Hispaanias Seguros algasid käesoleva aasta enduro maailmameistrivõistlused, kus on võistlustules ka kaks eestlast, eelmise hooaja MM-hõbe Aigar Leok ja Euroopa juuniorite teine Rannar Uusna. Leok (TM) osaleb nagu eelmisel aastal masinaklassis E3 ja Uusna (KTM) juuniorite masinaklassis EJ.
Eestlased jõudsid enduro MMi avaetapil esikümnesse
Reedel sõidetud 800-meetrisel lühikesel katsel näitas Aigar Leok E3 klassis kolmandat aega. Eilsel esimesel ekstreemkatsel oli Leok kaheksas. Järgmisel krossikatsel oli Leok neljas, peale mida sõideti pikem endurokatse, kus Leok oli üheksas. Leok hoidis peale seda katset klassis viiendat kohta. Järgmisena oli kavas lühike ekstreemkatse, mille Leok läbi enda klassi viienda ajaga. Järgmistel katsetel olid Leoki kohad vastavalt neljas, kuues ja 14. Päeva kaks viimast katset lõpetas ta kolmandana.
Kokkuvõttes andsid need Leokile seitsmenda koha, võitjale hispaanlasele Ivan Cervantesele (KTM) kaotas eestlane lõpuks 52,5 sekundit. Teiseks tuli austraallane Matthew Phillips (KTM), kes kaotas võitjale 11,1 sekundit ja kolmandaks prantslane Mathias Bellino (Husqvarna), temal kogunes kaotust esikohale 41,3 sekundit.
«Kuna E3 klassis on konkurents esikümnes väga tihe ja ise tegin paar apsakat, siis olingi seitsmes. Aga 15 etappi on veel hooajal veel minna, seega võimalused hooaja lõpus kõrgele kohale tulla on ikka head,» oli Leok optimistlik.
Uusna oli üleeile omas klassis seitsmes. Eilsel esimesel kahel katsel oli ta viies, mis tõstis ta EJ klassis kokkuvõttes kolmandale kohale. Endurokatsel oli ta aeg seitsmes, mis langetas ta viiendale kohale. Ekstreemkatselt tuli Uusnal üheksas aeg, kuid ta jätkas viiendal kohal. Järgmisel katsel oli Uusna üheksas ja viimasel neljal katsel sai 13. koha.
Päeva lõpetas eestlane kümnendana, vahe võitja britt Daniel McCanneyga (Beta) tuli lõpuks 2 minutit ja 13 sekundit. Teiseks tuli prantslane Loic Larrieu (Husqvarna), kes kaotas võitjale 27 sekundit. Kolmanda koha saanud itaallane Giacomo Redondi (Beta) jäi teisest kohast ainult 1,6 sekundi kaugusele.
«Päev algas väga hästi. Katsed sujusid ilma suuremate probleemideta ja esimese ringi lõpetasin kolmandal kohal, teise ringi lõpus oli viiendal kohal, kuid päeva lõpuks olin omadega nii läbi, et kolmandal ringil tegin palju vigu ja lõpetasin 10. kohal. Katsete vahelised ülesõidud on siin rasked ja ajad on ringi keskel kiireks tehtud, mis tähendab, et mõnede katsete vahel peab terve aeg põhjagaasiga sõitma, et kontrollaega jõuda. Palavusega, mida oli täna umbes 25 kraadi, tõmbas see pikk kihutamine mahlad välja. Homme tuleb aga uus päev ja üritan siis endast parima anda,» rääkis väsinud Uusna peale pikka võistluspäeva.
Täna sõidetakse samadel katsetel teine etapp.