Kruuda kiirus mõjus Grossile punase rätina

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Karl Kruuda ja Martin Järveoja olid esimesed, kes Ford Fiesta R5-autoga kruusaralli algusest lõpuni läbi sõitsid. Tasuks igati väärt  teine koht.
Karl Kruuda ja Martin Järveoja olid esimesed, kes Ford Fiesta R5-autoga kruusaralli algusest lõpuni läbi sõitsid. Tasuks igati väärt teine koht. Foto: Karli Saul

Georg Gross võitis Rally Estonia ja tegi sellega kõigile selgeks, et kodus talle ja   tema võimsale autole veel vastast pole.  
 

«Sisemine soov on nii suur, et sellega võiks Everesti paigast liigutada, aga tean, et pean end tagasi hoidma… Annan endale aru, et maailmas on ka tähtsamaid asju kui minu rallisõit. Seepärast ei taha ma pidevalt peale käia ja küsida, millal ja kui palju saan sõita. Kui isa ütleb, et saan, siis saan,» lausus Karl Kruuda laupäeva pärastlõunal Rally Estonia finišis.

Jutt käis Otepääl teise koha saanud ja praegu Eesti ühe kiireima rallisõitja tulevikuplaanidest. Kuigi punase raamiga moodsate päikeseprillide tagant polnud Kruuda silmi näha, oli selge, et 20-aastane võidusõitja on õnnelik ja rahulolev sõltumata sellest, mis teda lähitulevikus ootab.

Rally Estonia oli Kruuda jaoks tänavu alles esimene võistlus. Peale teadmatuse, millist mõju pikk võistluspaus on talle jätnud, lisas põnevust see, et ta istus tuliuues Ford Fiesta R5-autos. Kruuda suutis masina tervena finišisse tuua ja mitte niisama, vaid anda lahingu ka WRC-autoga kihutanud Georg Grossile.

Kruudal polnud seekord lihtne ralliauto rooli istuda. Stardi eel arutati, kas ja kuidas oleks tal võimalik võimsama autoga sõitnud Grossile vastu saada. Tagantjärele tunnistaski ta, et inimeste arutelud tekitasid pingeid, kuid tegelikult tundsid survet mõlemad mehed –  ka lõpuks ikkagi Kruudat 39,3 sekundiga edestanud Gross.

«Natuke pani ikka mõtlema, eriti veel siis, kui testikatsel kaotasid R5-l sõitnud poisid vaid sekundiga,» tunnistas Gross. «Kui aga võistlus pihta hakkas, oli esimese kiiruskatse järel selge, et vahe on olemas. Seepärast alustasin teist päeva rahulikumalt – sõidujäljes oli vett ja tee seepärast libe. Kui aga järgmisel katsel üritasin kiiremini sõita, tegime spinni ja kaotasime aega.»

Need kaks kiiruskatset võitiski Kruuda ja tuhandete raja äärde kogunenud fännide hulgas hakati juba vaagima, kas tõesti läheb veel esikoha eest võitluseks. Grossile mõjusid aga Kruuda ajad punase rätikuna ja kahe järgmise kiiruskatsega pani ta asjad paika.

Kruudal oli hoopis tegemist, et lõpuks end teiseks sõita. Reedestel kiiruskatsetel ettevaatlikult liikunud Kruuda sai Aleksei Lukjanukist mööda alles eelviimasel kiiruskatsel ja lõpuks edestas ta venelast 2,4 sekundiga.  «Vähemalt praegu on see auto Eesti kiireim rallimasin,» kiitis Gross oma viis aastat vana masinat.

«Tegelikult tuleb selle kõige eest tänada Ott Tänakut, kes on auto hooldamisel näinud palju vaeva ja pidevalt jälginud, mis võib puruneda, ning asju ennetanud.»

Grossi ambitsioonid piirduvad siiski vaid koduse sarjaga. Kruuda seab aga kõrgemaid sihte. Kindel on see, et ta osaleb Soome MM-rallil. Tema rahastajast isa Oliver Kruuda soovib enda sõnul näha poega kihutamas ka järgmistel MM-rallidel.  

Soomes on Kruuda selge eesmärk oma klassi võit. Rally Estonia näitas, et ta tase võib selleni küündida, näiteks mullusega võrreldes oli ta seekord kiirem. «Nendel katsetel, mis mullusega kattusid, olin aasta tagasi Super-2000-autoga sõidetud aegadest stabiilselt kiirem – umbes 0,5 sekundit kilomeetri kohta,» rääkis ta ilmekast võrdlusmaterjalist.

Pealegi on tal Soome võistluse ajaks uue masinaga juba rohkem sõidukogemust. «Enne Rally Estoniat sain sõita 150 km, kuid kõik see oli ühesugusel teel, võistlus oli aga Soome jaoks hea ettevalmistus.»

Lisaks Kruudale sõitis R5-autoga ka Martin Kangur, kelle jaoks oli see esimene võistlus nelikveolise masinaga. «Võrreldes senise autoga oli erinevus suur, kuid tegemist on hea masinaga ja sellega saab väga kiiresti sõita,» kiitis ta. «Lõpuks jõudsin juba Kruuda ajale väga lähedale ja loodetavasti olen tulevikus temaga juba võrdsem.»

Tuleviku kohta ei osanud Kangur veel midagi ütelda. Erinevalt Kruudast ei osale ta Soome MM-rallil, edasine sõltub aga võimalustest. Välistatud pole ka see, et ta sõidab Eesti meistrivõistlused lõpuni oma vanal esiveolisel Hondal. «Praegu on meil võimalus selles klassis võita,» märkis ta.

Rally Estonia

1. Georg Gross / Raigo Mõlder (Ford Focus WRC), 2. Karl Kruuda / Martin Järveoja (Ford Fiesta R5) +39,3, 3. Aleksei Lukjanuk / Aleksei Arnautov (Mitsubishi Lancer) +41,7, 4. Egon Kaur / Erik Lepikson (Mitsubishi Lancer) +1.13,0, 5. Martin Kangur / Andres Ots (Ford Fiesta R5) +1.23,8, 6. Timmu Kõrge / Erki Pints (Mitsubishi Lancer) +1,56,1.

Märksõnad

Tagasi üles