Pärn ja Järveoja osalevad uuel hooajal ralli juunioride MM-sarjas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristjan Jaak Kangur
Copy
Sander Pärna ja Ken Järveoja uus võistlusauto JWRC-sarjas.
Sander Pärna ja Ken Järveoja uus võistlusauto JWRC-sarjas. Foto: Erakogu

14. märtsil avaldati 11-14. aprillini toimuva Portugali MM ralli stardinimekiri. Junior WRC sarja arvestuses teeb käesoleva hooaja kaasa ka Eesti autoralli tulevikulootus Sander Pärn koos kaardilugeja Ken Järveojaga.

«Tõepoolest nii see on. Olime omale juba eelmise aasta lõpus seadnud eesmärgi pürgida Eestist väljapoole ja tänu sponsorite abile on see plaan nüüd tõeks saamas,» märkis Pärn. Mullu veel Eesti autoralli meistrivõistlustel osalenud Pärn lisas, et tegemist on tema jaoks olulise sammuga tema sportlaskarjääri redelil. «See saab olema üks väga huvitav ja väljakutseid pakkuv aasta. Kõik on uus ja huvitav. Ootan huviga juba Portugali ralli starti,» rääkis Pärn.

Junior WRC on autoralli maailmameistrivõistluste sarja üks alasari, milles saavad osaleda võidusõitjad kuni 26. eluaastani. Tänavu on sarjas kavas kokku 6 etappi, millede kõik tulemused lähevad arvesse. 2013.a kalendriplaani kohaselt sõidavad Junior WRC sarja osavõtjad Portugalis, Kreekas, Soomes, Saksamaal, Prantsusmaal ja Hispaanias.

Konkurentideks on Pärnale ja Järveojale üheksa ekipaaži üle terve maailma, alustades Soomest ja lõpetades Tšiiliga. Tuntuimatest nimedest tasub kindlasti mainida Henning Solbergi kasupoega Pontus Tidemandi ja noort Norra tulevikulootust Marius Aasenit. Samuti on sel aastal kolmandat korda sarjas startiv Jose Antonio Suarez, kes mullu positsioneeris aasta kokkuvõttes teisele kohale.

Ka Eesti rallipublikule tuntud Niko Nieminen on sel aastal Pärna ja Järveoja konkurendiks. Silma tasub peal hoida ka noorel slovakil Martin Kocil ja kiirel hispaanlasel Yeray Lemesel. Lisaks tuntuimatele nimedele on ka vähemtuntud konkurente nii Soomest kui ka suure okeaani tagant Tšiilist ning samuti Türgist

«Nagu stardinimekirja vaadates võib aru saada, on konkurents väga tihe ja midagi lihtsat olema ei saa. Kiireid poisse on palju ja rallid saavad olema väga rasked. Kõik on tulnud sarja selleks, et seda võita ja näidata head kiirust,» ütles Pärn.

Kui veel veebruaris sõitsid Pärn-Järveoja Eesti meistrivõistluste avaetapil neljarattaveolisel Mitsubishi EVO 9-l, siis Junior WRC-s on kõikidel sarjas osalevatel võistkondadel kasutada M-Sport Poola filiaali poolt ettevalmistatavad Ford Fiesta R2 võistlusautod. «Eks see kindlasti ole igas mõttes teistsugune auto kui N-rühma masin, kuid meil on ka kaherattaveolise autoga väga hea kogemustepagas all, seega erilist kartustunnet meile see nüanss eraldi ei tekita,» kommenteeris Pärn.

Noormees lisas, et kõikidel Junior WRC sarjas osalejatel on võrdsed masinad ja võrsed tingimused. Aasta lõpuks ootab lisaks Junior WRC meistritiitlile sarja võitjaid võimalus osaleda 2014. aasta Ford Fiesta R5 võistlusautoga tasuta kuuel MM rallil. «See lisab sarjale kõvasti vürtsi ja kindlasti on rallisõpradel põnev eesootavaid võidusõite jälgida,» märkis Pärn.

Pärnal avanes ka võimalus külastada autoralli maailmameistrivõistluste meeskonna Qatar M-Spordi kompleksi Inglismaal. Ühepäevase ürituse raames tutvustati sarjas osalevatele võistlejatele nii sarja olemust, sellele kohanduvaid reegleid kui ka anti võimalus tutvuda Ford Fiesta R2 võistlusautoga.

Inglismaal Cumbria maakonnas M-Spordi kompleksis toimunud Junior WRC avaüritus oli tiheda päevakavaga üritus kõigile neile noortele sõitjatele, kes osalevad sel aastal Junior WRC sarjas. «Kuna otsustasime sel aastal sarjas kaasa teha, siis oli see meie jaoks väga oluline  sellest üritusest osa võtta,» märkis Pärn. Tasub mainida, et üritust viisid läbi Qatar M-Spordi MM-meeskonnas töötav Andrew Wheatley ning M-Spordi Poola harukontoris töötavad Michal Mozdzierz (koordinaator) ja Maciej Woda (programmi juht).

Päeva alustuseks tervitas noori võidusõitjaid Qatar M-spordi tiimi pealik Malcolm Wilson, kellel on pikaaegne meeskonna juhtimise kogemus autoralli kuninglikus MM sarjas. Pärnal õnnestus ka Wilsoniga paar sõna vahetada ja ulatada talle üle trükisoe Eesti 2012.a Autospordi aastaraamat. Seejärel jaotati osalejad kahte gruppi. Ühed viidi tutvuma Ford Fiesta R2 võistlusautoga, teistele tutvustati sarja reegleid ning anti ülevaade kõigest sellest, mis võidusõitjaid sel aastal Junior WRC-s ees ootab.

«Meid viidi lähedal asuvale lennuväljale, kus saime siis esmalt istuda kõrval ja seejärel juba ise roolis tänavuse aastasel Ford Fiesta R2 võistlusautol. Rada oli lühike ja lihtne,» selgitas Pärn. Noormees lisas, et õpetussõnu jagas kohapeal ka mullune sarja võitja Elfyn Evans. Lisaks oli kohepeal ka Hankooki rehvifirma esindaja. «Hankook on 2013.a sarja ametlik rehvitarnija ja seega oli nende kohalviibimine võistlejate jaoks oluline,» lisas Pärn.

Pärn, kes omab märkimisväärset kogemust ka esirattaveolise autoga sõitmise aegadest Eesti meistrivõistlustel, tundis ennast Fiesta R2 võistlusauto roolis hästi. «Kokku sain sõita nii 20 minuti jagu. Autod on uued ja algusest lõpuni tipptasemel meeskonna poolt kokku pandud. See annab kindlustunde, et tegemist on oma ala professionaalidega, kes teevad oma tööd hästi,» märkis Pärn.

Pärast võistlusautoga tutvumist naasti juba laua taha, kus arutati sarja reegleid ja muid olulisi nüansse. «Lisaks saime veel paika panna oma võidusõiduistmed ja muu sinna juurde kuuluvaga, aga samas saime aimu ka asjadest, mis jäävad võidusõidust väljapoole, sh nt meediaga suhtlemine,» rääkis Pärn.

Autod saavad olema kõigil kümnel ekipaažil võrdsed. «Põhimõtteliselt on kolm asja, mida me saame muuta võidusõidu käigus. Nendeks on rehvid ja rehvirõhk ning lisaks võib ka amorte veidi keerata. Lühidalt on see kõik ja muus osas on kogu võistlusautode ettevalmistus tehtud Poolas M-Spordi harukontoris. Näitena võib tuua, et isegi istmed on kõigil sõitjatel samad ja vaid vajadusel saab neid patjadega kitsamaks kohandada,» märkis Pärn.

Eespool tulenevast võibki järeldada, et sarja korraldajad soovivad anda kõigile sõitjatele võrdsed tingimused, mille käigus selguks kiireim võistkond. Seda ilmestab hästi ka fakt, et kohustuslik on võidusõidu ajal autos omada kahte tagavararehvi.

«Kokkuvõttes oli see veedetud päev M-Spordis väga vajalik ja kasulik. Sain väärt kogemuse enda jaoks enne Junior WRC sarja avastarti Portugalis ja nüüd juba tean paremini, mis mind sel hooajal ees hakkab ootama,» ütles Pärn.

Tagasi üles