Vormelipiloot Kevin Korjus vahetab tuleval hooajal vormel-Renault 3.5 sarja GP3-vastu. Korjuse mänedžeri Raivo Tamme sõnul on otsuse taga suuresti rahaküsimus, kuid mitte ainult.
Sarja vahetav Korjus ei looda riigi toele
«Tiim on veel ebaselge ja praegu ei tahaks avalikult spekuleerida, mitme meeskonnaga meil läbirääkimised käivad,» lausus Tamm, kelle sõnul soovitakse lahenduseni jõuda jaanuari lõpuks või hiljemalt veebruari alguseks. «Üks võimalus on näiteks Koiranen Motorsports, kes läheb kuuldavasti järgmisel hooajal aste kõrgemale GP3-sarja, aga rõhutan, et seegi plaan on praegu vaid mõtte tasandil,» märkis Tamm.
Korjuse lahkumine vormel-Renault’st on ajendatud nii rahast kui ka aia taha läinud viimasest hooajast. «Selge, et GP3 on odavam – mitte oluliselt, aga mingil määral küll. Kuid ütlen ausalt, et me ei riskiks vormel-Renault’s veel ühte hooaega sõita,» nentis Tamm. 2010. aastal aste madalama vormel-Renault 2.0 sarja meistriks kroonitud Korjus on 3.5 sarjas kihutanud kaks hooaega ning kui tunamullu teenis ta kolm etapivõitu ja lõpetas aasta kuuendana, siis mullu jäi laeks vaid üks poodiumikoht ja alles 10. koht. Kui sihtida kõrgeimasse tippu ehk vormel-1 sarja, ei saa eile 20. sünnipäeva tähistanud Korjus endale samas sarjas veel ühte keskpärast aastat enam lubada.
Tamm rõhutab mullusest hooajast rääkides, et see läks aia taha nii mõnelgi heal piloodil. «Teisedki tiimid ütlesid, et ei mäleta selles sarjas eluski nii rasket aastat. Uut autot ei saadud toimima ja seda kummitasid imelikud vead, nii et oli üsna õnnemäng, kellele milline eksemplar sattus. Ka Kevini autol esines palju arusaamatuid vigu ning eks selle tõttu langes õige pisut ka motivatsioon,» nentis Tamm.
GP3-sarjast on võimalik liikuda astme võrra kõrgemale GP2-sarja ning võistlusnädalavahetused peetakse koos vormel-1 etappidega. Avastart antakse 11. mail Kataloonias Hispaania GP-l ja kokku sõidetakse kaheksa osavõistlust. Uueks hooajaks ehitab Dallara sarjale uue auto, mille vabalthingavatel mootoritel on võimsust umbes 400 hobujõudu.
Tamme sõnul püsib Korjus heade esituste korral nii või teisiti ala tippude huviorbiidis. «Näiteks Valteri Bottas läks GP3st otse F1-meeskonna testisõitjaks ja on uuest hooajast juba põhipiloot,» märgib ta ära Williamsis sõitva soomlase. «Vormel-Renault’st peakski samas liikuma juba otse vormel-1 sarja, kuid selleks on Kevin isegi sarjavõidu korral natuke liiga noor.»
Kui seni on Korjuse käekäigu eest hoolitsenud Gravity mänedžerfirma, siis Tamme sõnul ei saa välistada, et eestlane lahkub nende iRace’i-nimelisest noorteprogrammist. «Nihu läks kahe asjaga – esiteks oli hooaeg ebaõnnestunud ja teiseks uskusid nemad 99%, et saavad Eesti riigilt rahalist toetust. Tunnistan, et mina olin selle suhtes kohe väga skeptiline ega lootnud, et sealt midagi tuleb,» sõnas Tamm.
Ehkki Eesti meediast läbi käinud väidete põhjal võis jääda mulje, nagu polekski Korjus riigilt raha küsinud, lükkab Tamm selle kindlalt ümber. «Lehed võisid ju üht ja teist kirjutada, aga ega Eric Boullier (Lotuse vormel-1 meeskonna juht – toim) ilmaasjata kevadel Tallinnas käinud. Läbirääkimisi peeti, aga kui vaadata, et riigi kõrgemal tasemel räägitakse, nagu poleks mootorisport üldse sport…» jätab Tamm mõtte lõpetamata, vihjates rahandusminister Jürgen Ligi paari kuu tagusele väljaütlemisele, et tegu on barbaarse alaga.
Siiski rõhutab Tamm, et mingit vihavaenu Gravity ja Korjuse tiimi vahel pole ning Korjuse karjäär jätkub igal juhul. «Uue hooaja eelarve on enam-vähem koos ning Kevinil on kindlasti toetajaid ka Eestist. Isegi kui koostöö katkeb, sõit sõitmata ei jää!»