Saada vihje

Numbrid ei valeta: soomlasi tasub vormel-1 sarja palgata

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristjan Jaak Kangur
Copy
Kimi Räikkönen võitis hooaja avaetapi.
Kimi Räikkönen võitis hooaja avaetapi. Foto: SCANPIX

MTV3 uudisteportaal lõi vormel-1 hooaja lõpu puhul kokku kõigi sarjas osalenud soomlaste tulemused ning sai kinnituse, et põhjanaabrid on oma tiimikaaslastest märkimisväärselt sageli kiiremad olnud.

Soomlasest sõitja on MM-sarjas osalenud 34 hooajal ning neist täpselt pooltel on aasta jooksul käinud rajal vähemalt kaks soomlast. Tõsi, näiteks 1994. aastal tegi Mika Salo kaasa vaid kahel etapil ning sama juhtus tänavu Heikki Kovalaisega.

Nimetatud 50 korrast 29-l puhul on soomlane aga olnud edukam kui teine samas tiimis sõitnud mees. Vaid 14 korda on põhjanaabrist sõitja tiimikaaslasele alla jäänud ning seitsmel korral on kogutud võrdne arv punkte (enamasti on sel juhul tegemist variandiga, kus kumbki mees pole suutnud hooaja jooksul punktiarvet avada).

Meeskonnakaaslastega võrreldes on kogusumma poolest selgelt edukaim mees olnud Kimi Räikkönen, kes on aastatega kogunud 280 punkti tiimikaaslastest rohkem. Näiteks mullu edestas ta Romain Grosjeani koguni 111 silmaga. Mõistagi tuleb aga arvesse võtta viimastel aastatel kasutusel olevat punktisüsteemi, mis venitab vahed varasematest märksa suuremateks. Seetõttu väärivad tunnustust teised maailmameistrid Mika Häkkinen ja Keke Rosberg, kes on plussis 72 ja 19,5 punktiga. Seejuures kahandab Rosbergi saldot märkimisväärselt tema vormel-1 karjääri viimaseks jäänud 1986. aasta, kui meistriks tulnud Alain Prost kogus soomlasest koguni 52 punkti enam. Samas piisas Rosbergile toona sellestki tulemusest sarja kuuendaks kohaks.

Kaheksal hooajal võistelnud Mika Salo on küll kokkuvõttes viie punktiga miinuses, kuid väärib märkimist, et koguni viiel aastal suutis tema punkte koguda nii, et meeskonnakaaslane jäi samal ajal nullipoisiks. Kõigi selgemalt on teise sõitja rollis olnud Heikki Kovalainen, kes on sarjas osalenud seitsmel hooajal, kuid suutis tiimikaaslast edestada vaid 2007. aastal Renault’ rooli keerates.

JJ Lehto suutis punkte koguda kuuest hooajast kolmel ning neist ühel õnnestus tal ka tiimikaaslasest jagu saada. Tänavu vormel-1 sarjas debüüdi teinud Valtteri Bottas võib aga tunda rõõmu selle üle, et on tabelis parima võiduprotsendiga mees – kuna ta suutis tänavu Pastor Maldonadost lõpptabelis eespool olla, on tema võiduprotsent mõistagi ümmargune 100.

Teisel kohal on mõnevõrra üllatuslikult Salo, kes on tiimikaaslast edestanud kuuest korrast viiel (83%). Kolmas on Rosberg (kuus võitu ja kaks kaotust, 75%) ning kolmandat-neljandat jagavad Räikkönen ja Häkkinen. Mõlemad on meeskonnakaaslasest üle olnud kaheksal ja talle alla jäänud kolmel korral. Tabeli lõpetavad Kovalainen (võit ja kolm kaotust, 25%) ning Lehto (võit ja neli kaotust, 20%).

Tagasi üles