Saada vihje

Ebaõnne kogenud Martin Rump langes Rootsi sarjas teiseks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristjan Jaak Kangur
Copy
Martin Rump.
Martin Rump. Foto: Renault

Martin Rump katkestas esimese sõidu ja jäi ka teises sõidus punktideta Rootsi vormel-Renault 1.6 sarja järjekordsel etapil. Väga konkurentsitihedas sarjas tähendas punktideta jäämine aga langemist punktitabelis teisele kohale.

Östersundi lennuväljal peetud etapil sõitis Rump kvalifikatsioonis välja kolmandaks parima aja, sealjuures mahtus esikolmik vähem kui ühe sekundikümnendiku sisse. Teisest reast startinud Rumpil õnnestus tõusta esimese kurviga liidriks, aga seejärel sattus ta ühes kurvis ilmselt eelmistes sõitudes sinna kandunud liivale ning libises rajalt välja. Murule sõitnud autoga tal enam rajale naasta aga ei õnnestunud.

«Esimeses sõidus tegin väga hea stardi ja tõusin liidriks, aga seejärel libisesin pikale sirgele järgnenud kurvis rajalt välja,» selgitas Rump. «Eks see väike valearvestus oli. Kahjuks jäin aga murule pidama, sealt enam liikvele ei saanud ja pidin katkestama.»

Kuna esimeses sõidus eestlane ühtegi ringiaega kirja ei saanud, pidi ta teise sõitu startima alles 10. positsioonilt. Start õnnestus Rumpil suurepäraselt, sest juba esimese ringi lõpuks oli Scuderia Nordica tiimi noor esisõitja kerkinud neljandale kohale. Seejärel aga pöördus õnn taas – kõigepealt sai Rump agressiivse sõidu eest boksist läbisõidu karistuse ja langes seetõttu kuuendale kohale. Peagi tuli aga teade veel ühe boksist läbisõidu karistuse kohta, sest eestlane olevat esimest korda boksi läbides ületanud seal lubatud kiirust. Rump finišeeris võistlusel kaheksanda kohaga, aga hiljem lisati tema tulemusele veel ajakaristus ja nii ei mahtunudki ta ka teises sõidus esikümnesse.

«Esimene ring teises sõidus oli parajalt hullumeelne, sest esimeses kurvis möödusin kolmest sõitjast ja teises veel kahest,» kommenteeris Rump. «Seejärel aga toimus ees mingi intsident kahe sõitja vahel ja mina põrkasin kokku nende järel liikunud sõitjaga. Kohtunike otsus antud kokkupõrke eest osutus minu kahjuks ja sain boksist läbisõidu karistuse. Boksitee lõpp oli minu meelest kuidagi arusaamatult tähistatud ja nii kiirendasin liialt vara. Järgnes uus karistus kiiruse ületamise eest. Taas boksiteelt väljudes kiirendasin uuesti liialt vara ja sain ka kolmanda karistuse. Nädalalõpp läks ikka päris aia taha! Aga eks see üks oli paras õppetund. Positiivsele poolele aga kannaks selle, et kiirus oli mul hea ja näiteks teises sõidus jäi minu nimele kiireim ringiaeg.»

Kokkuvõttes tõusis sarja liidriks mõlemad sõidud Östersundis võitnud Erik Johansson, kes juhib eestlase ees 14 punkiga. Sarjas on sõitmata veel kaks etappi. Scuderia Nordica võistkonna sõitja Oliver Söderström saavutas Östersundi sõitudel 5. ja 8. koha ning Karl-Gustav Annus teenis punktilisa 6. ja 9. koha eest.

Tagasi üles