Kolm aastat tagasi oli 17. detsember pärast Toyota taandumist tiimita jäänud jaapanlasele Kamui Kobayashile õnnelik päev, sest siis kinnitati ta Sauberi vormelimeeskonna piloodiks. Tänavu oli sama kuupäev aga 26-aastasele Kobayashile hoopis must päev, kuna ta pidi nentima, et hoolimata kogutud suurest rahahulgast pole tal ilmselt tuleval hooajal vormel-1 MM-sarja asja.
Kaheksa miljoni euro eest kohta ei saa
Teatavasti palkas Sauber uueks hooajaks Nico Hülkenbergi ja Esteban Gutierrezi ning Kobayashi jäi taas piloodikohata. Jaapanlane otsis meeleheitlikult sponsoreid ja kogus fännide abiga raha, lootes, et kopsakam rahakott aitab tal mõne allesjäänud koha napsata. Kuigi tal õnnestus koguda ligi kaheksa miljonit eurot, kirjutas ta esmaspäeva õhtul oma koduleheküljel, et sellest ei piisa, et järgmisel aastal vormelirooli istuda ning ta sihib nüüd kohta 2014. aastaks.
«Saanuksin tiimi tuua vähemalt kaheksa miljonit eurot. Arvestades, kui vähe mul rahakogumiseks aega oli, on tulemus täiesti uskumatu,» kirjutas Kobayashi. «Paraku pole see siiski piisav summa, et mõni konkurentsivõimeline meeskond mulle koha annaks. See on väga kurb ja mul on kahju fännidest ja Jaapani firmadest, kes mind toetasid, kuid olen kindel, et naasen MM-sarja 2014. aastal.»
Lotus kinnitas, et hoolimata üsna heitlikust hooajast pikendati tulevaks aastaks lepingut 26-aastase Romain Grosjeaniga. Prantslane katkestas lõppenud hooajal 19 võistlusest kaheksa ning põhjustas ka mitu avariid, samas õnnestus tal ka kolmel korral poodiumile jõuda. «Olin juba üsna murelik,» tunnistas Grosjean, et hakkas juba kartma, et tiim asendab ta kellegi teisega. «See on hooaja raskeim osa, kui võistlused on läbi ja sa ei saa teha muud kui oodata.»
«Mul oli meeskonna omanikega pikk arutelu, analüüsisime hooaega ja mõistsime, et kui suudame sama kiirust säilitada, on meil lootust korralikult punkte koguda,» lisas ta. «Nad tahavad lihtsalt, et ma rohkem etappe lõpuni sõidaksin.»
Eile kinnitas oma järgmise aasta piloodid Marussia, palgates Timo Glocki kõrvale meeskonna senise varupiloodi, 21-aastase briti Max Chiltoni.
Viimastel aastatel GP2-sarjas sõitnud Chilton oli lõppenud hooaja viimasel kuuel etapil Marussia meeskonna juures ning tema sõnul on tal seetõttu palju lihtsam oma F1-debüüdiks valmistuda. «Mul on raske sõnadesse panna, mida see minu jaoks tähendab, et Marussia mind põhisõitjaks palkas,» tunnistas Chilton. «Mul oli fantastiline aasta ja mu head tulemused näitasid kõigile, et olen võimeline võistlema mootorispordi kõrgeimal tasemel.»
Seega on järgmisel aastal MM-sarjas koguni neli britti – lisaks Chiltonile veel McLareni piloot Jenson Button, uuest hooajast Mercedeses sõitev Lewis Hamilton ning Force India ridadesse kuuluv Paul di Resta.
Force India on üks kahest meeskonnast, kes pole oma teist pilooti veel kinnitanud – üks koht on vaba ka Caterhamil. Force India kohast huvitub mullu ööklubis ärimeest rünnanud ja selle eest tingimisi vanglakaristust kandev sakslane Adrian Sutil, kes enne skandaali samas meeskonnas sõitis.
«Kontrollisime mänedžeridega kõik üle ning mul ei tohiks reisimisel mingeid probleeme tekkida,» sõnas Sutil. «Minu jaoks on tegu uue algusega!»
Lisaks Sutilile on soosikute seas ka Bruno Senna ja senine testisõitja Jules Bianchi. Sutil ootab enda sõnul lihtsalt tiimijuhi Vijay Mallya otsust. «Loeb vaid allkiri lepingul. Räägime siis. Meeskond tunneb mind, viimase viie aasta jooksul oleme palju koostööd teinud. Loodetavasti langetab Vijay õige otsuse ja ma saan selle koha,» sõnas sakslane.
Vormel-1
2013. aastaks kinnitatud sõitjad
• Red Bull: Sebastian Vettel, Mark Webber
• Ferrari: Fernando Alonso, Felipe Massa
• McLaren: Jenson Button, Sergio Perez
• Lotus: Kimi Räikkönen, Romain Grosjean
• Mercedes: Lewis Hamilton, Nico Rosberg
• Sauber: Nico Hülkenberg, Esteban Gutierrez
• Force India: Paul di Resta, teine piloot kinnitamata
• Williams: Pastor Maldonado, Valtteri Bottas
• Toro Rosso: Daniel Ricciardo, Jean-Eric Vergne
• Caterham: Charles Pic, teine piloot kinnitamata
• Marussia: Timo Glock, Max Chilton