Bussisõit võib tekitada ebavõrdse olukorra
Teadupärast jätkub täna Meistrite liiga Milano Interi ja FC Barcelona vahelise poolfinaali avakohtumisega ning selleks et mäng siiski toimuda saaks, alustas maailmakuulus Barcelona jalgpallimeeskond juba pühapäeval bussireisi Milano poole.
Tavaliselt pikemaid vahemaid vaid lennukiga läbivad Hispaania klubi staarmängijad läbisid esimesel päeval ratastel 634 km, ööbiti Prantsusmaal Cannes’is, eile sõideti veel 351 km ja õhtuks oldi juba mängupaigas.
Kui Barcelona ja Interi kohtumine peetakse täna, siis teise poolfinaali avakohtumine Lyoni Olympique’i ja Müncheni Bayerni vahel toimub homme, nii et Lyon ootas esialgu tuhapilve hajumist, kuid oli eile lõuna ajal siiski sunnitud samuti alustama bussireisi Saksamaale. Kuigi Lyoni teekond on võrreldes Barcelona meeskonna omaga natuke lühem, võtab ka nende reis aega kaks päeva.
Pole selge, kas selline situatsioon mängib trumbid kätte kodumeeskonnale või motiveerib hoopis külalisi rohkem pingutama.
«Selge see, et ega see meeldiv ei ole. Mingisugust mõju see ikka avaldab,» arvas Levadia peatreener Igor Prins, kelle juhendatav meeskond sõitis eelmisel aastal Meistrite liiga eelringi kohtumisele Krakowi Wislaga samuti bussiga. Mäletatavasti suutis Levadia tookord tugeva vastasega siiski 1:1 viiki mängida.
«Sõitsime ka kaks päeva. Pidime pidevalt peatusi tegema ning vahepeal tegime Leedus ka trenni,» sõnas Prins. «Hiljem tuleb kindlasti teha kõik vajalikud protseduurid. Mõni mees tahab massaaži, teine aga soovib korralikult magada. Mida vanem mängija on, seda raskemalt ta seda üle elab.»
Oma karjääri jooksul samuti pikki bussi- ja lennureise läbi teinud Eesti koondislane Raio Piiroja leidis, et parem oleks kindlasti selliseid situatsioone vältida.
«Ega see midagi head ei tee, kui peab terve päeva purgis istuma,» arvas Piiroja. «Reisimine on suur koormus ning kõik ei pruugi sellest ühtemoodi taastuda.»
Samas leidis Eesti koondislane, et sellisel tasemel tehakse mängijate heaks kindlasti kõik võimalik, et pikk reis valutult üle elada, ning ühele kohtumisele see arvatavasti suurt mõju ei avalda.
«Kui tegemist on ühe mänguga ja reis kahe päeva peale ära jagada, siis polegi nii hull. Kui aga tuleb sellises situatsioonis pidada kaks kohtumist järjest, siis teine tuleb ikka väga raskelt,» rääkis Piiroja.
Seega võib Barcelona palluritele suuremaks katsumuseks kujuneda hoopis laupäevane koduliiga mäng Xereziga. Kuid tõenäoliselt saab selles mängus jalga proovida ka mitu sellist meest, kes tavaliselt väljakule ei pääse.
Prantsusmaa jalgpalliliit tuli Lyonile vastu, otsustades edasi lükata nende nädalavahetuseks planeeritud kohtumise AS Monacoga. Laupäeval kavas olema pidanud mäng peetakse nüüd 12. mail.
Kuna Meistrite liiga poolfinaalide korduskohtumised peetakse juba järgmisel nädalal, siis protesteeris sellise otsuse vastu tugevalt ka Bayerni peatreener Louis van Gaal, kes leidis, et niimoodi saab Lyon nende ees suure eelise. Teatavasti peab Bayern nädalavahetusel mängima Saksamaa liigas võõrsil Mönchengladbachiga.
Seda, et Meistrite liiga kohtumine toimub, kinnitati juba pühapäeval, eile aga teatati, et neljapäeval peetakse ära ka Euroopa liiga poolfinaalmatšid.
Kui Barcelona ja Lyon pääsevad küllaltki lühikeste bussireisidega, siis Inglismaa klubid Liverpool ja Fulham peavad ette võtma tunduvalt pikema teekonna.
Liverpool peab jõudma Madridi, kus kohtutakse kohaliku Atleticoga, ning Fulham Saksmaale Hamburgi, kus mängitakse SV Hamburgeriga.
Seni ootavad veel mõlemad meeskonnad lennuliikluse avamist, ent kui homseks midagi muutunud ei ole, siis tuleb ka neil kurnav reis ette võtta.
Näiteks Liverpoolil kuluks Madridi jõudmiseks 21 tundi, kui pidevalt liikumises olla.