Esmakordselt Eestis sõidetava Superkrossi sarja etapid on paigas

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Superkross
Superkross Foto: AFP / Scanpix

Sellel aastal esmakordselt Eestis korraldatava Superkrossi meistrisarja ettevalmistused käivad täie hooga. Lõplikult on paika pandud 2010. aasta kalender ja etappide toimumispaigad.

Esimesel aastal on Superkrossi meistrisarjas kolm etappi, järgnevatel aastatel võib etappide arv suureneda, vahendab ruudulipp.ee.

Superkrossi näol on tegu atraktiivse alaga, mis on populaarsust kogunud nii Ameerika Ühendriikides kui ka Euroopas ja mille formaat on üle võetud USA motokrossist. Kui Ameerikas on Supercross sarja rajad ehitatud suurtele spordiareenidele, siis Eestis kasutatakse olemasolevaid radasid, mida on lühendatud. Rajapikkus peab olema Open klassile läbitav 50-60 sekundiga.

Selle aasta võistlused korraldatakse nädala sees, kolmapäeviti, etapid on Maardus, Väike-Maarjas ja Rapla maakonnas Kuimetsas.

Etappide toimumispaikade valik ei olnud lihtne, esmalt radade iseloomu ja teisalt asukoha tõttu.

Meie algne eesmärk oli, et teeme ühe sõidu Tallinnas ja teise Tartus, kolmas sõit pidi tulema väiksemasse keskusesse. Väike-Maarja sai välja valitud, kuna sealne rada on hea, oluline on ka see, et seal on alati olnud palju head publikut,» kommenteeris Superkrossi sarja eestvedaja Are Kaurit. «Kuimetsa osas võttis meiega ühendust Juhan Laansoo ja tegi ettepaneku sõit seal korraldada. Kuna seal on korraldatud Jaanikrossi, siis sai valitud ka Superkrossi tarbeks sama kuupäev.»

«Kahjuks pidime loobuma Tartust, kus pole aastaid korralikku krossi korraldatud,» jätkas Kaurit. «Sealne raja omanik ei suutnud meile oma lõplikku otsust teatavaks teha ja nii jäi Tartu vähemalt sellel aastal kõrvale. Tallinna osas jäid sõelale Maardu ja Laitse, kuid kuna meie potentsiaalne nimisponsor soovis, et üks etappidest oleks kas Tartus või Tallinnas, siis jäi sõelale Tallinna külje all olev Maardu rada.»

Lisaks pealtvaatajatele atraktiivse vaatemängu pakkumisele pööravad korraldajad tähelepanu ka sõitjatele – Superkrossi etappidel premeeritakse finaali 20 paremat rahaliste auhindadega.

Open klassi võitja teenib etapivõiduga näiteks 10 000 krooni, 85 cc klassi võitja aga 5000 krooni. Madalamatel kohtadel summad loomulikult väiksemad, kuid ilma ei jää keegi finaalis osalenutest.

 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles