Sordo minek Citroëni jättis Fordis ikka kõik lahtiseks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kaks hooaega Miniga sõitnud Daniel Sordo naasis oma endisesse tiimi Citroëni.
Kaks hooaega Miniga sõitnud Daniel Sordo naasis oma endisesse tiimi Citroëni. Foto: SCANPIX

Autoralli maailmas kihab – tiimid ja sõitjad peavad usinalt läbirääkimisi, mõned varasemad spekulatsioonid saavad kinnituse, mõned versioonid ärkavad ellu, mõned neist aga jäävadki kuulujuttude tasemele.

Eestlasi huvitab kõige rohkem Ott Tänaku saatus. Eile hommikul hakati autospordiringkondades sahistama, et Tänaku senine kaardilugeja Kuldar Sikk riputab kiivri varna. Vähemalt esialgu pole sellele väitele ametlikku kinnitust. «Mul ei ole selle teema kohta midagi kommenteerida,» kõlas Siku vastus küsimusele, kas kuuldused vastavad tõele. Ta tunnistas, et on Tänakuga järgmist hooaega puutuvat arutanud, kuid see oli ka kõik. Samas ei kinnitanud ta ka jätkamist…

Eile sai aga selgeks, et Citroëni tiimi teiseks piloodiks saab hispaanlane Daniel Sordo. Juba varem oli teada, et meeskonna esisõitjaks saab tänavu Sebastien Loebi varjus olnud soomlane Mikko Hirvonen. Üheksakordne maailmameister Loeb ei jää samuti päris kõrvale, vaid osaleb sama meeskonna värvides valitud rallidel.

Sordo kuulus Prantsusmaa autotootja meeskonda ka aastatel 2005–2010, ent kaks viimast hooaega leppis Minis auto arendamise ja osal MM-rallidel startimisega. «Teises meeskonnas veedetud aastad tulid mulle kasuks, osalesin auto arendamisel ja tutvusin teistsuguste töömeetoditega,» rääkis Sordo Citroëni pressiteenistuse vahendusel. «Sellesse meeskonda naasmine pakub mulle hea võimaluse jõuda oma esimese võiduni. Citroën oli minu jaoks järgmiseks hooajaks esimene valik.»

Noorte meeste ultimaatum

Citroëni meeskonna boss Yves Matton märkis, et Sordo oli nende jaoks mitmes mõttes ideaalne valik – tegemist on hea sõitjaga, ent samas pole väheoluline ka tema Hispaania päritolu. «Marketingi seisukohast on Citroëni jaoks väga oluline, et meeskonna koosseisus oleks üks pilootidest latiino,» sõnas ta.

Eilne uudis mõjutab otseselt ka Tänakut. Veel pühapäeval teatas Citroën, et nad valivad Sordo ja norralase Mads Østbergi vahel. Nüüd on aga üsna tõenäoline, et Østberg võib jätkata M-Spordis tiimi teise numbrina, mis omakorda kahandab Tänaku võimalusi. Ametlikult Fordi tehaselepinguta jäänud M-Spordi kahele kohale on seega vähemalt topelt palju kandidaate.

Seni on Østberg sõitnud Fordiga oma sponsorite toel. Nüüd on ta aga oma mänedžerist isa Morteniga otsustanud, et senise mudeli järgi ei soovita jätkata. «Erasõitjana ei kavatse Mads enam Fordis istuda,» vahendab Saksamaa rallimeedia papa Østbergi sõnu. «Soovime täielikku meeskonna tuge. Kui seda ei saa, siirdume Prodrive’i, et jätkata seal Miniga.»

Mini tuleva hooaja plaanid pole veel selged, ent vähemalt ametlikult pole nad ühegi sõitjaga lepingu sõlmimisest rääkinud.

Ultimatiivse avaldusega on esinenud ka teise noore rallimehe Jevgeni Novikovi esindajad: «Jevgeni sõitis tänavu kahel rallil poodiumile ja näitas läbi hooaja kiireid aegu. Kui

M-Sport ei anna meile tippmasinat ja teenindust, läheme hoopis Citroëni.» Ilmselt käib jutt Citroëni noortetiimist, kus esialgu peaks olema paigal vaid belglane Thierry Neuville.   

Palju lahtisi otsi

Kahe noorema põlvkonna rallimehe väljaütlemised seavad M-Spordi juhi Malcolm Wilsoni keerulisse seisu. Keda võtta ja keda jätta? Tänavu meeskonna teise numbrina sõitnud norralasest eksmaailmameistri Petter Solbergi hooaeg polnud just kõige muljetavaldavam. Koguni neljal rallil jäi ta sootuks nullile.

Rallispetsialistide hinnangul ei saa aga tuleval hooajal säästueelarvet kasutav M-Sport endale võitluses tehasemeeskondadega selliseid tulemusi lubada. Samas on mõnedki spetsialistid pidanud teda siiski peamiseks kandidaadiks M-Spordi esinumbri kohale. Neljas M-Spordi kohale kandideeriv sõitja ongi meie Ott Tänak.

Lisaks Citroënile on meeskond paigas WRC-sarja uustulnukal Volkswagenil, kelle autosid roolivad soomlane Jari-Matti Latvala ja prantslane Sebastien Ogier. Sarnaselt Miniga on aga suur küsimärk ka teine tuleva hooaja uustulnuk Hyundai, kes pole samuti oma meeskonna sõitjate nimesid veel avalikustanud.

Tagasi üles