Saada vihje

Pärna tähenduslik ralli: võõrkeelne legend, uus kaardilugeja ja tiitlikaitsja koorem

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kaarel Täll
Copy
Sander Pärn Võrumaa talverallil
Sander Pärn Võrumaa talverallil Foto: Timo Anis

Pühapäeval sõideti tänavuste Eesti autoralli meistrivõistluste esimene etapp. Ford Fiesta R2 võistlusautol tegid ralli kaasa ka Sander Pärn ja James Morgan. Pärna ja Morgani esimene ühine ralli lõppes kahjuks viimase katse stardis mootoriprobleemide tõttu katkestamisega.

«Tänavune Võru ralli oli meie jaoks tähendusrikas nii mõneski mõttes. Esmalt sõitsin oma elu esimese täispika sportralli muukeelse legendi järgi. Teiseks oli minul sel rallil uus kaardilugeja ja kolmanda nüansina mainiksin asjaolu, et asusin stardijoonele valitseva Eesti meistrina eesmärgiga tiitlit kaitsta,» rääkis Pärn pressiteate vahendusel.

Kui rallile tagasi vaadata, siis kõige enam pahameelt tekitasid ajalised kaotused kiiruskatsete esimestel läbimistel. «Vahetult enne võidusõitu, sadas öösel Haanjas katsetel maha märkimisväärne kogus märga lund, mis tegi olud automaatselt keerulisemaks, kui need olid seda legendi kirjutamise hetkel,» selgitas Pärn. Noormees lisas, et nemad kasutasid Michelini piikrehve, mis ei tahtnud kuidagi sõidujoones ja teel püsida, ning seda just katsete esimesel läbimisel. Ralli lõpuks selgus aga asjaolu, et edu võti võis sel korral olla hoopis Pirelli rehvides, mis sellistes oludes paremini pidasid ja millega kiiremini sõita sai. «Korduvläbimisega kiiruskatsetel toimis kõik väga hästi, sealjuures ka pimedas,» selgitas ta. Eelviimasel katsel võtsid Sander ja James ka esiveoliste autode arvestuses katsevõidu. «Katsevõit on seda märkimisväärsem, et katsel jäi meile ette Lembit Soe oma Toyota Starletiga ning pidime temast katsel mööduma,» rääkis Pärn.

Enne viimast katset oli teoreetiliselt võimalik veel heidelda kõrgete kohtade eest, kuid sellele katsele Pärn enam startida ei saanudki. «Auto mootor lakkas töötamast ja nii meie ralli sel korra lõppeski,» selgitas katkestamist Pärn. Ta lisas, et kuigi lõptulemust kirja ei saadud oli palju positiivset mida tema ja Morgan endaga sellelt rallilt kaasa võtavad. «Esiteks legend, mille klappima saime. Teiseks koostöö Jamesiga, mis algusest peale meie selle ralli suurimaks eesmärgiks oli. Lõppkokkuvõttes saime selle hästi toimima. Korduvläbimistega katsetulemustega jääme samuti rahule. Sama kehtib ka pimedas näidatud katseaja kohta,» rääkis Pärn.

Eesti autoralli meistrisarja järgmine etapp peaks toimuma sel nädalavahetusel Lätis, kus on kavas Sarma ralli. Lõplik otsus ralli toimumise või mittetoimumise kohta tehakse korraldajate poolt selle nädala teisipäeval.

Tagasi üles