rada on hästi tehtud siis, kui õnnetusi ei juhtu rohkem kui poolte osalejatega. Kui protsent jääb alla 30, tähendab see, et rada oli liiga lihtne,» märkis Raudsepp. (PM)

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles