Krossimees Tanel Leok: väheste võimalustega lapsed tahavad rohkem

Oliver Lomp
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tanel Leok
Tanel Leok Foto: Karli Saul

Eesti krossifännid olid aasta hakul lootusrikkad. Hooaja eel vahetas LS Motors Hondasse siirdunud Leok tiimi ja sai endale personaalse õpetaja, endise krossisõitja Marnicq Bervoetsi, kellega hoolsalt problemaatiliste startide kallal vaeva hakati nägema.


Esimene etapp küll ebaõnnestus, kuid siis muutusid tulemused järk-järgult paremaks ning edutee tipnes Kataloonia MM-etapi võiduga.

Pärast seda on kõik allamäge läinud – USA etapilt sai Leok kirja kaks katkestamist ning nigelalt on kulgenud ka sõidud Prantsusmaal, Saksamaal ja Lätis. Sarja liidril Antonio Cairolil on koos 384, teisel kohal oleval Clement Desalle’l 323 ja kolmandal mehel David Philippaertsil 298 punkti. Leok asub 207 silmaga kaheksandal positsioonil.

Tsiklivahetust ei kahetse

«Päris palju on läinud punkte kaduma seetõttu, et on juhtunud asju, mis poleks pidanud juhtuma,» nentis Leok, kes on maadelnud küll haiguste aga ka tehniliste probleemidega. «Ebaõnne on sel aastal kõvasti olnud. Kas või Teutschentalis (Saksamaa etapp – toim), kus stardis tuli stardipuu üles ning põrkasin Cairoliga kokku. Tsikli jalaraud jäi pidurilingi külge kinni ja väänas selle kõveraks. Pidin seisma jääma ja jalaga sirgeks taguma. Liiga tihti olen alguses langenud viimaseks ja on tulnud kõvasti pingutada, et ettepoole saada.»

Yamaha Honda vastu vahetanud Leok oma valikut ei kahetse – mõned asjad on paremad, mõned kehvemad, nagu elus ikka. Enamasti on ilmnenud sellised probleemid, mille vastu ei saagi midagi teha. «Eks närvi ajavad sellised asjad küll, aga samas tekib seda suurem isu asju paremini teha,» kinnitas Leok.

Üldiselt on 1. juunil 25-aastaseks saanud Leok aasta-aastalt arenenud. Kui kõik klapib, ei jää ta kiiruses kellelegi alla. Seda näitas ka Kataloonia etapp, kus ta edestas konkurente puhta sõidu, mitte teiste ebaõnne tõttu. Küll aga võib endiselt norida startide kallal, kuid osa vastutegureid on selle juures paratamatud.

«Mõnel lihtsalt on parem starditehnika nagu kaasa antud, ei harjuta üldse, aga ikka teeb paremini kui need, kes vaeva näevad. Teisalt mängib oma rolli see, et olen sarjas üks raskemaid mehi,» tunnistas 80 kg kaaluv eestlane. «Cairoli on minust umbes 15 kilo kergem, aga näiteks Ken de Dyckeril, kes on samuti üks raskemaid, on samuti stardiga probleeme.»

Tänavu teise poja isaks saanud Leok on pere kasvamisega hakanud elu ka teise nurga alt nägema. Nimelt meeldib talle ühe rohkem kodus pere keskel viibida. Küll aga ei kavatse ta krossisõitu niipea jätta ning, nagu iga teinegi tippkrossimees, unistab ta ühel päeval MM-tiitli omanikuks saamisest.

Loobumisplaane pole

«Eks ikka unistan maailmameistritiitlist, kuid selle saavutamisel peavad väga paljud asjad klappima,» tunnistas Leok. «Mõni tiirleb MM-karussellis 15 aastat, aga ei võida midagi, seega tahaks esialgu kolme hulka tulla.»

Kui aga pikemalt arutleda, mis tõesti saaks, kui praegu vigastust raviv Aigar Leok ja onupoeg Tanel Leok ühel päeval karjääriga lõpparve otsustavad teha? Üha rohkem motokrossimehi on hakanud tegelema supermotoga («Motomehed on laisaks muutunud, ei viitsi trenni teha,» kommenteeris Tanel Leok) ning kas üldse on näha, et Leokite ja Gert Krestinovi kõrval võiks mõni mees lähiajal MMil tegusid teha.

«65 cm3 tsiklitega sõitvate poiste seas on küll teraseid kujusid. 85 cm3 peal on areng miskipärast toppama jäänud, kuid samas võib mõne anne märksa hiljem avaneda,» sõnas Leok. «Selle näeb kohe ära, kes sõidab ise isuga ja keda sunnitakse.»

Kuigi loobumisplaane Leokil veel mõistagi pole, ei karda ta ka krossisõitmisejärgset elu. Tegevkarjääri jooksul on tehtud teatud investeeringuid, mis peaksid leiva laual hoidma.

Ka heategevusega tuntust kogunud Leok on mõelnud kaugemas tulevikus oma tiimi loomisele ning noortesse sõitjatesse panustamisele, kuna tulevikus MM-etappe vaatamas käies oleks tore ikka mõnele eestlasele kaasa elada. Alasse panustamine võib aga tänutäheks kätte tuua lihvimate teemandi.

«Olen tähele pannud, ja mitte ainult Eestis, et kõvemad sõitjad tulevad tavaliselt perekondadest, kelle võimalused on väiksemad. Need, kellel on vanemate poolt kõik ostetud, tihtipeale ei viitsi,» tõi Leok välja põhjuse, miks kavatseb tulevikus armastatud ala arendamisele õla alal panna.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles