Saada vihje

Üks kehv start tumestas Kevin Korjuse tuleviku

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kevin Korjuse silmad ei peegelda rõõmu, hoopis pettumust, et jälle läks nii, nagu läks.
Kevin Korjuse silmad ei peegelda rõõmu, hoopis pettumust, et jälle läks nii, nagu läks. Foto: KOIRANEN MOTOSPORT

Korjus langes GP3-sarja kokkuvõttes seitsmendaks. Mänedžer: «Ta mängis ühe päevaga oma šansid maha.»

«Ühe päevaga, õigemini stardiga, oma šansid maha mängida... Kurb,» oli Kevin Korjuse mänedžer Raivo Tamm löödud, kui ta hoolealune GP3 viimasel etapil Abu Dhabis kolmandalt stardikohalt mootori välja suretas, punktideta jäi ning sarja kokkuvõttes seitsmendaks langes. «Kui ka tuleval nädalal Macau F3 võidusõidul sama s**asti läheb, siis ma ei tea, mis Korjuse tulevikust saab.»

Enne Abu Dhabi etappi oli Korjus GP3-sarjas kolmandal kohal ning tal oli teoreetiline võimalus võita tšempionitiitel. Kvalifikatsioon sujus enam-vähem, Korjus sai kolmanda aja, kuid siis...

Hooaeg sumbus stardijoonel

«Kvalifikatsiooni kolmandast kohast piisas, et sarja kokkuvõttes kolme hulka sõita. Kuid stardis vajutasin veidi liiga palju gaasi ja suretasin seetõttu mootori välja. Puhtalt minu viga, pole kedagi teist süüdistada. Aitäh meeskonnale, et vaeva nägite, ja vabandan – kahjuks läks seekord nii,» kirjutas Korjus oma Facebooki lehel ja lisas pisut hiljem: «Mis ei tapa, teeb tugevamaks!»

Kui auto taas lõpuks käivitus, oli Korjus langenud eelviimaseks. Sealtmaalt näitas ta, et on sõidumees küll, kerkis 12. kohale, ent suurt see ei päästnud.

«Tagant ette kihutas Korjus kenasti, kuid maksab see, mitmes finišis oled,» teatas Tamm. «Kui auto välja suretad, oled ise süüdi. Kas tal ei pidanud närv vastu või tahtis imehead starti teha. Ta ei oleks tohtinud riskida. Lootsin väga, et sel nädalavahetusel viimaks õnnestub kõik, aga ei midagi. Korjus pidanuks hooaja kokkuvõttes kindlasti kolme seas olema, kuid ta langes rängalt. Nüüd ma ei teagi, mis edasi saab.»

Tamm selgitas, et pole probleem tulevaks hooajaks Korjusele meeskond leida, kuid: «Summad, mida tiimid küsivad, on esikolmikust väljalangemise tõttu märksa suuremad. Korjus peab Macau GP-l end kindlasti heast küljest näitama, see päästaks mõndagi.»

Võib öelda, et kogu Korjuse hooaeg hääbus stardisirgel. Veel mõni aasta tagasi oli ta kaubamärk hea start – mehest-paarist sai esimese ringiga tavaliselt ikka mööda –, kuid tänavu oli täpselt vastupidi. Kordi ja kordi kaotas Korjus koha või rohkemgi. Isegi Abu Dhabi teises sõidus oskas Korjus kohe kaks autot mööda lubada. Eks oma osa oli kindlasti autol, sest Koiraneni meeskond oli ses sarjas debütant ning alati ei saadud seadistust paika, kuid eks mees pea kindlasti ka ise peeglisse vaatama.

Kui teha statistikat, tuleb välja järgmine tõsiasi: säilitanuks Korjus iga sõidu finišis stardikoha (siia on arvestatud ka esimese etapi kvalifikatsiooni võit, mille kohtunikud ebaõiglaselt ära võtsid), kogunuks ta 136 punkti. Tšempionitiitlit poleks see toonud, kuid 2. koha küll, sest praegune hõbedamees Facu Regalia, kes sai kokku 138 punkti, jäänuks mitmes sõidus Korjuse selja taha.

Siia tuleks lisada ka paar täiesti untsu läinud ajasõitu ning tegelikult võinuks Korjus rahulikult Daniil Kvjatiga tiitli pärast heidelda. Paraku paberil arve kritseldades kedagi meistriks ei kroonita.

Karistused röövisid punkte

2010. aastal võitis Korjus ajaloo noorimana Renault 2.0 meistri tiitli. Sealtmaalt on järgnenud kolm haput hooaega, kus pettumust on olnud rohkem kui rõõmu. Renault 3.5 sarjas vajus Tech 1 meeskond pärast esimest poolt aastat ära ning järgmisel hooajal tuli isegi tiimi vahetada. Tänavu siis stardijamad...

«Tänavused probleemid startimisega on kummalised jah,» nõustus Tamm. «Kunagi varem pole Korjusel sellega muret olnud. Kas tõesti on asi autos? Kahtlane.»

Samavõrd ei suuda Tamm mõista, kuidas Korjusel kolme aasta jooksul kogu aeg midagi juhtub. Küll läheb start untsu, küll auto ei toimi, küll jääb keegi kvalifikatsioonis ette, küll saab ta kohtunikelt karistada...

«Arvutasin siin isegi,» rääkis Tamm. «Kui neid karistusi poleks olnud, läinuks Korjus Abu Dhabi etapile sarja liidrina. Esimese etapi kvalifikatsiooni võidu äravõtmine polnud õigustatud ja see, et Alex Fontana ette jäi, kuid Korjus boksist läbisõidu karistuse sai, samuti mitte.»

Nende kahe karistuse nahka läks vähemalt 30 punkti.

Tegelikkus on aga selline, et GP3 tšempioniks krooniti Abu Dhabis kvalifikatsiooni ja esimese sõidu võitnud Kvjat, kes tuleval hooajal istub F1 sarja Toro Rosso autosse. Korjuse tulevik on aga ebamäärane.

GP3 lõppjärjestus

1. Daniil Kvjat 168, 2. Facu Regalia 138,

3. Conor Daly 126, 4. Tio Ellinas 116 punkti,

5. Jack Harvey 114 punkti, 6. Nick Yelloly 107, 7. Kevin Korjus 107, 8. Alexander Sims 77,

9. Aaro Vainio 75, 10. Carlos Sainz 68.

Märksõnad

Tagasi üles