Vormel-1 mullusel ööetapil Singapuris sai näha nii hingematvaid vaateid, kummalisi vahejuhtumeid kui ka põrutavat skandaali. Tänavu tõotab võidusõit kujuneda sama põnevaks.
F-1 ööetapp pakatab ootamatustest
Spordisõpradel on kindlasti meeles, kuidas eelmisel aastal vormel-1 esimesel ööetapil Singapuris Felipe Massa boksist koos auto külge kinnitatud kütusevoolikuga välja kihutas.
See on vaid üks paljudest kireva vormel-1 sarja haaravatest vahejuhtumitest ning paistab, et ka vormeliajaloo teine ööetapp ei saa läbi kõmu ja eriskummaliste vahejuhtumiteta.
Ferrari president Luca di Montezemolo oli mulluse etapi järel raevunud ning leidis, et niisugune tsirkus on alale tõeliseks häbiplekiks. Rahvas aga nõuab leiba ja tsirkust ning vastupidiselt itaallase arvamusele muutus ööetapp publikumagnetiks, mida ka tänavu pikisilmi oodatakse.
Kuigi asjaosalised üritavad tähelepanu praeguselt peamiselt tõmbenumbrilt, Renault’ vormel-1 meeskonna mulluselt Singapuri GP-l tehtud kokkumänguskandaalilt mujale suunata, ei saa sellest paraku üle ega ümber. Kui Renault sai sihiliku avarii eest kaheaastase tingimisi võistluskeelu, siis meeskonna juht Flavio Briatore pagendati vormel-1 sarjast igaveseks.
«See pole spordile hea, kuid kahjuks on mingisugune skandaal igal aastal,» tõdes Ferrari piloot Kimi Räikkönen. «Loodetavasti millalgi see lõpeb ja keskendutakse uuesti võistlusele.»
«Olukorraga peab harjuma, kuna sellised asjad muudkui kestavad. Ja mida me ikka teha saame?» nõustus Red Bulli piloot Mark Webber. «Oleme ala fännid ja tahame, et meie sporti võetaks tõsiselt, kuid praegusel hetkel jääb see järjekordse halva eeskuju varju. Me pole selle üle uhked.»
Renault’ ümber lahvatanud kõmule vaatamata on piloodid suures ootusärevuses. Mullune etapp tekitas neis suurt elevust ning seda enam oodatakse tänavust mõõduvõttu.
Tiimide suurim mure osutus toona alusetuks – valgustus oli suurepärane ning mõned sõitjad leidsid, et see oli isegi parem kui päevavalguses peetavatel etappidel, kuna päike ei paista silma. 5,1 km pikkust ringrada ääristavad 1500 valgusprojektorit, igaüks neist enam kui 2000 vati võimsusega.
«Esimene öövõidusõit oli meie kõigi jaoks suurepärane. See pole mingi pime koht. Valgustus on väga hea – peaaegu nagu päevavalgus,» selgitas Räikkönen entusiastlikult.
Kui eelmisel aastal nurisesid piloodid rajakatte konarlikkuse üle, siis nüüdseks on ka see viga kõrvaldatud ning võidusõit tõotab niigi ootamatult kulgenud hooaja valguses tulla ettearvamatu. Särtsu lisavad käänuline ja kohati väga kitsas ringrada, mis lookleb Singapuri suurimate vaatamisväärsuste vahel.
«Eelmise aasta Singapuri GP oli näide, kuidas uut vormel-1 sõitu käima lükata – fantastilised tingimused, sujuv korraldus ja ainulaadne ning huvitav ringrada, mis pole ainult lõbus ja väljakutset esitav, vaid sunnib kõiki viimase piirini pingutama ja riske võtma,» kirjeldas valitsev maailmameister Lewis Hamilton.
Webber rõhutas omakorda, et Singapuris valitseb eriline õhkkond. «See on hiilgav võimalus öösel võidu sõita. Mis puudutab atmosfääri, siis kõik toimis eelmisel aastal hästi. See oli lihtsalt unikaalne – kõikidel öistel spordiüritustel on natuke teistsugune õhkkond,» mõtiskles Webber. «Arvan, et elamus oli ühtviisi hea nii ajakirjanikele, fotograafidele, pealtvaatajatele, sõitjatele kui ka mehaanikutele.»
Lisaks sellele, et etapp toimub ööpimeduses, annab vürtsi ka vastupäeva kulgev ringrada ning see, et piloodid üritavad Kagu-Aasias elada kogu nädala Euroopa ajas.
«Nagu eelmisel aastal, üritame püsida Euroopa ajas, mis tähendab, et kogu öö peab üleval olema ja suurema osa päevast peab magama, et olla ergas ning et keha reageeriks õhtusele ajakavale õigesti,» tunnistas MM-sarja üldliider Jenson Button.
Singapuri GP
• Ringraja pikkus: 5,073 km
• Ringrada kulgeb vastupäeva
• Ringrajal on 23 kurvi
• Sõidetakse 61 ringi ehk 309,316 km
• Etapp algab kohaliku aja järgi pühapäeval kell 20 ehk Eesti aja järgi kell 15