Hirmsa õnnetuse teinud Tänak: seda poleks pidanud juhtuma

Peep Pahv
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänaku auto pärast Türgi rallil toimunud avariid.
Ott Tänaku auto pärast Türgi rallil toimunud avariid. Foto: Alari Kanne

Autoralli on karm ala, kus väikseimgi apsakas võib minna kalliks maksma. Ott Tänak ja Kuldar Sikk kaotasid suurepärase lõpptulemuse, lõhkusid autot ja iseennast.


Pühapäeva hommikul Türgis juhtunud avariid võib ühekorraga nimetada õnnetuks ja õnnelikuks. N-rühma masinaga sõitnud Tänak ja Sikk hoidsid MM-rallil väärt üheksandat kohta ja näis, et miski ei suuda nende õnnelikku finišit takistada. Paraku oli see mõte ennatlik.

Kulutulena levis uudis, et eestlased tegid raske avarii. Esimesed uudised ütlesid, et auto on ribadeks, mehed aga terved. Pisut hiljem selgus, et tugevaid seljavalusid kurtnud Tänak paigutati lahasesse ja viidi haiglasse. Õhtuks oli selge, et luud on terved, ent rallimees pidi vähemalt hommikuni haiglasse jääma.

Plaanid võivad muutuda

«Pikutan ja vaatan telekat,» kostis Tänak eile hilisõhtul küsimuse peale, kuidas ta end haiglas tunneb. «Seljalihased said tugevalt põrutada ja venitada. Valude leevendamiseks sain väga tugevat valuvaigistit. Suudan ka ühes asendis istuda – nii, et selg on täiesti sirge.»

Kuid mis siis juhtus? «Minu ja Kuldari vahel tekkis kommunikatsiooniprobleem,» meenutas Tänak. «Ühes kohas ei saanud ma Kuldarist aru, küsisin üle, aga tema arvas, et pärisin eelmise kurvi kohta. Ta luges selle uuesti ette, aga mina arvasin, et jutt käib eelseisvast lõigust. Ees oli trampliin ja sain aru, et sellele järgneb sirge, tegelikult oli aga kurv. Sõitsime otse vastu kaljunukki.»

Kaks esimest päeva eksimatult sõitnud ning enda sõnul sugugi mitte maksimaalselt pingutanud Tänaku suurim soov oli auto tervena finišisse tuua. Pärast õnnetust jõudis ta korduvalt mõtelda, miks see ei õnnestunud. Mingit ohtu ju polnud, lähim jälitaja oli kolme minuti kaugusel… Aga juhtus.

«Ülihea tulemus oli käega katsuda, see oli vaja lihtsalt vormistada. Aga meie tegime sellise tobeda vea,» nentis Saaremaalt pärit rallimees.

Vaikse häälega rääkinud Tänakil oli õnnetuse pärast ääretult kahju – seda oli tunda igast tema sõnast ning lausete vahele jäänud pausidest. «Ma tahan paluda vabandust toetajatelt ja kõikidelt fännidelt … Sellist asja poleks pidanud juhtuma,» sõnas ta.

Kuid elu läheb edasi ning Tänak peab mõtlema, kuidas lähitulevikus talitada. Kui selg vähegi kannatab, kahmab ta täna kaasa koti valuvaigistitega ja hakkab autoga Türgist kodu poole sõitma. Lennukile lootes peaks ta veel terve nädala kaugel maal istuma.

«Koju jõudes istume tiimiga maha ja arutame läbi, mis edasi saab,» lausus Tänak, andes sellega mõista, et õnnetus võib tuua hooaja plaanidesse korrektiive.

Loeb võitis taas

«Elus juhtub ikka igasugust s***a… Selliseid asju, mida ei oska kuidagi ette näha. Ega midagi, peab taas terveks saama ja ennast üles töötama. Õnneks pole mul endal viga midagi sellist, mida ei saaks parandada.»

Türgi teedel oli klass omaette Sebastien Loeb, kes noppis järjekordse võidu. Viimasel ajal üha paremasse hoogu tõusev Petter Solberg oli teine ning Mikko Hirvonen kolmas. Kui poolel maal olid liidrite vahed väikesed, siis lõpuks kärisesid need üsna suureks.

Eestlastest oli parim esiveolisel Hondal sõitnud Siim Plangi, kes sai 17. koha. Superralli süsteemis võistluse lõpuni sõitnud Karl Kruuda ja Martin Kangur olid vastavalt 31. ja 32.
Ühtlasi olid nad kaks viimast tulemuse kirja saanud masinat. Kruuda noppis JWRC-arvestuses kuuenda koha punktid.

AUTORALLI
Türgi ralli

1. Sebastien Loeb 3.01.38,7, 2. Petter Solberg +54,5, 3. Mikko Hirvonen +1.43,4, 4. Sebastien Ogier 3.46,0, 5. Kimi Räikkönen +6.44,3, 6. Federico Villagra +7.56,7, ... 17. Siim Plangi +43.20,1, 31. Karl Kruuda +1.24.04,8, 32. Martin Kangur +1.31.48,3, ­ Ott Tänak (katkestas).
MM-sarja üldseis
1. Sebastien Loeb 93 (punkti), 2. Petter Solberg 53, 3. Mikko Hirvonen 52, 4. Jari-Matti Latvala 47, 5. Sebastien Ogier 45, 6. Dani Sordo 24.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles