Tanel Kangert ja Astana said MMil meeskondlikus temposõidus 6. koha.
Kangert: medal olnuks ime
Kui mullu piirdusid Astana ja Tanel Kangert MMi meeskondlikus grupisõidus 11. kohaga, siis eile Firenzes lõpetati esikuuik. Edasiminek oli küll tõhus, kuid medalist jäi puudu siiski minut, sest õbluke Astana ei suutnud pool distantsi vastu puhunud tuult piisavalt jõuliselt murda. «Päkapikkude kohta hea tulemus,» arvas Kangert ning kirus nelja mahamängitud sekundit, mis lubas RadioShackil end viiendaks pressida.
Astana ja Kangert said liidritoolides istuda kolm minutit ja 26 sekundit, kui RadioShack neist kiiremini sõitis. Mehed olid just jõudnud näo käterätikuga kuivaks nühkida ja purgijoogist poole ära kuugata, kui asjapulk nad toolidest minema kupatas.
«Pagana napilt läks. Mõne sekundiga saime RadioShackilt pähe,» torises Kangert ja tunnistas, et viiendaks kohaks vajalik aeg olnuks taskust võtta. «Taktika oli kuuekesi vastu pidada viimase kümne kilomeetrini. Siis keeras trass linna vahele ja nelja mehega läbid kurve kiiremini. Paraku kadusid kaks meest ära ootamatult. Vedanuks nad enne jala sirgulaskmist pikalt ja täiega...»
Olümpiastipendium käes
Kuues koht toob Kangertile Eesti Olümpiakomitee stipendiumi ja ettevalmistusraha, kuid eelnevalt käis jutt siiski medalist, ent see jäi kaugele.
«Medal olnuks ime,» seletas Kangert. «Eriti tänastes tingimustes – 30 kilomeetri jooksul vastu puhunud tuul oli halb üllatus. Meil ei ole piisavalt võimsust.»
Nädal tagasi Vuelta lõpetanud Kangert kirjeldas, et enesetunne oli sõidu alguses väga jube, hiljem vähem jube: «Meeskonnasõit ei meeldi tegelikult kellelegi. Kui tunne on kehv, siis sured, kui tunne on hea, siis vead rohkem ja sured samamoodi. Kui enesetunne on finišeerides meeldiv, oled sõidu ajal tiimikaaslasi petnud.»
Astana otsustas Kangerti õlule laduda paraja koorma, paigutades ta meeskonna lühima liikme taha, kus on vähem tuulevarju, ning kõige võimsama mehe Andrei Grivko ette, mis tähendab, et pärast oma vahetust vedajana tuli eestlasel ka rivi sappa libisemise ajal hoida kiiret tempot. Mõistagi ei paigutanud Astana bossid Kangertit säärasele kohale tema kiusamiseks, vaid eestlane lihtsalt on kõva mees. Rääkides tiimi liidri Vincenzo Nibali kõrvalejäämisest meeskonnasõidust – itaallane keskendub MMil grupisõidule –, teatas Üks Astana spordidirektoreist Aleksandr Šefer: «Milleks meile Nibali, kui meil on Kangert!»
Medalid jagati dramaatilisel moel: viimasena startinud Omega Pharma-QuickStep edestas Orica-GreenEdge’i kõiges 0,81 sekundiga. Kolmanda koha sai Sky.
Mõni tund pärast finišit istus Kangert juba lennukis ning kihutas Hispaaniasse, Girona-koju. «Pisast viib Ryanair mind vähem kui pooleteise tunniga Gironasse. Otse ja odavalt. Olen valmis lühiajaliselt end kitsale istmele pressima ja vahetama mugavuse kiiruse vastu. Gironast on Ryanairil, muide, otselend ka Tallinna ja see oli üks põhjusi, miks ma selle linna elupaigaks valisin. Mulle ei meeldi lennujaamades seigelda.»
Gironas veedab Kangert neli päeva. Puhkab, treenib ja valmistub grupisõiduks. «Teed on tuttavad ja rahulikud,» selgitas ta Hispaaniasse põgenemist. «Firenze liiklus on treenimiseks tihe ja ma ei tunne ka teid nii hästi.»
Individuaalsõidus ei osale
Individuaalses eraldistardiga sõidus Kangert seega ei osale – «liiga lihtne rada, nõuab suurt maksimaalset võimsust ehk kõvade vattide väljapigistamist, mistap mul pole lootustki kuue sekka sõita» – ning keskendub grupisõidule.
Teoorias peaks grupisõit Kangerti sõnul kulgema nõnda, et kahele viimasele ringile läheb liidrigrupis paarkümmend meest või nõks vähem ning siis algavad rünnakud rünnaku otsa. Kangerti eesmärk on liidrite sekka pääseda, siis näeb, mis edasi saab.
«Ma ei lähe starti eesmärgiga 20. koht saada,» põrutas Kangert. «Kogemusi on mul küll ja veel, lisaks neid omandada pole vaja. Ka ei ole MM ettevalmistus universumi meistrivõistlusteks. MM on ikka selleks, et tulemust teha!»
Maanteesõidu MM
Firenze. Meeskondlik temposõit, 57 km
1. Omega Pharma-QuickStep 1:04.16,81
2. Orica-GreenEdge +0,81
3. Sky +21,75
4. BMC +1.01,90
5. RadioShack +1.16,72
6. Astana +1.20,33.
----------------------------------------------------------------
Eesti rattakoondist ootab trahv
Maanteesõidu MMil osutusid Eesti koondise särgid reeglitevastaseks ning kui neid korda ei tehta, tuleb maksta trahvi.
Varustuse kontrollis selgus, et Eesti särkidel on kaks rinnal asuvat reklaami küll õiges mõõdus, kuid erinevad, tutvustades firmasid Standard ning Rand ja Tuulberg.
«Igal aastal on meil särgil olnud erinevad logod, nüüd öeldi, et ei tohi,» torises Eesti Jalgratturite Liidu peasekretär Urmas Karlson. «Totter ju, et rinnal on kaks ühesugust reklaami.»
Nüüd tuleb kas üks reklaamidest kinni teipida või trahvi maksta. «Ajaloos oleme teinud nii seda kui teist,» meenutas Karlson. «Kord teipisime koondislaste pükstel liigse reklaami kinni, kord oli Jaan Kirsipuu tagumikul vist liiga suur logo. Maksime trahvi, kuid summa polnud siis suur, vist 100 eurot.» PM