Citroën katsetab hübriidmootoriga ralliautot
Auto, mida esitleti mullu sügisel Pariisi autonäitusel, on ehitatud C4 WRC põhjale, kuid selle bensiinimootorile on lisatud 150 kilo kaaluv elektrimootor, kirjutab wrc.com.
Auto kasutamiseks on neli režiimi. Sisepõlemisrežiimil käitub auto täpselt nagu tavaline, ainult bensiinimootoriga C4 WRC. Kui lülitada sisse energiataastusrežiim, paraneb pidurdusvõime ning pidurdamise ajal laetakse bensiinipaagi kohale paigaldatud liitium-ioonakut.
Ülesõitudel ja teenindusalal saab kasutada elektrirežiimi, nii et auto liigub 125-kilovatise elektrimootori jõul ja on tagaveoline. Neljas režiim, boost mode, on jõulisteks kiirendusteks, näiteks pärast kurvi avaneval pikal sirgel teelõigul – tööle hakkavad nii bensiini- kui ka elektrimootor ja mootori suurim pöördemoment kasvab 300 njuutonmeetri võrra.
Sordo sai autot proovida nii tavaliikluses (ülesõiduga võrreldav olukord) Barranco do Velho külas kui ka muuks liikluseks suletud kitsal ja kurvilisel teelõigul, mis sarnaneb tüüpilise asfaldiralli kiiruskatsele.
«Elektrirežiimil võib küladest hiirvaikselt läbi sõita, mis on ralliauto puhul väga kummaline,“ märkis Sordo. «See on keskkonnasõbralikum ja ühtlasi sõitjatele meeldivam, nii et ülesõidud ei ole nii kurnavad.»
Sordo märkis pärast paari kilomeetrit testirajal, et kiiresti sõites käitub auto veidi teisiti kui tavaline C4 WRC, sest hübriidmootoriga auto tagaosa on raskem (seal asuvad akud – toim). See annab tunda ka siis, kui kasutada ainult sisepõlemisrežiimi.
«Boost mode tähendab, et saame ise valida, millal kasutada kiirenduseks vajalikku lisajõudu. Ning kui see rakendub, on mulje võimas…»