Saada vihje

Red Bulli omanik ähvardas vormel-1 sarjast lahkuda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristjan Jaak Kangur
Copy
Red Bulli omanik Dietrich Mateschitz (paremal) koos kauni kaaslannaga.
Red Bulli omanik Dietrich Mateschitz (paremal) koos kauni kaaslannaga. Foto: SCANPIX

Red Bulli vormel-1 võistkonna omanik Dietrich Mateschitz teatas, et tema tiim lahkub sarjast, kui see enam nende nägemusele ei vasta. Mateschitzi sõnul on Red Bulli tulevik kuninglikus sarjas seotud spordimehelikkuse ja poliitiliste mõjutustega, mitte rahaküsimusega, kirjutab Telegraph.

Mateschitzi avaldus on ebatavaline juba selle poolest, et austerlasest tiimiomanik võtab väga harva ise olulistes küsimustes sõna. Ilmselt ajendas teda seekord teravatele väljaütlemistele vihje, nagu oleks Red Bull üritanud Austraalias toimunud avaetapil kohtunikke meelega petta. Teise koha saanud Daniel Ricciardo tulemus tühistati, sest tiim oli kütuse pealevoolu mõõtmiseks kasutanud FIA poolt taatlemata andurit. Red Bull on esitanud apellatsiooni, mida arutatakse 14. aprillil.

«Küsimus pole meie jaoks niivõrd selles, mis on majanduslikult mõttekas, vaid pigem sportlikes väärtustes, poliitilistes mõjutustes ja nii edasi. Oleme kõike kogenud, aga meie jaoks on olemas selge taluvuspiir,» ütles Mateschitz intervjuus Viini ajalehele Kurier. «Praegu on fakt, et FIA tarnitav andus on alates talviste testide algusest edastanud väärandmeid. Saame tõestada, et kõik mahtus normidesse,» lisas ta anduritüli kohta.

Ajakiri Forbes hindab Mateschitzi varade väärtuseks 6,7 miljardit eurot, mis annab talle maailma rikkurite tabelis 134. koha. Austerlasele kuuluvad lisaks Red Bulli ja Toro Rosso vormel-1 tiimidele jalgpalliklubid Salzburgi Red Bull ja New York Red Bulls.

Mateschitz kritiseeris intervjuus lisaks samuti käesoleva hooaja tehnilisi muutusi. «Vormel-1 olgu selline nagu varemgi – mootorispordi tippklass. Selle sarja eesmärk pole püstitada uusi rekordeid kütuse kokkuhoius ega võimaldada pealtvaatajatel sõidu ajal sosinal juttu ajada. Ringiajad on mullusest mitu sekundit aeglasemad – absurd. GP2-sari pakub rohkem võitlust ja peaaegu samaväärseid ringiaegu kordades väiksemate summade eest,» lausus Mateschitz.

Tagasi üles