Otepää rahvasprindil oli stardis üle saja auto

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristjan Jaak Kangur
Copy
Otepää rahvasprint.
Otepää rahvasprint. Foto: Reikoh

Möödunud laupäeval toimunud traditsiooniline Otepää Rahvasprint tõi võistlustulle 101 autospordiharrastajat kaheksas erinevas klassis. Võistlus pakkus elamusi nii sõitjatele kui pealtvaatajatele.

Möödunud aastal Eesti Autospordiliidu (EAL) poolt parimaks rahvasprindiks nimetatud Oti pubi Otepää Rahvasprindil oli sel aastal stardis kogu Eesti autospordiharrastajate paremik. Punktiarvestust peeti nii EAL rahvasprindi karikavõistluse, SU Karikavõistluste, Hepa Premia rahvasprindi karikavõistluste, kui ka Moskvich Liiga Sprindikarikas sarja raames.

«Otepää piirkonna väga head ja atraktiivsed teed ning kaunis ja unikaalne loodus pakkus sõiduelamust igale rallimehele. Mõned väljasõidud viisid kindlasti ka pealtvaatajate emotsioonid lakke. Vaatamata õnnetustele ükski osaleja viga ei saanud,» sõnas Otepää Rahvasprindi ohutusülem Marko Koosa.

Muljetavaldava 16võistlejaga 4WD klassis jõudis võiduni Aiko Aigro, kes edestas kindlustas esikoha kahe esimese sõiduvooruga. Mitsubishil võistelnud otepäälase järel sai teise tulemuse kirja Gert Aasmäe, kolmas oli möödunud aasta võitja Rain Rannala.

Üle 1,8-liitrise mootoriga kaherattaveoliste autode arvestusklassis startis 21 pilooti. Rivaalid alistas autol BMW 325i võistelnud Robert Peetson. Pjedestaalikohal lõpetasid äsjase sõidu 2WD-B klassis veel Gert Kull ning kolmandana Jüri Jürisaar, autol BMW 325i. Nn väikeste masinaklassis ehk kuni 1,8-liitrise mootori töömahuga kaherattaveoliste autode arvestuses sai konkurentidest jagu sarnaselt möödunud aastale Karel Tölp. Hondal kihutanud mees kindlustas võidu pingelises kolmandas voorus. Teise tulemuse sai kirja Argo Kästik, kolmas oli Meelis Marmor.

Naisvõistlejaist suutis eelmise aasta võitu korrata Hondal sõitnud Sirje Potisepp, kes vaid esimeses sõiduvoorus pidi tunnistama kokkuvõttes teise koha saanud Margit Mäekivi paremust. Volkswageniga võistelnud Marin Aarn oli kokkuvõttes kolmas. Noori käis sedakorda rajal 10 ja J18 klassi võidu võttis Nissani kihutanud Karmo Salong. Renault’d roolinud saarlane Sander Sepp platseerus koha võrra madalamale. Kolmas oli Hondaga võistelnud Lauri Peegel.

Kaheksa SU klassi võistleja omavahelises võistluses osutus parimaks Rainer Meus. Vahur Kellamov oli teine ning Ladaga võistelnud Sander Ilves kolmas. Otepää rahvasprint kuulus ka Moskvich Liiga karikasarja arvestusse, mistõttu pakkus võistlusel silmailu ka 10 mossemeest. Alistamatuks osutus otepäälane Tarmo Kikkatalo, kes kindlustas etapivõidu alles kolmandas sõiduvoorus. Teise tulemusega lõpetas võistluse Heigo Tinno, kolmas oli Ermo Jeedas.

Klassis 2WD sport oli konkurentides oluliselt kiirem Ford Focusel kihutav Karl Martin Volver. Poodiumile mahtusid veel Gert Ilves ja Alvar Kuusik. Otepäälane Kasper Koosa jäeti koduradadel napilt neljandaks.

Võistluse direktor Siim Kalda lisas ürituse lõppedes: «Selle aasta korraldusega panime aluse ilusale traditsioonile Otepää piirkonnas. Jätkame meeskonnaga võetud eesmärki hoida  EAL karikavõistlus traditsioonilise võistlusena Otepääl, kus on prestiižne osaleda ja mida on huvitav külastada. Eriti hea meel on selle üle, et alistatud sai rahvaspordis maagiline saja osaleja piiri. Kindlasti aitas sellele kaasa lisaks heale korraldusele ja suurele auhinnalauale ka populaarseks kujunenud öine meelelahutus ning järgmise päeval toimunud maailma esimesed rallimeeste meistrivõistlused minigolfis.»

Märksõnad

Tagasi üles