Saada vihje

Koitla sõitis Lapland Rallyl eestlaste ajaloo parima tulemuse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kadi Parts
Copy
Kaspar Koitla.
Kaspar Koitla. Foto: Toni Ollikainen.

Jyväskyläs sõidetava MM-ralli kõrval on Soome üks kuulsamaid rallisid Arctic Lapland Rally, mida sellel aastal peeti 49. korda. Arctic Lapland Rally oli tänavuste Soome autoralli meistrivõistluste esimeseks etapiks.

Rovaniemi ümbruses sõidetav Arctic Lapland Rally koosnes tänavu kümnest kiiruskatsest kogupikkusega 244,32 kilomeetrit.  Sel korral tegi Arctic Lapland Rally kaasa kolm Eesti meeskonda. Tänavu koos Soome meeskonnaga Printsport Soome MV sarjas osalevad Karl Kruuda ja Martin Järveoja (Ford Fiesta S2000), Kaspar Koitla ja Mait Laidvee (Mitsubishi Lancer EVO 9) ning Roland Murakas ja Kalle Adler (Mitsubishi Lancer EVO 9).

Kruuda alustas rallit hästi, olles lühikesel, 3,7 kilomeetrisel katsel Janne Tuohino järel teine (+2,5). Teisel, 24,18 kilomeetrisel katsel oli Kruuda taas teine, kuid kuna Tuohino jäi katsel selja taha, tõusis ta ralli liidriks. Tagasilöök tagas eestlasi aga kolmandal katsel. Kardaani purunemine tähendas, et auto jäi esiveoliseks ja peale kolmandat katset jäädi raja äärde. Küll aga tehti auto järgmiseks päevaks korda ja oldi superralli reeglitega taas rajal tagasi.

Teisel päeval alustasid eestlased hästi, Kruuda võitis kolm katset ja oli viimase katse eel tõusnud 15. kohale. Paraku tuli aga viimaselt katselt korralik ajakaotus. «Läksime ühes kiires kurvis põhjagaasi pealt rajalt välja. Kaevasime oma 20 minutit ja saime uuesti välja. Pidime veel korra seisma jääma, kuna üks konkurent oli teel ees. Teise päeva kiirusega sai juba üsna rahul olla,» rääkis Kruuda peale rallit.

Kaspar Koitla, kes esimesel päeval ei saanud konkurentide poolt üles keerutatud lumetolmu tõttu endast päris maksimumi anda, oli teisel päeval hoos. Esimesel katsel oli ta klassiliider Joni Nikko järel teine, järgmised kaks aga N4 arvestuses võitis. Eelviimasel katsel oli ta Nikko järel teine, kaotades talle katsel 2,4 sekundit. Vahe Nikkoga oli enne viimast katset 1.15,1 ja viimasel katsel pikkust 49 kilomeetrit. Koitla oli katsel kolmas, kuid eestlase varasemate katsete head ajad sundisid klassiliider Nikkot pingutama. Nikko lõhkus rehvi ja kaotas Koitlale 1.18,8 ja see tähendas, et Kaspar Koitla ja Mait Laidvee tulid Arctic Lapland Rally N4 klassi võitjateks 3,7 sekundilise eduga Joni Nikko ees. Absoluutarvestuses oli nende koht neljas, mis on ühtlasi Eesti sõitjate senine parim tulemus Arctic Lapland Rally'ilt.

«Väga rahul oleme, viimasel katsel endast maksimumi ei andnud. Klassivõit oli väike üllatus, kuid rallis peab ka õnne olema ja sel korral oli see meie pool,» oli Soome meistrivõistluste liidrikohal oleva Koitla kommentaar peale finišit.

Roland Murakas ja Kalle Adler lõpetasid Arctic Lapland Rally klassi Super 4 kuuendatena, absoluutarvestuses olid eestlased üheksandad.

Arctic Lapland Rally võitsid Janne Tuohino ja Markku Tuohino Ford Fiesta R5 võistlusautol.

Märksõnad

Tagasi üles