Märtini vahendatavad R5-autod on kõrges hinnas

Ford Fiesta R5 ralliauto, millega Mehhikos kihutab Ott Tänak

FOTO: M-Sport

Pikisilmi oodati uue põlvkonna ralliauto R5 valmimist. 1. juulil saabki Fordi tehases valminud Fiesta R5 rahvusvahelise alaliidu poolt homologeeringu ja selle masinaga võib võistelda.

Juba hooaja hakul teatasid noorema põlvkonna rallimehed Karl Kruuda ja Martin Kangur, et sooviksid sõita just R5-autoga. Kruuda suurtoetajast isa Oliver Kruuda kinnitaski pühapäeval, et poeg sõidab Fiesta R5 autoga augusti alguses Soome MM-rallil, kuid enne seda soovitakse sama masinaga osaleda ka Rally Estonial.

Kruuda rendib ilmselt masina Markko Märtini meeskonnalt MM-Motosport. Tiim reklaamib Ford Fiesta R5 auto rentimise võimalust ka oma koduleheküljel.

Meeskonna juhi Kristo Kraagi sõnul on neil tõepoolest plaanis tuua Eestisse kaks seda tüüpi autot, et neid siis täisteenuse korras soovijatele välja rentida. Eesti rallimeeste jaoks on see ilmselt ainuvõimalik lahendus, kuna endale auto soetamine käib üle jõu. Kraag ei osanud veel eile ütelda, kellest saavad nende kliendid, kuid oli sõitjate huvist teadlik.

Eile Rally Estonia pressikonverentsil osalenud Kangur ei julgenud veel kinnitada, et just tema istub ühe Märtini tiimi poolt ettevalmistatud R5-auto rooli. «See on üks võimalus, kuid mul on ka teisi variante,» märkis Kangur, kuid ei soostunud võimalusi lähemalt tutvustama. Samuti olevat lahtine seegi, kas tal õnnestub hooaja teises pooles osaleda mõnel MM- või ERC-sarja etapil. «Sobilikke rallisid pole enam eriti järele jäänud.»

Erinevalt Kruudast pole Kangur ka hooaja esimesel poolel niisama istunud. Kuna vanast ajast on noore mehe garaažis Honda esiveoline ralliauto, on ta sellega osalenud Eesti meistrivõistluste etappidel.

Kuluaarides on räägitud veel mitmest rallimehest, kes ihkaksid lähitulevikus R5-auto rooli istuda. Üks selliseid mehi on saarlane Timmu Kõrge, kes kaks nädalat tagasi käis Suurbritannias ka Fiesta R5 autot testimas. Seegi käik sai teoks tänu Märtini sidemetele. Kraagi sõnul ei maksa sellest aga teha liiga kaugeleulatuvaid järeldusi. «Kõrge jaoks oli see rohkem võimalus proovida tipptasemel autot,» lausus ta.

Tagasi üles