Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) mootorispordinõukogu võtab tänavusel vormel-1 hooajal kasutusele uut tüüpi ajatrahvi.
Vormel-1 sarjas võetakse kasutusele uutmoodi karistus
Kui seni määrati sõitjatele vaid boksist läbisõidukaristus ning varem on sarjas kasutatud ka kümnesekundilist stop-and-go-karistust, mille jooksul mehaanikud ei tohtinud auto juures midagi teha, siis uuest hooajast on võistluste žüriil võimalik määrata reeglite rikkujale viiesekundiline karistus. Sõitja kannab seda oma boksiruudus ning nende viie sekundi jooksul ei tohi mehaanikud auto juures midagi teha. Seejärel on aga töö lubatud.
Samuti ei tohi autot enam pärast ruudulise lipu langemist raja äärde jätta, et kütust kokku hoida. Eelmisel hooajal võis mitut puhku näha, kuidas sõitja parkis lõpujoone ületamise järel just sel eesmärgil auto raja äärde, olles kütusepaagi pea tilgatumaks sõitnud. Edaspidi on selline kütusesäästmine keelatud.
FIA kolmas oluline muudatus puudutab kõikvõimalike rehvisoojendusvahendite keelamist, kuid see reegel jõustub alles alates 2015. aastast. FIA on ka varem üritanud rehvisoojendeid keelata, kuid seni on see otsus takerdunud rehvitootjate vastuseisu tõttu turvalisusküsimuste taha.
Otsused ootavad veel meeskondade ametlikku nõusolekut.