«Ayrtoni surm pani aluse muutustele, mis on aastate jooksul päästnud vähimagi kahtluseta kümnete tuhandete inimeste elu,» vahendab portaal pitpass.com Mosley sõnu Reutersi ajakirjanikule Alan Baldwinile. «See on tõsi. Ilma selleta poleks me iial Brüsselisse ametnike jutule läinud. Meil poleks Euro NCAPi turvateste, me poleks suutnud Euroopa Nõukogus läbi suruda seadusandlust, mis parandas liiklusturvalisust,» viitas Mosley koostööle Euroopa Liiduga ja tänavaautodele kehtestatud karmimatele turvanõuetele.
«Tuhanded inimesed, kes kõnnivad täna elusate ja õnnelikena ringi, oleksid surnud või raskelt vigastatud, kui me poleks neid samme ette võtnud. Ja kõik algas Ayrtoni õnnetusest,» sõnas Mosley, kelle arvates olid autospordifännid 70ndatel ja 80ndatel aastatel harjunud, et aeg-ajalt saab mõni nende iidolitest surma või rängalt vigastada.
Traagiline nädalalõpp Imolas, kus päeva enne Senna surma hukkus ka austerlane Roland Ratzenberger, märkis esimesi surmajuhtumeid pärast 1982. aastat, kui Kanada GPl jättis elu Riccardo Paletti. Ratzenbergeri surm ja kaasmaalase Rubens Barrichello ränk avarii paar päeva varem vapustasid Sennat kõrvalviibinute sõnul väga. Turvalisuse eestkõnelejana tuntud brasiillane ei võinud aga aimata, et tõeliselt hakkavad asjad muutuma alles pärast seda, kui ta ise on rajal elu kaotanud.
Mosley, kes võistles 1968. aasta aprillis Hockenheimis samal F2-sarja etapil, kus hukkus kahekordne vormel-1 maailmameister Jim Clark, võttis pärast Senna surmaavariid ohutuse eest seismise oma südameasjaks. «Varem võisid minna sarja juhtide jutule ja öelda, et toimuv on mõttetult ohtlik. Nemad vastasid, et kui ei taha, ära löö kaasa - kõik on vabatahtlik. Mäletan, kuidas mõtlesin, et iga spordialaga peaks olema võimalik tegeleda ilma pidevalt surma piiril kõndimata. Risk on vastuvõetav, aga pidev risk? Mulle tundus vahel, nagu oleksime Vietnami sõja rindejoonel,» meenutas Mosley.