Saaremaa ralli õnnetuse uurimine venib

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Saaremaa ralli laupäevasel esimesel kiiruskatsel juhtus õnnetus, kui Venemaa rallisõitja Jevgeni Rogov ei suutnud autot valitseda ja kihutas publiku sekka. Viga sai kuus inimest.
Saaremaa ralli laupäevasel esimesel kiiruskatsel juhtus õnnetus, kui Venemaa rallisõitja Jevgeni Rogov ei suutnud autot valitseda ja kihutas publiku sekka. Viga sai kuus inimest. Foto: Raul Vinni/Saarte Hääl

Kuigi esialgu arvati, et Saaremaa rallil juhtunud õnnetuse (auto sõitis teelt välja ja vigastas raja ­ääres seisnud pealtvaatajaid) uurimine jõuab lõpule juba eelmise nädala lõpus, võib tegelikult oodata kokkuvõtet alles lähipäevil.

«Reeglite järgi on meil aega 30 päeva. Tõsi, lubasime küll kiiremini tegutseda, kuid tuleb arvestada sellega, et kõigil meil on ka igapäevatöö ning rallidega tegeleme rohkem vabast ajast,» sõnas Saaremaa ralli võistluse juht Gabriel Müürsepp. «Viimase inimese seletuse saime alles esmaspäeva õhtul, nüüd töötame need läbi ja siis saame teha ka kokkuvõtte.»

Ralli õnnetuse uurimise komisjon esitab oma raporti Eesti Autospordiliidu juures tegutsevale rallikomiteele. Selle juht Kristo Kraag nentis eile, et pole veel jõudnud end õnnetuse detailidega kurssi viia, kuna viibis viimased kolm nädalat välismaal. Eestisse saabus ta alles esmaspäeva hilisõhtul.

«Midagi täpsemat oskan öelda siis, kui olen juhtunu enda jaoks selgeks teinud. Kui aruanne käes, siis järgmise sammuna hakkame seda ise analüüsima,» selgitas Kraag. «Kindel on see, et sellistesse juhtumitesse tuleb suhtuda ülimalt tõsiselt.»

Aastaid kaardilugejana tegutsenud Kraag tunnistas, et teab õnnetuse põhjustanud kiiruskatse lõiku väga hästi. Tegemist on ülikiire rajaosaga, kus enne Lassi sillale sõitmist kihutatakse kaks kilomeetrit täishooga. «Juhul kui selgub, et viga oli liiga lähedal seisnud inimestes ja arvatakse, et neid ei saa ka kaugemale viia, tuleb rajale ehitada šikaan, mis ­aitaks kurvi eel kiirust vähendada.»

Tagasi üles