/nginx/o/2013/09/05/2128587t1h47ea.jpg)
Tulevast hooajast sõidab autoralli Juunior WRC-sarjas vähemalt kolm eestlast Urmo Aava ja Jaan Möldri kõrval tuleb starti 23-aastane Aigar Pärs.
Aigar Pärs sõidab samas meeskonnas, kuhu lõppenud hooajal kuulus Urmo Aava, ning tema sõiduvahendiks saab vanemale kolleegiga sarnaselt valge Suzuki Swift. «Leping on üheks hooajaks, ent plaanin selles sarjas osaleda vähemalt kaks aastat,» sõnas Pärs eile õhtul.
Sportralliga kõigest poolteist aastat tegelenud Pärs hakkas JWRC poole kiikama juba varasügisest. Oktoobris käis ta koos Aavaga Suzukit testimas ning võttis tiimilt pakkumise, millise summa eest teda rooli lastaks.
Urmo Aava aitas noort kolleegi
«Loomulikult küsitakse minult suurem summa kui juba kogenud ja ennast tõestanud meestelt,» tõdes Pärs. «Ma ei saa kinnitada, et kogu hooaja eelarve oleks tänaseks koos, selle täitmiseks käib alles tõsine töö. Rahakogumine on keeruline, kuid saan hakkama peab saama!»
Pärs väljendas sügavat tänu Plasto esindajatele, kes andsid rallimehe uuele tasandile jõudmiseks suurima panuse. «Suur tänuvõlglane olen ka Urmo Aava ees, kes mind tiimiga suhtlemisel ja plaanide tegemisel palju on aidanud,» lausus ta.
Aava näeb Pärsil rallimehena suuri eeldusi. «Oleks tegemist mingi suvalise vennaga, poleks hakanud aega viitmagi,» tunnistas ta. «Aga usun, et tal on võimalus jõuda päris kõrgele. Ka mind on elus palju aidatud, nüüd abistan mina kedagi teist.»
Pärsi avalöök MM-sarjas leiab aset Norra talverallil. Enne seda saab ta Rootsis korraldataval testil oma Suzuki talvistele teedele sobilikuks sättida.
«Sügisene test jättis autost hea mulje,» kinnitas Pärs. «Tegemist on ikka tõelise ralliautoga.»
Pärs usub, et pole MM-il peksupoiss
JWRC-sarjas osalejad peavad seitsmest rallist valima kuus. Pärs otsustas loobuda Kataloonia rallist.
Väikeste kogemustega rallimees ei pelga, et võib tipptasemel konkureerides parematele palju kaotada. «Suvel Lõuna-Eesti rallil sõitsin Honda Civicuga ja polnud Aavast kuigi palju aeglasem. Samas oli minu auto paarsada kilo raskem ja käigukast tavaline,» meenutas Pärs. «See näitas, et vähemalt kodustel teedel on kiirust küllaga. Teine asi on muidugi rasked MM-rajad.»
Pärsi kõrvale istub kaardilugejaks Ken Järveoja. JWRC-sarjas osalevad masinad soosivad kergema kaaluga sõitjaid ning uutel üritajatel on seegi näit normaalne. Kaks meest kaaluvad kokku täpselt 150 kilogrammi.
Ümber pole vaja õppida ka legendi koostamist. Pärs on karjääri algusest saati kasutanud legendi, kus number üks tähendab kõige aeglasemat ning number kuus kõige kiiremat kurvi.
«See on ju kõige loogilisem variant. Milline number öeldakse, sellise käiguga tuleb ka sõita,» nentis Pärs.
Pärs peab ennast profiks
Lisaks JWRC-sarjale kavatseb Aigar Pärs osaleda ka Eesti ja Soome meistrivõistluste etappidel. Nendel kihutamistel on võistlusautoks Honda Civic.
«Järgmist hooaega kavandades jõudsin arusaamisele, et asjaga tõsiselt tegeledes ei jää muuks aega. Seega võin ennast pidada professionaalseks võidusõitjaks,» rääkis Pärs. «Lisaks võistlemisele tulevad ju testimised ning aega peab leidma ka üldkehaliseks ettevalmistuseks.»
Hõlpsamaks asjaajamiseks on Pärsil leping mäneder Toomas Tõldsepaga. «Endise võidusõitjana jagab ta rallimaailmas toimuvat hästi,» tunnustas Pärs abimeest. (PM)