Uus vormel-1 hooaeg toob uued reeglid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Postimees
Copy
Red Bulli vormel-1 võistkond.
Red Bulli vormel-1 võistkond. Foto: SCANPIX

Pühapäeval algab Austraalias Melbourne´is uus vormel-1 hooaeg, kus on võrreldes eelmise aastaga sisse viidud mitmeid reeglimuudatusi.

* Endise 2,4-liitrise, V8 vabalthingava mootori asemel on 1,6-liitrine V6 turbomootor. Pöörete arv on limiteeritud 15 000 pöördeni minutis ning võimsus langenud 740 hobujõult 600-ni.

* KERS-süsteemi asemel on kasutusel ERS, mis kogub energiat pidurdamisel ning väljalaskegaasi soojusest ning annab autole 160 lisahobujõudu 33 sekundi jooksul igal ringil.

* Autosse tohib tankida mitte enam kui 100 kg kütust.

* Käigukast on kaheksakäiguline ning käiguvahesid saab muuta vaid korra aastas.

* Autol võib olla vaid üks väljalasketoru, mille ava peab olema tagateljest tagapool. Nii ei saa juhtida väljalaskegaase difuusorisse parandamaks pidamist.

* Tagatiival on üks element vähem, kuid tagatiiva ava ehk DRS nüüdsest suurem.

* Esitiiva laiust vähendati 1 800 millimeetrist 1 650-ni ning tiib peab asuma maast 185 mm kõrgusel.

* Auto ja piloodi ühist miinimumkaalu tõsteti 642 kilost 690 kiloni.

* Hooaja viimasel võidusõidul Abu Dhabis jagatakse topeltpunktid.

* Reeglite rikkumine võidusõidu ajal toob piloodile 1 kuni 3 karistuspunkti. Kui punkte koguneb 12, tuleb jätta järgmine GP vahele. Karistuspunktid kehtivad 12 kuud.

* Mootorit saab vahetada karistuseta viis korda aastas. Mootoriks loetakse nüüdsest lisaks jõuallikale ka käigukast ja ERS.

Märksõnad

Tagasi üles