Marko Asmer jätkab BMW vormel-1 tiimi palgal

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
BMW palgale jäänud Marko Asmer otsib võimalusi, et jätkata võidusõitja karjääri.
BMW palgale jäänud Marko Asmer otsib võimalusi, et jätkata võidusõitja karjääri. Foto: Margus Ansu

Kui sügisel arvasid BMW Sauberi juhid, et neil pole testisõitja Marko Asmeri teeneid enam vaja, siis talveks olid nad ümber mõelnud – eestlane jätkab siiski samas meeskonnnas.


Aga kellena ja millistel tingimustel – need on küsimused, millele Asmerilt otsest vastust ei saa. «Ametlikult ma kolmas sõitja pole. Minu leping pole päris sama, mis eelmisel hooajal,» sõnas Asmer, kelle praegune leping kestab ühe aasta.

Töökoormus on eestlasel suhteliselt väike. Asmer ei oska öelda ka seda, kui palju tal aasta jooksul testipäevi kokku tuleb. Kindel on aga see, et neid tuleb tunduvalt vähem kui mullu.

«Testin siis, kui mind on vaja. Kui kolmas sõitja Christian Klien näiteks Austraalias võidusõidul kaasas on, siis mina testin samal ajal,» selgitas 24-aastane Asmer.

Oktoobri alguses teatas BMW Sauber, et eestlase teeneid pole enam vaja. Põhjus oli lihtne – FIA (rahvusvaheline autoliit – toim) tõmbas testikilomeetrite hulga nii koomale kui võimalik ning ühest testisõitjast meeskonnale piisas. Eriti veel arvestades autospordis valitsevaid raskeid olusid. Hiljem muutsid tiimi bossid aga meelt.

«Ju nad siis jäid minu tööga rahule. Kui nad alguses arvasid, et minu teeneid pole enam vaja, siis hiljem selgus, et ikka on vaja. Jaanuaris sain teada, et nad tahavad minu jätkamist ja testimised lähevad edasi,» nentis Asmer, kes ei paistnud siiski just vaimustusest kiljuvat. «Testimine on nii juhuslik ja üsna piiratud. Õiget koormust sellest ei saa.»

Samas tõdes ta, et nurisemiseks pole põhjust – töökoht jäi siiski alles. Mis sest et mitte esialgu ihaldatud töökoht. «Hea, et seegi alles jäi. Autospordis pole just lihtsad ajad. Kui seda kohta poleks, siis…» jättis ta lause lõpetamata.

Küsimusele, kas jalg on Asmeril siis ikka autospordi kuningliku sarja ukse vahel, vastas eestlane kõhklevalt: «Ma ei ütleks päris nii. Tore, et ikka jätkus tööd.»

Põhjust väikeseks rahulolematuseks ei pea kaugelt otsima. Hingelt võidusõitja, tahaks Asmer eelkõige siiski võidu sõita. Selles vallas valitseb eestlasel vähemalt praegu veel teadmatus. «Tahan kindlasti võidu sõita. Vaatame ja uurime erinevaid variante, praegu midagi selget veel pole. Üks mis kindel, mina ei saa meeskonda raha viia,» nentis Asmer ja lisas: «Praegu ei oska isegi öelda, millal võiks võidusõidusari selguda. Kui selgub, siis selgub. Töö igatahes käib selle nimel.»

Marko Asmeri isa Toivo sõnul loodeti juba hooaja lõppedes, et oktoobriks on selge, kus poeg karjääri jätkata saaks. Praegu on käes märts ning vastust pole ikka veel. «Tundub, et läheb ikka nii nagu igal aastal. Me ise oleme positiivsed, midagi ikka välja nokib,» ei kaotanud Toivo Asmer usku.

Marko Asmer


• Sünniaeg: 30.07.1984


• Pikkus: 172 cm


• Kaal: 65 kg


• Karjäär: 1996 Raket-kardiklassis Eesti ja Baltimaade meister, 1997 ICA-Juniori klassi Eesti karikavõitja, 1998 Eesti meister ICA-Juniori klassis, 1999 Soome ja Skandinaavia meister ICA-Juniori klassis, 2000 vormel-ADAC BMW vormeli testisõitude kiireim, 2002 maailma talvekarikavõistlusel kolmas, 2003 Briti vormel Ford JLRi tiimis kuus võitu, Briti lõuna- ja põhja-vormel-Fordi meistrivõistluste võitja, 2004 Briti vormel-3 hooaja 10. koht, 2005 Briti vormel-3 4. koht, 2007 Briti vormel-3 sarja võitja.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles