Eesti mullune parim vormelipiloot osaleb tänavu vormel-Renault 2.0 Eurocup sarjas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Madis Kalvet
Copy
Martin Rump (keskel).
Martin Rump (keskel). Foto: Bruce Jenkins/TRS

2013. aasta parim Eesti vormelipiloot Martin Rump sõidab sel aastal vormel-Renault 2.0 Eurocup sarjas. Pärast Rumpi edukat debüüthooaega vormeliroolis eelmisel aastal, kui ta tuli nii Põhja-Euroopa karikasarjas kui Rootsi meistrivõistlustel vormel-Renault 1.6 sarjas teisele kohale ja ta valiti Eesti aasta parimaks vormelipiloodiks, astub noormees sammu edasi.

Sel aastal sõidab Rump mainekas vormel-Renault 2.0 Eurocup sarjas Fortec meeskonna ridades. Lisaks sellele plaanitakse sõita etappe vormel-Renault ALPS sarjas ja teha Eestis starte kardispordi meistrivõistlustel klassis KZ2. Kahe hooaja vahel osales Rump Uus-Meremaal vormel-Toyota sarjas. Seal võitis ta maineka New Zealand Motor Cup karika, mille võitjate nimistust leiab mitmeid vormel-1 maailmameistreid, tuli parimaks uustulnukaks, võitis sõite ja oli sarja kokkuvõttes neljas.

Valikuvariante, kuidas karjääri sellel aastal jätkata oli mitmeid ja lõpuks langes valik vormel-Renault 2.0 Eurocup sarja peale, sama sarja võitis Kevin Korjus 2010. aastal.

«Avahooaeg vormel-Renault 1.6-liitristega oli edukas ning järgmine samm pidi olema hoolikalt kaalutletud. Kõige sujuvam oleks edasiminek olnud vormel-Renault 2.0 NEC (Põhja-Euroopa karikasari) sarja aga otsustasime teha suurema sammu ja astuda otse sarja, mille konkurents on kindlasti omavanuste sõitjate hulgas tihedaim. Fortec on vormel-Renault sarjades laia kogemusega end tõestanud tipptiim,» selgitas Rump valikuid.

Peale Uus-Meremaa sarjas osalemist ootasid ees vormel-Renault 2.0 Eurocup hooajaeelsed kollektiivsed testid. See oli Martin Rumpile väga vajalik, et saada rohkem tuttavamaks meeskonna auto ja konkurentidega.

«Hooajaeelsetel testidel tehtud töö on kindlasti suur. Mis tegi olukorra raskemaks, olid sagedased tehnilised rikked, millega võitlema pidime. Sellegipoolest liikusime koos sõidutreener Sten Pentusega õiges suunas ja tegime järjepidevaid edusamme. Konkurents on Eurocup sarjas väga tihe ja paljud sõidavad seda sarja juba mitmendat aastat. Suur osa on sama autoga sõitnud eelmisel hooajal väiksemates sarjades,» rääkis Rump.

Nagu juba varem mainitud, on vormel-Renault 2.0 Eurocup sarjas osalemine suur ja vajalik samm edasi. Martin Rump on väljakutseks valmis ja jääb oma eesmärkides realistlikuks. «Kuna ma sõidan erinevalt paljudest konkurentidest esimest aastat selle autoga ja teist aastat vormeliroolis, on hooaja alguses konkurentidel kerge edu suurema kogemustepagasi arvelt. Meile tähendab see seda, et töötame rohkem, et jõuda vormel-Renault 2.0 autoga lõplikult ühele keelele. Läbi selle soovime järjekindlalt head kiirust ja järjest paremaid tulemusi näidata. Abiks on olnud siiani kõik toetajad, kes usuvad, et see kõik on võimalik ja kellest tooks siinkohal välja suure panuse andnud Alexela ja Merko. Ise soovin saada sellest aastast maksimaalselt kogemust ja rajaaega, see tähendaks sõidud pildis olles lõpetada. Hooaja lõpul võiks sihtida sõitudes poodiumikohti,» rääkis Rump hooaja eesmärkidest.

Lisaks vormel-Renault 2.0 Eurocup sarjale plaanib Martin Rump võimalusel kaasa teha vormel-Renault ALPS sarja etappe, mille esimene etapp on juba sellel nädalavahetusel ja osaleda ka Eesti kardispordi meistrivõistluste osadel etappidel KZ2 klassis.

«Vormel-Renault 2.0 Eurocup sarjas ei ole lubatud hooaja jooksul testida ja pakutud rajaaeg on väga lühike. Seega on lubatud kasutada kolme wildcard’i ALPS sarja. Seda teevad enamus sõitjad, kaasa arvatud minu tiimikaaslased. See aitab pikemate pauside ajal kätt soojas hoida ja hädavajalikku lisakogemust saada: Näiteks Jerezi rajal, kus ALPS’i etapp on enne Eurocup’i etappi. Esialgu sõidan nüüd Imola etapil, võimaluste tekkimisel ka Mugello ja Jerez’i nädalavahetuse. Füüsilise treeningu mõttes plaanin teha kaasa ka Eestis kardivõistlustel kiireimas KZ2 klassis. Sel aastal paistab rivi tulevat senisest pikim, niiet kindlasti saab olema huvitav,» selgitas Rump.

Vormel-Renault ALPS sarja esimesed etapid sõidetakse sellel nädalavahetusel Imolas, vormel-Renault 2.0 Eurocup sari algab 26. aprillil Motorland Argaon rajal Hispaanias.

Tagasi üles