Timmu Kõrge tahab teha Eestis uue autoga puhta töö

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Timmu Kõrge ja tema uus sõiduvahend – Ford Fiesta R5 ralliauto.
Timmu Kõrge ja tema uus sõiduvahend – Ford Fiesta R5 ralliauto. Foto: Erakogu

«Kui ma esimest korda R5 ralliautoga sõitsin, tekkis mul kohe küsimus, et kuidas on võimalik sellega N-rühma masinale kaotada,» rääkis Eesti ralliparemikku kuuluv Timmu Kõrge. Saarlase mõttekäik oli ajendatud möödunud hooajast, kui Eestisse jõudsid esimesed R5 ralliautod, kuid nendega sõitnud piloodid jäid alla mitmetele tavaliste N-rühma masinatega sõitnud rallimeestele.

Algaval rallihooajal istub Kõrge ise Ford Fiesta R5 auto roolis ja on võtnud nõuks teha selle masinaga kodustel ralliteedel puhta töö. Kaasaegse ralliautoga teeb ta debüüdi kahe nädala pärast Lätis sõidetaval ERC-sarja etapil.

Oktoobris Saaremaal sõidetud kihutamise järel oli Kõrge oma karjääri jätkumise suhtes skeptiline. Viimase ralliga kaotas ta N-rühma Eesti meistri tiitli Ott Tänakule ning ilmselgelt pettunud mees ei osanud toona ütelda, kas karjäär üldse jätkub. Kolm kuud hiljem on mustad mõtted peast pühitud ning toetajad on nõus teda edasi aitama. R5 auto rooli istumine tähendab tema karjääris sammu edasi.

«Senine peasponsor lubas panna pool hooaja eelarvest, ülejäänu osas tuleb veel tööd teha,» märkis Kõrge. Ta lisas, et peamiseks sihiks on kodused rallid ning võimaluse korral osaletakse ka mõnel Läti kihutamisel. Autoralliga jätkamise kihk kerkis kõrgustesse pärast detsembri alguses korraldatud R5 autoga tutvumispäeva. «Saime sõita 28 km ja tundsin kohe, et sellega on mõnus kihutada,» meenutas Kõrge.  

26-aastane Kõrge pole siiski ainus eestlane, kes tänavu Markko Märtini juhitava MM-Motospordi käest Ford Fiesta R5 ralliautot rendib. Sama valiku tegi ka mõned aastad tagasi rahvaralli kaudu komeedina Eesti tippu kerkinud, ent viimased kaks hooaega arengus paigal tammunud Raul Jeets.

Esialgu plaanis Jeets alustada hooaega seni tema käsutuses olnud N-rühma Mitsubishiga, kuid pärast detsembri alguses korraldatud tutvumissõitu uue tehnikaga otsustas kohe tõsisema auto kasuks. Auto avaldas talle sügavat muljet, kuid vaatamata sellele hoidus Jeets siiski julgetest avaldustest. «Seda, kes osutub kiiremaks, näeb hooaja lõpus, mina ei julge küll anda mingeid lubadusi,» lausus ta.

Tänavu juba 40. sünnipäeva tähistav Jeets on Eesti mõistes tipprallis liikunud viis aastat ning ta annab endale aru, et karjäär ei kesta enam kaua. «Varsti on käes aeg muuta kalendrit hõredamaks ja mõelda muudele tegevustele. Seni aga proovime veel anda endast maksimumi,» rääkis ta.    

Ford Fiesta R5 autode maaletooja MM-Motospordi juhtide hulka kuuluva Kristo Kraagi sõnul on mulluse hooaja teises pooles kasutatud masinad juba maha müüdud ning Kõrge ja Jeets saavad kasutada uusi autosid. Samas ei saa kumbki rallimees autot enda omaks pidada – Märtini tiimile on autode rentimine äri ja nii püütakse osaleda võimalikult paljudel kihutamistel.

Hooaja alguses on autode rentimise graafik eriti tihe ning masinad peavad olema võistlusvalmis neli nädalavahetust järjest. Eestlased avavad hooaja ERC-etapil Lätis, seejärel on MM-Motospordil üks välismaalasest rentnik Rootsi MM-rallil, veel nädal hiljem sõidetakse Eesti meistrivõistluste avaetapil Lõuna-Eestis ja veel nädal hiljem kihutab vähemalt Kõrge Lätis.

Eesti rallis on aastaid valitsenud N-rühma autoga sõitnud mehed, kuid suure tõenäosusega saab see traditsioon tänavu murtud. Lisaks sellele, et Kõrge ja Jeets siirdusid R5 autode rooli, tekkis Ott Tänakul võimalus osaleda MM-sarjas, kuuldavasti soovib ka Egon Kaur panustada kasvõi mõnel tipprallil osalemisele.

Jeetsi hinnangul ei saa N-rühma siiski maha kanda. «Need autod on hüppelauaks järgmisele tasemele ja kindlasti leidub ka neid mehi, kes selliste autodega tulevikuski sõidavad. N-rühma kadumist pole vaja karta,» arvas ta.

Tagasi üles