Saada vihje

Ukraina kriis jätab Venemaa tippvõidusõitjad rahatuks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sauberi vormel-1 võistkonna testisõitja Sergei Sirotkin hooajaeelsel Bahreini testil.
Sauberi vormel-1 võistkonna testisõitja Sergei Sirotkin hooajaeelsel Bahreini testil. Foto: SCANPIX

Ukrainas toimuvate sündmuste järel Venemaale kehtestatud majanduslikud sanktsioonid andsid valusa hoobi Venemaa võidusõidutiimile SMP Racing, mis toetab pea kõiki kuulsamaid Venemaa ringrajavõidusõitjaid.

SMP Racingu klientide seas on teiste seas ka Sauberi vormel-1 tiimi noor testisõitja Sergei Sirotkin ja IndyCaris debüüthooaega tegev Mihhail Aljošin. Tiimi toetab Venemaa presidendi Vladimir Putini lapsepõlvesõber, miljardär Boriss Rotenberg, Putini lähiringi kuuluva mehena langes ta aga USA ja Euroopa Liidu majandussanktsioonide ohvriks, vahendab RIA Novosti. SMP Racingu pearahastajaks on Boriss Rotenbergile, tema vennale Arkadi Rotenbergile ja Juri Kovaltšukile kuuluv SMP pank. Kõigi kolme mehe arved külmutati märtsi lõpus.

SMP Racingu teatel on ka tiimi Euroopas asuvad arved pärast märtsikuised Krimmi sündmusi külmutatud. «Tegu on poliitilise väljapressimisega. Palume Euroopat ja USAd, et nad kuulaksid mõistuse häält ega takistaks Venemaa sportlaste osalemist rahvusvahelistel võistlustel,» lausus tiim avalikus teadaandes.

Oma kodulehe teatel toetab SMP Racing 47 võidusõitjat, kellest enamik on venelased. Lisaks Sirotkinile ja Aleshinile on SMP Racingu klientide seas aga näiteks ka soomlasest endine vormel-1 sõitja Mika Salo, kes võistleb nüüd sportautodel. Autospordihuviline Rotenberg on ise seejuures samuti võistlustel kaasa löönud – mullu keeras ta Ferrari rooli kahel ELMSi sarja osavõistlusel. Tänavu võistleb samas sarjas eestlane Kevin Korjus.

Tiimi spordidirektori Sergei Zlobini sõnul ei tohiks sanktsioonid mõjutada USAs võistleva Aljošini karjääri, küll aga võivad rahata ja tööta jääda Euroopa sarjades osalevad sõitjad. Zlobini sõnul ei jõua piloodid terve hooaja jooksul tasuda omast taskust varustuse eest ega maksta ka kõiki osavõtutasusid.

 
Tagasi üles