Saada vihje

Pistoriuse advokaat süüdistas uurijaid asitõenditega manipuleerimises

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kadi Parts
Copy
Oscar Pistorius.
Oscar Pistorius. Foto: SCANPIX

Täna jätkus kohtuprotsess oma tüdruksõbra Reeva Steenkampi mõrvas süüdistatava paraolümpiasportlase Oscar Pistoriuse üle. Kui eile käis ütlusi jagas Pistoriusele relvi müünud ekspert, siis täna oli fookuses politseinike töö: nimelt väitis kaitseadvokaat, et juhtumit uurinud korrakaitsjad võisid tõenditega manipuleerida.

Täna räägiti kohtusaalis sellest, et mõrvapaigal pildistamas käinud politseifotograaf Bennie van Staden tegi kuriteopaigast sadu fotosid ning jäädvustas teiste hulgas ka vereplekid, padrunikestad, relva ja pesapallikurika, mis Pistoriuse vannitoast möödunud aasta 14. veebruaril toimunud intsidendi järel leiti. Tehtud piltide põhjal väitis Pistoriuse advokaat Barry Roux tänasel istungil, et juhtumit uurinud politseinikud rikkusid uurimise reegleid - nimelt olid mitmed objektid erinevatel piltidel erinevates kohtades või erinevates asendites.

Roux palus Stadenilt selgitust selle kohta, miks on piltidel erineval kohal nii 9mm relv, millega Steenkampi tulistati, kui ka samuti vannitoas leidunud pesapallikurikas. Staden ei osanud seda selgitada, ent kinnitas, et need esemed tõesti asuvad erinevatel piltidel erinevates kohtades ning tema neid ei liigutanud.

Lisaks esitas Roux vastukäiva asitõendi selle kohta, et kuigi Staden väitis, et töötas üksi, on võimalik tõestada, et samal ajal viibisid asitõendeid uurimas kaks politseinikku, kellest üks identifitseeriti kui kolonel Motha. Mõrvapaika pildistanud Staden kinnitas kohtusaalis Rouxile, et ei näinud vannitoas Mothat.

Rouxi küsimused ehitasid alust Pistoriuse kaitsetaktikale, sest kuulus paraolümplane end Steenkampi mõrvas süüdi pole tunnistanud, vaid väitis, et tulistas enda arust sissetungijat.

Märksõnad

Tagasi üles