Saada vihje

Rehvisõda F1 sarjas: kas võidusõidust on saanud show?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Red Bullid said Malaisias kaksikvõidu, kuid hädaldavad.
Red Bullid said Malaisias kaksikvõidu, kuid hädaldavad. Foto: AP/Scanpix

Pärast hooaja kaht esimest F1-sarja etappi tõstsid Red Bull ja Mercedes lärmi: Pirelli rehvid on kehvad, sest mida parema auto all need on, seda kiiremini kuluvad. Pirelli vastas: meilt nõutigi rehve, mis muudaks võidusõidu võrdsete võimalustega show’ks.


Red Bull ja Mercedes hõivasid Malaisias neli esimest kohta, ometi polnud tiimid rahul. Mark Webber nurises: «Me ei saa rajal parimat anda, sest peame säästma rehve. Meil pole võimalik täiel kiirusel kihutada. Publik jääb paljust ilma.»

F1 on sel hooajal midagi tõsise võistluse ja show’ vahepealset: «Praegune olukord meeldib neile, kel pole omi lemmikuid, või fännidele, kes teevad kuningliku vormelisarjaga esmatutvust. Kogenud, autosporti mõistev publik on pettunud.»

Red Bulli nõustaja Helmuth Marko selgitas, et meeskonnad on seatud ebavõrdsesse seisu: «Andmed näitavad, et kiirematel autodel kuluvad rehvid nobedamini. Pirellil tuleks rehvide kummisegu muuta, ja kohe. Enne Hiina GPd.»

Pirelli võttis asja rahulikult. «Pole mõtet kahe etapi järel paanikat tekitada, seda esiteks. Ja teiseks: me ei kavatse tegutseda ühe meeskonna huvides. Kui nii teeksime, oleks poolest suvest tšempion selgunud,» põrutas Paul Hembery, Pirelli spordiboss. «Tüüpiline F1 – iga meeskond tahaks saada teiste ees eelist. Pirelli hakkab midagi muutma alles siis, kui kõik tiimid seda soovivad.»

Mitmed endised vormeliässad asusid Pirellit kaitsma. Martin Brundle, kes praegu töötab telekommentaatorina, tunnistas, et rehvidega on nii ja naa. «Kas järgmisel võidukihutamisel peaks Pirelli välja jagama märksa kõvemast segust rehvid? Ma ei usu, et keegi tahaks näha igavat, ühe boksipeatusega sõitu. Teisalt: viis boksipeatust oleks selgelt liiast, tuleb jääda normaalsuse ehk kahe-kolme rattavahetuse piiridesse.»

Brundle mõistab, miks mõni võidusõitja pole rehvidega rahul: «Võitma peaks kiireim, mitte piloot, kes suudab kõige paremini rehve säästa. Samas: kuivõrd peab sport olema meelelahutus?»

Ka F1-sarja õiguste omanik Bernie Ecclestone on Pirelli poolel, pöördudes pealtvaatajate poole küsimusega: «Kas te tahate näha praegust võidusõitu või ajaloolist, kus möödasõite polnud ja kõik teadsid enne starti, kes võidab?»

Endine piloot Jean Alesi, kes praegu töötab Pirelli hüvanguks, lisas, et parim võidab niikuinii: «Vormelisõidu filosoofia on alati ette näinud kompromissi kiiruse ja rehvi kulumise vahel. Olen karjääri jooksul kihutanud kõikvõimalike rehvidega ning alati tuli nende iseärasusi tundma õppida. Pirellil paluti muuta F1 sari põnevamaks ning seda ka tehti. Põnevus ja tasavägisus on just see, mida kuninglik vormelisari vajab.»

Tagasi üles