Saada vihje

Lätlane Zausajevs läbis Pärnu ööpimeduses veerandmiili 8,59 sekundiga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristjan Jaak Kangur
Copy
Ilmars Zausajevs.
Ilmars Zausajevs. Foto: Risto Pakkonen

Laupäeval hiliste õhtutundideni Pärnu lennuväljal peetud 10. Speedest Dunlop Nightrace kiirendusvõistlusel jahtisid parimaid aegu võistlejad autodega ja mootorratastega. Päeva kiireimaks osutus lätlane Ilmars Zausajevs, kes läbis veerand miili 8,59 sekundiga.

Öövõistluste 10. sünnipäevale pühendatud Speedest Dunlop Nightrace algas lõuna paiku treeningsõitudega, millele järgnesid aja- ehk kvalifikatsioonisõidud 402,33 meetrisel distantsil. Ajasõitude paremusjärjestuse järgi pannakse paika positsioon finaalsõitudes ehk selguvad võistluspaarid.

Uute rekordite jahil olnud võimsaima klassi ehk Outlaw klassi sõitjatest tegi parima kvalifikatsioonisõidu Ilmars Zausajevs, kes sõitis 8,59 sekundit lõppkiirusega 267 kilomeetrit tunnis. Paraku sai Eesti rekordiomaniku Veljo Einbergi võimsa Buick Grand Nationali mootor paar nädalat tagasi toimunud etapil kardetust rohkem kahjustusi, mistõttu osales ta sel etapil asendusautoga, et kvalifikatsioonisõidust hooaja punktiarvestuse jaoks pisutki punkte koguda. Muidu suurepärane asendusauto Chevrolet Corvette ei suutnud konkureerida võimsate Outlaw-klassi autodega ning Einberg veetis finaalsõidud raja ääres konkurente vaadates.

Seevastu olid kõva tahtmist täis konkurendid Kristjan Käbi, lätlane Ilmars Zausajevs ja soomlane Juhani Kautto. Juba õhtujaheduses peetud finaalsõitudes oli Käbi esimeseks vastaseks Ken Kasch, kellele Käbi edasipääsemise lootust ei andnud, sõites vastasest kaks sekundit kiiremini ja saades kirja aja 9,513 sekundit. Käbi järgmiseks vastaseks oli Zausajevs, kes hoolimata rajale tikkuvast kastest tegi siiski pöörase sõidu, saades ajaks 8,728 sekundit jalõppkiiruseks 266,89 kilomeetrit tunnis.

StreetBike klassis jõudsid finaalsõitude esimesest ringist edasi Erko Poska, Raine Lemvald, Priit Serk ja Janar Jundas. Neist võistluspaaridest väljusid võitjatena Poska ja Serk, kes hakkasid valmistuma sõiduks esikohale. Võimsamate mootorrataste klassis ProBike olid finaalsõitude parimad Nils Laur, Petri Koivuniemi ja Georg Leonov, kelle seast pidi selguma päeva kiireim mootorrattur. Paraku õhtu edenedes langes ka õhutemperatuur ning peagi pärast päikeseloojangut hakkas võimust võtma udu, mis tekitas rajale niiskuskihi. Peakohtunik tegi otsuse, et mootorrataste ja võimsate autode finaalsõidud jäävad pooleli ning nende paremusjärjestus otsustatakse kvalifikatsioonitulemuste põhjal.

Sõite jätkasid vähem võimsad autod. Street A klassi poodiumi kõrgeima koha võitles endale välja Maria Laine, kes võitis sel teekonnal Ranel Täpsi, Joosep Järve, Kristo Ojastet ning Raiko Karemad. Järgmise klassi ehk Street B esikoha nimel asusid heitlema Ivo Soldan ja Artis Senkevics. Selleks ajaks oli õhuniiskusest tekkinud udu teinud oma töö ning vasakul rajal sõitnud Senkevicsi neliveoline Audi kaotas juhitavuse, sõitis üle keskjoone ning möödus napilt konkurendi eest, kaldudes raja parempoolsesse serva.

Oli õnn, et Soldanil oli hea reaktsioonikiirus ning ta jõudis pisut pidurdada. Siis oli selge, et rada on kiirelt muutunud liiga libedaks ning sõitjate ja pealtvaatajate ohutuse tagamiseks tegi peakohtunik otsuse, et kõikide ülejäänud klasside puhul jaotatakse poodiumikohad päeval väljasõidetud kvalifikatsioonitulemuste järgi. Seekord väga oodatud uusi rekordeid ei sündinud.

Ilm oli suvine, ent raja tõeliselt kuumaks kütmiseks polnud piisavalt päikest, mis oleks hoidnud rada kuivana ka hilisõhtul, kui udu tahab maad katta. Eelmisel aastal kuumutas suvepäike raja niivõrd kuumaks, et koos hilisõhtuse jahedama ilmaga olid loodud parimad tingimused uute rekordite püstitamiseks. Mullustes tingimustes purustas Veljo Einberg vana Eesti rekordi lausa pool tundi pärast südaööd, sest kuumus hoidis udu rajakattelt eemale.

Tagasi üles