Latvala käsitsi käiguvahetusest: panin käe mootorisse ja sain kolmanda käigu sisse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kaarel Täll
Copy
Jari-Matti Latvala Rally Estonia pressikonverentsil.
Jari-Matti Latvala Rally Estonia pressikonverentsil. Foto: Toomas Tatar

Rally Estonia teine päev lõppes mõnevõrra kurvalt Historic-klassis kihutanud Jari-Matti Latvala jaoks, kes eelviimasel seitsmendal katsel kõvasti aega kaotas. Soomlase juhitaval Audi Quattrol tekkisid tehnilised probleemid käigukastiga.

«Käigukast hakkas tõrkuma. Käik ei läinud enam sisse. Küsisin seejärel kaardilugejalt, mis tema arvab. Proovisime siis kapoti alt käigukastile ligi pääseda, et käik ise sisse panna. Ei õnnestunud. Seejärel ronisime auto alla, proovisime sealt. Otsisime õiget kohta, lõpuks leidsime selle auto paremalt küljelt. Lõpuks ronisin ise kapoti kohale, pistsin käe jälle mootorisse ja saingi kolmanda käigu sisse. Seejärel hüppasin rooli ja kihutasin edasi,» selgitas elevil Latvala pärast võistluse lõppu. Kokku kaotas mees kogu selle komejandi käigus rohkem kui kaheksa minutit. Lõpuks lõpetas kuulus soomlane Historic-klassi absoluutarvestuses 9. kohaga, kaotust võitjale Ville Silvastile üle viie minuti.

Kuni seitsmenda katseni oli aga Latvala ralli kindel liider. Kuue katse järel juhtis ta Silvasti ees 2.48,9ga. «Nautisin Audi Quattroga sõitmist täiega. WRC-autost on see väga erinev, vajab ikka harjumist. Sirgetel näitas masin väga head kiirust. Hüpetel oli natukene naljakas – Audil lendab esiots kohe väga kõrgele,» muljetas rallimees.

Nüüd läheb Latvala Jyväskylä lähedale, et testida Soome ralli eel Volkswagenit. «Kuna Otepääl ei õnnestunud poodiumile tõusta, siis Soome ralli eel on isu nüüd veel suurem. Sebastien Ogier on küll väga näljane, kuid seda olen ka mina,» rääkis ta eelseisvast Jyväskylä rallist.

Lõuna-Eestisse lubas Latvala järgmisel aastal jälle tagasi tulla. «Peab tulema. Seekord tulid tehnilised probleemid ja ei õnnestunud võita. Peab järgmine aasta viga parandama,» lubas ta.

Historic-klassi lõppseis:

1. Ville Sivasti, Porsche 911 RS

2. Valter Christian Jensen, Lancia Rally 037, +6,4

3. Mika Turkki, Opel Ascona 400, +55,5

4. Pentti Veikkanen, Porsche 911 SC, +1.50,9

5. Jukka Metsälä, Ford Escort RS 1600, +2.46,4

6. Jari Laaksonen, Mazda RX-7, +3.54,7

...

9. Jari-Matti Latvala, Audi Quattro, +5.05,0

Tagasi üles