FIA otsus: enim etapivõite saanud piloot tuleb maailmameistriks

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sama süsteemi järgi poleks eelmisel aastal Lewis Hamilton (paremal) maailmameistritiitlit võitnud, kuna tal oli vähem etapivõite kui Felipe Massal.
Sama süsteemi järgi poleks eelmisel aastal Lewis Hamilton (paremal) maailmameistritiitlit võitnud, kuna tal oli vähem etapivõite kui Felipe Massal. Foto: AP / Scanpix

Rahvusvaheline Autoliit FIA avaldas, et 2009. aasta vormel-1 maailmameistriks kroonitakse sõitja, kes võidab kõige rohkem etappe.

«Võtsime vastu ettepaneku, et maailmameistritiitli võidab see, kes on hooaja jooksul kõige rohkem etapivõite saanud,» seisis FIA avalduses. «Kui kahel või enamal sõitjal on sama palju etapivõite, selgub maailmameister punktisüsteemi abil. Kehtima jääb sama punktisüsteem – võitja saab kümme, teine koht kaheksa, kolmas koht kuus punkti jne.»

Etapivõitude põhjal selgub ainult maailmameister. Teised kohad ja ka võistkondlik karikas jagatakse endiselt välja punktisüsteemi alusel.

Kui see süsteem oleks kasutusele võetud juba möödunud hooajal, oleks maailmameistritiitli võitnud Felipe Massa, kellel oli rohkem etapivõite kui Lewis Hamiltonil.

FIA lükkas aga tagasi vormel-1 meeskondade ühenduse FOTA ettepaneku muuta esikolmikule antavad punktisummad – FOTA esitas soovi anda võitjale 12, teisele kohale üheksa ning kolmandale seitse punkti.

Tagasi üles