McLareni boss kahtleb Red Bulli autode reeglitele vastavuses

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maarja Värv
Copy
McLareni boss Martin Whitmarsh.
McLareni boss Martin Whitmarsh. Foto: SCANPIX

Sel hooajal nii Bahreini kui Austraalia vormel-1 MM-etappide kvalifikatsioonisõidu võitnud Red Bulli piloodi Sebastian Vetteli ning tema tiimikaaslase Mark Webberi autode uskumatu kiirus on pannud paljusid kukalt kratsima, täna kahtles nende autode seaduslikkuses McLareni boss Martin Whitmarsh.

Nimelt on kahtluse all Red Bulli autode seadistus kvalifikatsioonisõitudes – väidetavalt on nende autode põhjakõrgus ehk kliirens palju madalam kui teistel ning Whitmarshi arvates pole see reeglitega lubatud, vahendab Planet-F1.

Whitmarsh avaldas, et Red Bull ning võimalik, et ka mõned teised tiimid, saavad oma auto kliirensit muuta.

Kui Whitmarshi käest pärast tänast kvalifikatsiooni küsiti, miks nende auto nii Bahreini kui ka Austraalia kvalifikatsioonis Red Bullist rohkem kui pool sekundit aeglasem oli, vastas ta: «On tõendeid, et osade tiimide autodel on võimalik kliirensit muuta, mis aga mõningate arvates pole reeglitega lubatud. Nagu arvata võib, töötame nüüd ka ise seesuguse süsteemi loomise kallal. Algselt oli reeglites kirjas, et selline asi pole lubatud, aga nüüd proovime ka ise võimalikult kiiresti selle enda autodel tööle saada, loodetavasti juba Hiina etapiks.»

Whitmarshilt küsiti, milliste tiimide autodele ta vihjab. «Tundub, et Red Bull ja mõningad teised autod sõidavad kvalifikatsioonis märksa madalama autoga kui näiteks täispaagiga võimalik oleks.»

Red Bulli autode suurepärane kiirus on tekitanud Melbourne’is palju kuulujutte. Reede õhtul kirjutas tunnustatud vormelikommentaator James Allen oma blogis, et on kuulnud, et Red Bulli autodele on loodud keerukas süsteem, mille abil saavad nad kvalifikatsioonis üsna madala kliirensiga sõita, ent kui võistluse ajaks tangitakse autole 160 kg kütust, tõstetakse ka põhja kõrgemale, kütuse kuludes aga langeb auto taas madalamale.

Tagasi üles