Tänaku rallitiim tõuseb Märtini meeskonna asemele

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mullu liikus Ott Tänak MM-rallide hooldusalas piloodina, tänavu pakub tema juhitav tiim aga hooldusteenust kodustele sõitjatele.
Mullu liikus Ott Tänak MM-rallide hooldusalas piloodina, tänavu pakub tema juhitav tiim aga hooldusteenust kodustele sõitjatele. Foto: AFP/SCANPIX

Võistlusspordist sunnitud pausi pidav Ott Tänak teostab end oma rallimeeskonna eesotsas.

Pärast sõitjakarjääri lõpetamist omanimelise rallitiimi loonud Markko Märtin tõusis oma teadmiste ja võimaluste toel kiiresti koduse ralli parimaks juhendajaks. Kõik siinsed noored anded püüdsid pääseda tema meeskonda, mis enamasti andis parima võimaluse sügisel Eesti meistrina triumfeerida.

Aastatel 2006–2010 olidki nad kodus võitmatud, seejärel keskenduti Ott Tänaku karjääri edendamisele ja kodus ralliautode rendi ja pilootidele hooldusteenuse pakkumisele. Laupäeval Võru ümbruses sõidetaval Eesti meistrivõistluste avaetapil pole aga MM-Motorspordi pilkupüüdvaid hooldusbusse näha – ükski rallimees ei kasuta seekord selle meeskonna teenust.

Aastaid MM-Motorspordi vapiloomaks olnud Georg Gross on oma Ford Focus WRCga kolinud Ott Tänaku klubisse OT Racing. Sama teed on liikunud ka esiveolise Citroëniga sõitev Kristen Kelement. Noore saarlase teenust ostab ka Eesti N-rühma paremikku kuuluv Raul Jeets ning tema hoolealuste hulka kuuluvad lisaks võimalikud tulevikumehed Rasmus Uustulnd ja Kevin Kuusik.

Seega pürgib Tänaku meeskond ise koduse ralli peamiseks teenusepakkujaks. Kui Märtin kaasa ei löö, on tema suurimaks konkurendiks Ivar Raidami juhitav Harju KEKi tiim.

«Lõime oma meeskonna umbes poolteist aastat tagasi, eesmärgiga, et noortel autohuvilistel oleks millegi asjalikuga tegeleda,» rääkis Saaremaalt pärit Tänak koos isaga algatatud projektist. «Kuna mul endal pole praegu sõitjana erilist rakendust, kuid soovin olla jätkuvalt selle spordiala sees, tegelen meeskonnaga aktiivsemalt.»

Tänaku sõnul pole neil esialgu nii palju raha, et soetada suuri veokeid või hooldusbusse. Jätkusuutlikuks majandamiseks tuleb tähelepanelikult kaaluda, millised asjad on vajalikud, ning panustada töö kvaliteedile. «Püüan teha kõike nii hästi kui võimalik,» sõnas Tänak.

Kuna Võrumaal on saarlaste seltskonna teenindada viis ralliautot, tuleb kogu tegevus ja logistika peensusteni läbi mõelda. Seejuures pole Tänak pelgalt koordineerija, vaid teeb ka ise käed õliseks. «Meil on ametis noored mehed, kes arenevad pidevalt ja õpivad uusi asju,» rääkis Tänak. «Ma ei näe ühtegi takistust, miks me ei peaks hakkama saama. Kasutame levinud mudelit, kus iga auto juures on üks kindel mees, kes asja juhib.»

Tavaliselt sõnaaher Tänak räägib oma meeskonnast ilmselge õhinaga. Ta on veendunud, et seda tegevust ei saa võtta ärina. «Tegemist on asjaga, mida ma ka ise kõige rohkem oskan, saan ju kasutada varasemast ajast ja MM-Motorspordis töötades saadud kogemusi,» lausus ta.

Grossi sõnul on Tänak väga hea mehaanik ning tema meeskonda suundumise mõte oli hetkel töötule rallimehele väärilist rakendust leida. Lisaks auto võistluskorda sättimisele aitab Tänak rallimehi ka sõitmise kohta käivate näpunäidetega. Eelkõige puudutab see noori Uustulndi ja Kuusikut, kelles Tänak näeb eeldusi jõuda vähemalt Eesti tasemel tippsõitjate hulka. Õpetusest ei ütle aga ära ka rallisõitu pigem kuluka hobina harrastavad Gross ja Jeets.  

Tänaku hinnangul ei tähenda tema oma meeskonna paisumine siiski seda, et MM-Motorsport kuhugi kaoks. «Tegemist on heal tasemel tiimiga ning meiega võrreldes üritavad nad lennata palju kõrgemalt,» kiitis ta endisi partnereid.

Tegelikult on MM-Motorsport kohal ka Võrus, ent autode hooldamise asemel tegeletakse Michelini rallirehvide vahendamisega. Sellega on Märtin ja tema partnerid tegelenud juba aastaid ning MM-Motorspordi tegevjuhi Kristo Kraagi sõnul ollakse Michelini rehvidega pikka aega ka üks suurimaid autospordiliidu toetajaid.  

Kraagi rääkis, et vanad rallimasinad on neil maha müüdud, ent uusi pole veel asemele ostetud. Kas ja millal seda tehakse, ei osanud ta öelda, selliseid otsuseid langetab Märtin. Samuti ei kinnitanud ta otseselt kuuldusi, et suurem tähelepanu pööratakse rahvusvahelistele võistlustele. Tänaku Super-2000 hooajast on neil olemas ka korralik maailmameistrivõistluste kogemus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles