Saada vihje

Kangur ja Ots teenisid Poola EM-etapil kaks katsevõitu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Mariel Gregor
Copy
Martin Kangur ja Andres Ots.
Martin Kangur ja Andres Ots. Foto: Eesti Autospordi Liit

Euroopa autoralli meistrivõistlustel Poolas olid stardis ka Martin Kangur ja Andres Ots, kes sõitsid seal MM-Motorsport meeskonna poolt ettevalmistatud Ford Fiesta R5 võistlusautoga. Eestlased näitasid head kiirust, võites kiiruskatseid, kuid lõpliku hea koha röövisid probleemid ralli viimasel katsel.

Suured vihmasajud ja nende läbi raskelt läbitavaks muutunud teed sundisid korraldajaid osasid katseid lühendama, kokku vähenes distants pea 30 kilomeetri võrra. Kangur ja Ots alustasid rallit aegadega TOP 10 hulgas, kuid kogusid hoogu ja olid neljandal katsel juba teised, kaotades Bryan Bouffierile (Peugeot 207 S2000) vaid 0,3 sekundiga. Järgmisel, viiendal katsel sõitsid nad aga välja parima aja, edestades Jan Kopecky'd (Škoda Fabia S2000) 0,9 sekundiga, mis tegi Martin Kangurist ühe noorima katsevõitja ERC sarjas.

«See katse tuli hästi välja, mulle sobib, kui teel on sügavad rööpad. Kui sõitsime Hondaga eelmisel aastal, siis startisime tagantpoolt ja väga tihti tuli rööpas sõita,» rääkis Kangur pärast katset.

Üldarvestuses olid eestlased siis seitsmendal kohal, kaotust liider Bouffierile oli minut. Päeva viimasel katsel tuli aga tagasilöök, kui Kangur ja Ots sõitsid rajalt välja ja kaotasid seal üle minuti. «Kiirendasime 90 kraadisest mahapöördest välja ja kui panin sisse teise käigu oli rööpas kivi või midagi muud suurt ja see lõi rooli risti ja sõitsime teelt välja vasaku esimese nurgaga puudesse. Tagurdasime, kuid õnnetuseks oli seal puu ja saime sellele pihta. Meil kulus üle minuti, et auto rajale tagasi saada,» selgitas Kangur väljasõitu.

Nii olid eestlased Poola ralli avapäeva lõppedes 11. kohal, kaotades liider Bouffierile 2.44. Samal katsel sõitis teelt välja ja lõhkus oma Citroen DS3 RRC vedrustust Robert Kubica, kes teisel päeval enam rajale tagasi ei tulnud.

Teist päeva alustasid eestlased kolmel esimesel katsel seitsmendat aega näidates, päeva teises pooles tuli meestelt aga esmalt neljas aeg ja siis teine katsevõit nii rallil kui ERC sarjas üldse. Bouffieri edestati 1,4 sekundiga. Üldarvestuses olid Kangur ja Ots selleks hetkeks kaheksandad. Paraku tuli ralli viimaselt katselt aga alles 28 aeg ja kokkuvõttes kogunes ralli võitnud kohalikule mehele Kajetan Kajetanowicz'ile (Ford Fiesta R5) kaotust 11 ja pool minutit. Ralli teine koht läks Bouffierile (+23,3) ja kolmas Jan Kopecky'le (+1.28,4)

«Katsevõiduga loomulikult väga rahul, ka viimasel katsel olime splittides eesotsas, kuid kahjuks kadus autol roolivõim ja lisaks sellele läks ka rehv. Kuid siiski rahul, kaks katsevõitu ja saime hea hoo üles ning lõpetasime ralli,» võttis Kangur Poola ralli kokku.

Tagasi üles