Ralli staarideks saavad Latvala ja Audi Quattro

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rally Estonia peakorraldaja Urmo Aava soovib tuua starti kümmekond WRC-autot.
Rally Estonia peakorraldaja Urmo Aava soovib tuua starti kümmekond WRC-autot. Foto: Toomas Tatar

Urmo Aava korraldab koos oma meeskonnaga juuli keskpaigas taas tipptasemel ralliürituse.

Eesti rallisõbrad näevad juuli keskel Otepää ümbruses kihutamas autoralli absoluutsesse tippu kuuluvat Jari-Matti Latvalat – juba mõnda aega kuluaarides tiirelnud uudis sai eile ametliku kinnituse. Ilmselt pole mõtet kurvastada ka selle üle, et MM-sarjas teist kohta hoidev mees ei kihuta harjumuspäraselt WRC-autoga, vaid istub kaheksakümnendate alguses MM-sarjas kasutusel olnud Audi Quattro rooli. Ainuüksi sellise auto nägemine peaks olema omaette elamus.

«Huvi oli mõlemapoolne, kuid Latvala avatus muutis läbirääkimised kergemaks,» rääkis Rally Estonia peakorraldaja Urmo Aava. «Otsus venis, kuna polnud teada, millistel tingimustel õnnestub Latvalal auto osta või rentida. Sellise masina rentimise kulu on võrreldav vanema WRC rentimisega. See pole aga isegi Latvala-suguse mehe jaoks odav lõbu.» Historic-klassi masinaga sõitmises pole Latvala jaoks midagi uut, mullugi kihutas ta Otepääl vana Ford Escortiga, olles oma klassis ka kiireim.

Latvala käsutuses olev Audi Quattro on legendaarne ja tõeliselt revolutsiooniline sõiduvahend – tegemist on MM-sarja esimese neliveolise rallimasinaga. Juulis saavad Rally Estonia raames peetava Historic-ralli EM-etapil osaleva 360-hobujõulise masina kiirust näha ka eestlased.

«Rahvusvaheliste reeglite kohaselt ei tohi me panna Historicu arvestuses sõitvaid masinaid tänapäevaste ralliautode vahele, kuid tulemusi on ikkagi võimalik võrrelda. Usun, et Latvala on võimeline selle autoga sõitma esikuuiku aegu,» lausus Aava. Sellise tulemuse väärtust tõstaks asjaolu, et Aaval on plaan saada võistluste starti kümmekond WRC-masinat. Ja need poleks sugugi ainult niisama hobisõitjad, vaid tõsised kihutajad. «Kui WRC-autode arv jääb alla viie, olen enda töös pettunud,» nentis ralli korraldaja.

Aava loodab, et lõpuks saab kinnitust kahekordse Junior WRC maailmameistri Per-Gunnar Anderssoni osalemine. Kiirele rootslasele tahab ta panna vastu koduse parima rallimehe Ott Tänaku. «Selles osas töö alles käib, kuid kindel on see, et me soovime Tänakut stardis näha,» kinnitas Aava. Andresson peaks Otepääl sõitma Ford Fiesta WRCga ja samasuguse auto rooli loodetakse istutada ka Tänak.

Juba praegu on kindel, et WRC-autodega tulevad starti Jari-Matti Latvala hobisõitjast isa Jari Latvala, kes sõidab Mitsubishi WRC2 autoga, ja leedulane Benediktas Vanagas, kes roolib Subaru Imprezat.

Eesti autoralli lipulaevaks olev Rally Estonia on teerajajaks ka koduste rallide korraldamisel. Näiteks seekord on esmakordselt kasutusel kvalifikatsioon, kus kümme eeldatavalt kiiremat autot läbivad reedel, 18. juulil ühe kiiruskatse ja selle tulemuste põhjal saab järgmine päev valida kohta stardirivis.

Tõsiseks võistluseks läheb 19. juulil, pidulik poodium on planeeritud 20. juuni õhtuks. Nagu tavaks, on ralli keskus Otepääl Tehvandi suusastaadionil.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles