Autoralli MM-sarjas algab uus ajastu

Oliver Lomp
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sebastien Loeb
Sebastien Loeb Foto: Reuters / Scanpix
Praeguste plaanide järgi sõidetakse autoralli MM-sarjas aastatel 2010-2013 Super 2000-klassi autodega, millele lisatakse 5000-6000 eurot (78 000-93 000 krooni) maksev aerodünaamikapakett.
Lisaks võib autoliidu FIA heakskiidu saada sügisel algav ja kevadel lõppev võistlushooaeg, kirjutab uudisportaal mtv3.fi.

FIA juhatus arutab rallikomisjoni ettepanekuid uute tehniliste tingimuste sätestamiseks 19. märtsil peetaval koosolekul, ilmselt kiidetakse kõik ettepanekud heaks.

Vastavalt komisjoni ettepanekule paneb FIA tõenäoliselt ootele plaani kasutada ralli MM-sarjas Super 2000-klassi autosid, mille lisataks turbo. Selle asemel täiustataks praegustest WRC-autodest odavamaid võistlusautosid tuulesuunajatega, mille olulisim osa on tagaspoiler.

«Autotootjatel on praeguses majandusolukorras raske kaheliitriseid turbomootoreid arendada,» selgitas FIA rallikomisjoni soomlasest liige Jarmo Mahonen.

Mahose sõnul arutas komisjon oma ettepanekud autotootjatega läbi. Aastast 2014 võisteldaks autodega, millel on 1,6-liitrine turbomootor.

Ehkki komisjoni ettepanekute üldine eesmärk on selge, vajavad uued reeglid veel lihvi. Näiteks tuleb tagada, et MM-sarjas osalevad tehasemeeskonnad ei jääks kehvemasse seisu kui üksikutel rallidel Super 2000-autodega võistlevad erameeskonnad. Erasõitjatele ei kehti kõik need reeglid, mida peavad täitma tehasemeeskonnad. Näiteks peavad viimased sõitma neli MM-rallit ühe ja sama mootoriga.

«Üks võimalus on panna nendele autodele, millega sõidetakse ka mujal kui MM-võistlustel, pööretepiirajad,» tõi Mahonen näite.

Insenerid arutavad ka, kuidas tagada, et praegused WRC-autod, millega järgmisel hooajal võistelda võib, tehasemeeskondade uutele autodele tagatulesid ei näitaks.

«Ilmselt tuleb aerodünaamilisi lahendusi muuta,» oletas Mahonen.

MM-sarja järgmise hooaja kalender on endiselt lahtine. Mahose sõnul on aga selge, et Venemaa ja Indoneesia etapid sinna ei mahu.

«Praegu autoralli MM-sarjas osalevad autotootjad on valmis võistlema 14 etapil. Seega on meil kaks võimalust: lisada aastal 2010 algavasse hooaega neli võistlust või alustada hooaega sügisel ja lõpetada kevadel,» rääkis Mahonen.

Viimane, niinimetatud talvehooaeg, tähendab, et 2011. aasta meistrivõistlused algaks juba 2010. aasta sügisel (võimalik, et Soome etapiga) ja lõpeks 2011. aasta kevadel.

«Talvehooajale on suur toetus. Eriti meeldib see lahendus autotootjatele,» märkis Mahonen.

Ta märkis, et ilmselt otsustab FIA juhatus võistluskalendrit puudutavad küsimused alles juunikuisel koosolekul.

Märksõnad

Tagasi üles