Kruudale ja Järveojale Soome meistrivõistluste etapi teine koht

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Madis Kalvet
Copy
Karl Kruuda.
Karl Kruuda. Foto: Toni Ollikainen

Laupäeval sõideti Ida-Soomes Joensuu ümbruses Soome autoralli meistrivõistluste kolmas etapp Itäralli. Eestlastest olid stardis Karl Kruuda-Martin Järveoja (Ford Fiesta S2000), Kaspar Koitla-Mait Laidvee (Mitsubishi Lancer EVO 9), Roland Murakas-Kalle Adler (Mitsubishi Lancer EVO 9) ja Sander Siniorg-Annika Arnek (Honda Civic Type-R). Parimat minekut näitas Kruuda, kes saavutas Soomes teise koha.

Kokku sõideti kaheksa kiiruskatset ja ralli kiiruskatsetele jagus veel lund ja jääd, kuigi osadel katsetel oli kruus juba väljas. Kruuda ja Järveoja alustasid rallit hästi, võites kaks esimest katset ja olid ralli liidrikohal 1,7 sekundilise eduga Jarkko Nikara ees. Kolmandal katsel kaotasid nad aga katse võitnud Nikarale 12,9 sekundit ja langesid absoluutarvestuses kolmandale kohale. Järgneva katsega kukkusid nad neljandale kohale, kuid võtsid järgmise katsega selle koha Joni Nikkolt taas tagasi. Eelviimase katse teise ajaga tõusid nad teisele kohale ja võitsid ka viimase katse, kuid ralli ja klassi SM1 võitnud Jarkko Nikarat siiski püüda ei õnnestunud, esimese ja teise koha vahe jäi 11,6 sekundi peale.

«Kolmandal katsel tegime viienda käigu pealt spinni. Siin oli stardijärjekord selline, kus esiveoliste klassid tulid kõigepealt. Seega oli sõidujälg esiveoliste tehtud ja kuna neljaveolised sõidavad vähe laiema joonega, siis üle künka tulles läks kurvis auto tagaosa jäljest välja. Kuid sealt edasi oli meil Nikaraga väga hea võitlus, usun, et saime mõlemad siin oma õiget kiirust näidata ja Nikara on ikka väga kiire sõitja. Kuna sel korral oli rajal palju lahtist peal, siis ei olnud võimsate FIN R masinate vastu lihtne saada. Kuid kokkuvõtvalt võib rahule jääda, väga hea ralli oli,» rääkis Kruuda peale Itärallit.

SM1 (FIA R5, Super 2000, FIN R 4WD) klassis on Kruuda ja Järveoja peale kolme etappi neljandal kohal (40 p), selle klassi liider on Nikara, kellel koos 66 punkti.

SM2 klassis (FIA N, FIA R4, FIN N4WD) alustasid Koitla ja Laidvee tagasihoidlikult, kuid päeva teises pooles liikusid nad tõusvas tempos ja hakkasid oma kohta parandama. Enne pealelõunaseid katseid olid nad oma klassi neljandad, kuid kahe viimase katse parimad ajad omas klassis tagasid neile klassi kolmanda koha. SM2 klassi kiireim oli Juha Salo, kellele Koitlal kogunes kaotust 54,9 sekundit.

«Väikesed probleemid autoga segasid seda rallit. Hommikul polnud päris õiget turborõhku ja ei saanud sõita nii nagu oleks soovinud. Ralli teises pooles oli võitlus Teemu Asunmaaga ja võtsime autost, mis võtta andis, sest iga punkt on hooaja kokkuvõttes oluline. Selles osas rahul, et saime kolmanda koha punktid ja jätkame teisel kohal, kuigi meil on olnud viimasel kahel rallil tehnilisi probleeme,» võttis Koitla ralli kokku.

Peale kolme etappi on Koitla ja Laidvee SM2 klassi teisel kohal (63,5 p), liider on Itärallil klassi teine olnud Nikko, kellel punkte 70.

SM1 klassis osalenud Roland Murakas ja Kalle Adler sõitsid esimesel kolmel katsel oma klassi TOP 10 hulgas, kuid kaotasid pea kümme minutit neljandal katsel. Lõppkokkuvõttes kuulus neile oma klassi 14. koht.

«Käisime pisut väljas teisel katsel ja neljandal kulus aega juba rohkem. Otseselt kinni ei olnud, kuid kuna lumi oli väga märg, siis olid rattakoopad nii lund täis, et ei saanud rattaid pöörata. Olime ninaga vales suunas ja see tähendas, et pidime koopad puhtaks saama, et ringi pöörata. Tingimused oli ikka väga keerulised, uued katsed ja kokkuvõtvalt väga keeruline ralli, mis oli aga väga heaks treeninguks,» oli Roland Muraka kommentaar pärast rallit.

Oma esimese stardi Soome meistrivõistlustel tegid Sander Siniorg ja Annika Arnek. Hooaja esimesel Eesti meistrivõisluste etapil Võrumaa talverallil kindlalt kiireim esiveoline ekipaaž osales Soomes SM 4 Super2 klassis (FIA R3, FIN R 2WD, N-rühm kuni 2000 cm3 ja Super 1600). Sõideti tõusvas tempos, kui peale nelja katset oldi oma klassi kuuendal kohal, siis päeva teises pooles tõusid eestlased pea iga katsega ja viimase katse võiduga kindlustati endale klassi teine koht, võitja oli Ville Hautamäki, kellele jäi kaotust 46,2 sekundit.

«Eks alguses vajas pisut harjumist, esimesed katsed olid laiemal osal ja kiired, viimased aga kitsamad ja kurvilisemad, mis sobisid paremini. Saime siit väga suure kogemuse, alates legendi kirjutamisest kuni sõiduni, kõik erinevad katsed ja väga paljunõudvad. Oma kiirusega saime siin rahule jääda, suutsime kohalikega võidu sõita,» rääkis Sander Siniorg.

Tagasi üles