Järgmisel nädalavahetusel antakse avapauk uuele drifti meistrivõistluste hooajale Tallinnas Saku Suurhalli juures. Lahingusse astuvad nii kogenud kui ka uued sõitjad ning lisandub üks uus võistlusklass.
Driftihooaeg avatakse Tallinnas suurhalli juures
2.-3. mail toimuval hooaja avavõistlusel algab jaht drifti meistritiitlitele, mida kõik driftihuvilised saavad vaadata Tallinnas Saku Suurhalli juures mugavalt tribüünidel. «Drift on ilmselt kõige kiiremini arenev mootorispordiala nii Eestis kui mujal maailmas. Eelmise hooaja lõpuks oli selge, et ala arenguks ja selgema konkurentsi huvides on vaja teha üks võistlusklass lisaks,» selgitas Eesti drifti meistrivõistluste peakorraldaja Marko Opmann. Senistele street- ja pro-klassidele lisandub vahepealne, pro-street, mis on edasiareng alustamise ehk street-klassist ning eelnevaks sammuks pro-klassi sõitjate sekka.
Kui varem võistlesid uued sõitjad street-klassis sõltumata sellest, kas võistlusauto oli tehasekonditsioonis või drifti jaoks modifitseeritud, siis nüüdsest võib street-klassis sõita ainult sellise autoga, mis vastab riiklikele nõuetele, mis seatud tänavasõiduks sobivatele autodele. Seega jagunevad edaspidi uued sõitjad kahe klassi vahel – vastavalt auto konditsioonile saab valida tänavasõiduks legaalsetele autodele mõeldud street-klassi või modifitseeritud autodele loodud pro-street klassi.
«Garaažides käib praegu kibekiire töö, et autodele anda veel viimane lihv enne järgmist nädalavahetust. Lisandumas on hulgaliselt uusi sõitjaid uute autodega. Ka mitmed pro-klassi sõitjad on vahepeal autot vahetanud ning osa street-klassi sõitjatest kolivad pro-klassi,» rääkis Opmann. Näiteks on seni street-klassis laineid löönud Martin Vaga auto BMW E30 saanud talve jooksul korralikku ümberehituse, mille hulgas on nüüd edasiviivaks jõuks V8 mootor. Vaga siirdub tänava- ehk street-klassist pro-klassi võistlejate hulka.
Uues kuues on ka seni tänavaklassis sõitnud Tarmo Liivamäe BMW, millele vahepeal paigaldatud suisa 6,2-liitrine Corvette’i mootor. Ligi 550 hobujõuline mootor on Liivamäele kindlasti samm edasi ning konkurentidele parajaks pähkliks. Sel aastal sõidab ka Liivamägi pro-klassis.
Eesti dridti vanameistri Eduard Vahemetsa legendaarne driftiauto on vahepeal vahetanud omanikku. Uueks omanikuks on Mihkel Norman Tults, kes oli mullu suureks üllatajaks street-klassis. Tults oli eelmisel aastal uustulnuk, kes hooaja lõpuks saavutas oma tiimikaaslaste järel auväärse 4. koha ülejäänud 37 konkurendi seas. «Need on vaid mõned näited talvel toimunud arengutest garaažides. Hooaeg tuleb kõigi aegade vingeim, sest meil on palju uusi võistluskohti, hulgaliselt uusi sõitjaid kõikides klassides,» ütles Opmann.
Drift on mänguline võistlusala, mis on pealtvaatajaile hea jälgitavusega – rada on pealtvaatajaile täies ulatuses nähtav ning hea šõu on garanteeritud. Võistlused toimuvad kolmes võistlusklassis. Pro-street ja pro-klassis võistlevad need, kel juba kogutud piisavalt kogemusi, et põhivõistlus sõita tandemina, kus kaks autot sõidab korraga rajal ning taga sõitva võistleja eesmärk on kopeerida esimese võistleja sõidujoont, kurvi sisenemise nurka ning kurvi sisenemise kiirust.
Teises ringis vahetavad võistlejad kohad. Street-klassis sõidavad vähem kogenenud võistlejad üksiksõitudena. Kohtunikud hindavad ka street-klassis võistleja sõidujoont (koonustest peab mööduma võimalikult lähedalt, ent koonust ei tohi ümber ajada), kurvi sisenemise nurka (mida rohkem külg ees, seda parem) ning kurvi sisenemise kiirust.
Ajakava
Reede, 2. mai
18.00 avatakse väravad pealtvaatajaile
18.35-19.30 street-klassi top 8-1
19.40- 20.45 pro-klassi treening
20.45-21.30 pro- ja pro-street tandemtreeningud.
Laupäev, 3. mai
11.00 avatakse väravad pealtvaatajatele
12.00- 13.45 pro-street-klassi kvalifikatsioonid
14.00-15.00 pro-klassi kvalifikatsioon
15.10-15.45 võistlejate koosolek (tandem)
16.00-17.00 pro-street-klassi top 16-1
17.15-18.20 pro-klassi top 32-1
18.00-18.15 autasustamine
Pauside ajal esineb tantsutrupp Cerise.