Käesoleval hooajal sportautodel võistleva Kevin Korjuse võistkond ART Grand Prix teatas ametlikult, et sel nädalavahetusel algavas Blancpaini sarjas jagab eestlane autot number 99 Andy Souceki ja Kévin Estre’iga.
Kevin Korjus alustab nädalavahetusel hooaega kuulsal Monza rajal
28-aastane Austria ja Hispaania juurtega, kuid viimase riigi lipu all võistlev Soucek sõitis sarnaselt Korjusele mitu aastat madalamates vormelisarjades ning tuli 2009. aastal vormel-2 sarja võitjaks. 2010. aastal oli ta lähedal Williamsi vormel-1 meeskonna testisõitja koha saamisele, kuid kaotas selle Valtteri Bottasele, kellest tänaseks on saanud tiimi põhisõitja. Hiljem tegutses Soucek siiski Virgini meeskonna testpiloodina. Ka eelmisel aastal võistles Soucek Blancpaini sarjas ning just ART Grand Prix värvides. 25-aastane prantslane Estre on aga viimastel aastatel kihutanud Porsche Supercupi sarjas.
Tiimi teist McLarenit, mis kannab numbrit 98, juhivad Grégoire Demoustier, Alvaro Parente ja Alexandre Prémat. Neist on nimekaim viimane, kes jõudis 2006. aastal Spykeri meeskonnas ka vormel-1 sarja lävele. Kuninglikus sarjas siiski vaid testisõitja ametiga piirdunud Prémat siirdus seejärel võistlema sportautodele, kus tema seni suurimaks saavutuseks on 2008. aastal Le Mansi sarjas Audi roolis saavutatud üldvõit.
Prantslane on neli korda osalenud ka Le Mansi 24 tunni sõidul, kus tema parim tulemus on 2008. aastal Audi roolis saadud üldarvestuse neljas koht. Viimasel kahel hooajal on ta võistelnud Austraalias V8 Supercarsi sarjas. Portugallane Parente on sõitnud aastaid erinevates vormelisarjades ning lootis 2009. aastal pääseda Campos Meta võistkonnaga ka vormel-1 sarja. Paraku kukkus plaan läbi, sest tiimi ei võetud kuninglikku sarja vastu. Seejärel oli Parente lähedal Virgini vormel-1 tiimi testisõitja kohale, ent selle napsas tema eest ei keegi muu kui nüüdne tiimikaaslane Soucek.
Blancpaini sarja sõite näitab Eestiski kaablioperaatorite vahendusel nähtav telekanal Motors TV, pühapäeval Monzas peetava esimese etapi otseülekanne algab kell 15.15.
Kellatootjast peasponsori Blancpaini nime kandev sari on sisult sarnane European Le Mansi (ELMS) sarjale, kus Korjus tänavu samuti kihutab, ent kui ELMSis on stardis ka erinevad sportprototüübid, siis Blancpaini sarjas võisteldakse vaid tänavaautode põhjal ehitatud sõidukitega. Korjus teeb kaasa kolmest tugevaimas ehk Pro Cupi klassis, kus osaleb vähemalt hooaja avaetapil kokku üheksa meeskonda 13 autoga.
Markidest on lisaks McLarenile esindatud Audi, Bentley, Mercedes, Aston Martin ja Chevrolet, madalamates klassides võisteldakse ka BMW, Porsche, Ferrari, Jaguari ja Nissaniga. Tugevuselt teises Pro-Am’i klassis sõidavad ühes tiimis nii profid kui ka amatöörvõidusõitjad, Gentlemen-klass on aga mõeldud vähemalt aastavanust autot kasutavatele amatöörsõitjatele.
Blancpaini sarjas on tänavu kavas viis etappi – Monza, Silverstone’i ja Paul Ricardi rajal peetavad kolmetunnised sõidud, seejärel Spa-Francorchampsi rajal toimuv 24 tunni sõit ja hooaja lõppakordina Nürburgringil peetav 1000 km sõit. Korjusega samas klassis võistlevatest sõitjatest on ehk tuntuim belglane Jérôme d'Ambrosio, kellel on kirjas 20 starti vormel-1 sarjas. Lisaks võistleb sel hooajal Blancpainis karjääri jooksul kolm vormel-1 starti teinud tšehh Tomaš Enge, samuti tugevad sportautodel sõitjad Stephane Ortelli, Peter Kox, Harold Primat jt. Kolme võistlusklassi peale kokku on end avaetapile üles andnud aga koguni 66 võistkonda. Sõidetakse kolmestes tiimides.
ART Grand Prix mõlema meeskonna koosseis on tänaseks selge ka ELMS-sarjas, kus Korjusega jagavad autot nr 98 prantslased Yann Goudy ning Blancpaini sarjas tiimi teise autoga sõitev Demoustier. Auto nr 99 üks sõitjatest on muide väga nimeka taustaga – Alex Brundle’i isa Martin Brundle osales vormel-1 sarjas 165 korral ja jõudis üheksal etapil ka poodiumile. Lisaks talle keeravad auto nr 99 rooli mehhiklane Ricardo Gonzalez ja Šveitsi lipu all võistlev Karim Ajlani.
ELMS-sarjas, kus etapi pikkuseks on neli tundi, on Korjus tiimi n-ö kuldsõitja – tema läbib ühe vahetuse, mille jooksul juht on roolis 50 minutit. Kaks ülejäänud meest sõidavad kumbki kaks 50-minutilist vahetust, viimase vahetuse pikkus on 40 minutit. Korjuse hooleks jääb aga ka kiire kvalifikatsiooniringi väljasõitmine. Pärast aprilli algul Paul Ricardi ringrajal toimunud testi andis Korjus oma kodulehele intervjuu, kus lahkas nii sõitjate osakaalu tulemuse vormistamisel kui ka muid tema jaoks uue sarjaga kaasnevaid muutusi.
«Grégoire Demoustier on hõbesõitja – ta on kolm aastat GT-autodel võistelnud ja heal päeval sama kiire kui kuldsõitjad. Pronkssõitja roll on aga ehk kõige tähtsamgi, sest kui ta on teistest kolm sekundit ringi peale aeglasem, pole meil šanssi,» kirjeldas Korjus tiimikaaslasi. «Minu vastutusel on aga jällegi kvalifikatsioon – kui saan stardikoha kuskil rivi lõpus, on meil väga raske korralikku tulemust saavutada.»
ELMS-sarjas peab eestlane arvestama ka seda, et võistleb GTC-klassis, mis on kolmest klassist aeglaseim. «LMP2-klassi prototüübid pole meist sirgel kuigi palju kiiremad, ent kurvides on nad sama kiired kui vormelid. Samas tuleb neid peeglis nähes neist lihtsalt mitte välja teha ja oma sõitu sõita. Kui hakkad neid sirgetel mööda laskma, kaotad liiga palju aega,» sõnastas Korjus suurte tasemevahedega kestvussõidusarjade kuldreegli – kiire möödasõidu sooritamise eest hoolitseb ennekõike möödasõitja.
Kestvussõidus, kus sama autot kasutab mitu meest, tuleb arvestada ka erinevate seadetega. «ELMSis olen siiski mina kui kuldsõitja see, kes otsustab. Grégoire on samuti hea seadistaja ja meie arvamused langevad üldjoontes kokku. Noh, ja pronkssõitja arvamus ei huvita kedagi,» lõõpis Korjus intervjuus. «Samas pean asja mõistlikult võtma, sest kui muudame auto liiga raskelt juhitavaks, kaotab kolmas sõitja sellega liiga palju aega. Oleme kõik kolmekesi enam-vähem ühte kasvu, mis teeb asja lihtsamaks. Blancpainis, kus sõidan koos teiste meestega, on asi aga natuke keerulisem,» nentis Korjus.
Eestlane hindab Blancpaini sarja taset kõrgeks ja ühtlasi võrdseks. «See on väga kõva sari. Oletame, et rajal on vähemalt 50 autot. Neist paarkümmend on Pro Cupi klassist, see tähendab 60 professionaalset sõitjat. Lisaks on 20 Pro-Am klassi masinat ehk veel vähemalt 20 proffi. Ühes sõidus võib seega rajal käia kuni 80 professionaalset sõitjat! Blancpain on kahtlemata tasemelt kõige võrdsem sportautode sari,» sõnas Korjus.
Samuti peab vormelitelt üle tulnud Korjus enda sõnul harjuma teistsuguse sõidustiiliga. «Tsentrifugaaljõud ei mõju kaelale ja kätele nii hullusti nagu vormelis. Aga pidurdamine on jällegi palju raskem. Pean pedaali alati täisjõuga vajutama – vormeliga juhtub seda ehk vaid mõne väga pika sirge lõpus. Autodel on ABS-pidurid, nii et pedaali tuleb kogu aeg täie jõuga põhja pressida,» selgitas Korjus. «Samuti peab sul olema vastupidavust – pika sõidu jooksul võib salongis temperatuur tõusta üle 60 soojakraadi!»
Korjus avaldas ühtlasi lootust, et heade etteastete korral võib ta järgmiseks aastaks teha hüppe mõnda muusse sarja. «Kas just tagasi vormelitele, aga kuskile ehk ikka. Üks asi on muidugi see, kuidas ma ise sõidan, teine see, milliseid tulemusi suudame saavutada. Viimane sõltub suuresti tiimikaaslastest. Aga kui ma oma sõiduga pilke püüan, on ka hästi,» lausus ta.
Blancpaini sarja sõite näitab Eestiski kaablioperaatorite vahendusel nähtav telekanal Motors TV, pühapäeval Monzas peetava esimese etapi otseülekanne algab Eesti aja järgi kell 15.15. Võistluste ajakava ning jooksvad tulemused leiab aadressidelt http://www.blancpain-gt-series.com/endurance/ (Blancpain) ja http://www.europeanlemansseries.com/ (ELMS).
Kevin Korjuse võistluskalender algaval hooajal:
13. aprill – Monza, Itaalia (Blancpain)
19. aprill – Silverstone, Suurbritannia (ELMS)
18. mai – Imola, Itaalia (ELMS)
25. mai – Silverstone, Suurbritannia (Blancpain)
29. juuni – Paul Ricard, Prantsusmaa (Blancpain)
20. juuli – Red Bull Ring, Austria (ELMS)
27. juuli – Spa-Francorchamps, Belgia (Blancpain)
14. september – Paul Ricard, Prantsusmaa (ELMS)
21. september – Nürburgring, Saksamaa (Blancpain)
19. oktoober – Estoril, Portugal (ELMS)
ELMS-sarja kõik etapid kestavad neli tundi, Blancpaini sarja hooaja kolm esimest etappi kolm tundi, Spa sõit 24 tundi ja viimase Nürburgringi etapi pikkuseks on 1000 km. Lisaks kinnitas Korjuse mänedžer Raivo Tamm Postimehele enne hooaja algust, et eestlane üritab ajakava sobivuse korral kaasa teha paaril GP3-sarja vormelietapil ning tahab kindlasti osaleda ka hooaega lõpetaval mainekal Macau vormel-3 sõidul.
Vaata ka allolevast videost Blancpaini sarja mulluse hooaja kokkuvõtet!