Tristan Viidas jätkab Radical European Masters sarja liidrina

Madis Kalvet
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tristan Viidas.
Tristan Viidas. Foto: Oliver Read

Eesti võidusõitja Tristan Viidas teenis nädalavahetusel Brands Hatch'i ringrajal peetud Radical European Masters'i etapil kuuenda ning neljanda koha ja jätkab sarja üldliidrina.

Nädalavahetus algas Viidase jaoks ideaalselt ning ta näitas treeningutel parimaid ringiaegu. Laupäevastes kvalifikatsioonisõitudes oli tal aga ebaõnne ning ta sai kirja vastavalt kuuenda ja seitsmenda aja.

«Esimese ajasõidu esimeses pooles ei saanud ühtegi puhast ringi - pidevalt jäi keegi ette. Ajasõidu lõpus, kui läksin taas kiiret ringi proovima, lehvisid rajal aga kollased lipud, kuna keegi oli välja sõitnud. Kaotasin lõppkokkuvõttes esimesele vaid kahe kümnendikuga, kuid vahed olid väikesed ja olin kuues. Tegelikult tundsin juba esimese kvalifikatsiooni lõpus, et piduripedaal on kuidagi pehmeks jäänud ja teises kvalifikatsioonis ütlesidki pidurid üles. Pidurid jäid aina kehvemaks ning sessiooni lõpus mul neid praktiliselt enam polnudki. Ühel ringil, ilmselt parima aja üritusel, läksid pidurid täiesti blokki ning tegin spinni - masin tegi 360-kraadi ja kohe edasi,» kommenteeris Viidas ebaõnnestunud ajasõitu.

Pühapäevastele põhisõitudele läks Viidas vastu teadmisega, et tal on eelmisel etapil saavutatud edu tõttu vaja kohustuslikus boksipeatuses veeta enamusest rohkem aega. Sarja reeglite kohaselt liidetakse eelmise kahe sõidu esikolmiku boksipeatustele lisaks trahvisekundeid - esikoht annab 15, teine 10 ja kolmas 5 sekundit. Seega pidi eelmises kahes sõidus vastavalt esimene ja teine olnud Viidas Brands Hatchi esimeses sõidus boksis veetma 45 sekundi asemel ühe minuti ja kümme sekundit.

«Esimese sõidu start oli keskmine, ühtegi kohta ma ei parandanud. Sõidu käigus sain küll kahest konkurendist mööda, aga jäin siis kolmanda koha taha «kinni». Olin temast küll kiirem, kuid Brands Hatch on tüüpiline kitsas inglise rada, kus möödasõidukohti suhteliselt vähe, ning istusingi kuni boksipeatuseni tema taga. Kuna boksis pidin viibima enamusest 25 sekundit kauem tulin välja lõpuks kümnendana. Järelejäänud ajaga õnnetus mul tõusta kuuendaks ning arvestades seda, et esimese kohaga jäi sõidu lõpus vahe vaid 14,5 sekundit, oleksin ilma boksis veedetud trahvisekunditeta ilmselt esimene olnud,» võttis Viidas esimese sõidu kokku.

«Teises sõidus tõusin kohe stardis viiendaks ja esimeselt ringilt tulin juba neljandana. Siis jäin tükiks ajaks kolmanda taha kinni, kuni vahetult enne boksiakna avamist toimus rajal suur avarii. Kohe hakati lehvitama kollasid lippe ning rajale tuli turvaauto, mille tagant ma sisuliselt kohe boksi siirdusin (seekord veetis Viidas boksis 55 sekundit). Boksist väljusin taas kümnendana, kuid turvaauto oli endiselt rajal. Kui see lõpuks lahkus, oli mul 17 minutit aega, et oma kohti parandada. Sain mitmest konkurendist mööda ja tõusin kolmandaks, kuid siis pidasime Alex Kapadiaga maha korraliku võitluse – paar korda läksid isegi küljed kokku, kuid jätkasime võistlust -, seekord oli ta minust parem ja jäin sõidus neljandaks. Väike lootus on mul isegi kolmandaks tõusta, sest võidu võtnud mees möödus turvaautost, kuigi see oli keelatud, ning kohtunikud veel arutavad tema küsimust,» kommenteeris Viidas teist sõitu.

Oli ette teada, et trahvisekundite tõttu kujuneb Brands Hatchi etapp keeruliseks, kuid kokkuvõttes jäi Viidas nädalavahetusega rahule. Ta on kahe etapi järel hooaja üldliider ning võib järgmisele etapile, 04.-06. juulil Hungaroringil toimuvale võistlusele enesekindlalt vastu minna.

«Täitsa okeilt läks, tahtsime nendes tingimustes (trahvisekundid - toim.) võimalikult häid punkte saada ja suures plaanis see õnnestus. Hungaroringil võib mul väike eelis olla, kuna 2012. aastal sõitsin seal vormel BMW sarja raames, kuid Radical European Masters sari pole seal veel käinud. Lisaks pole mul vajaseal muretseda rohkete trahvisekundite pärast,» sõnas Viidas.

Kuigi Radical Masters sari peab juuli alguseni pausi, püsib Viidase kalender vahepealse aja siiski tihe.

«Esiteks tuleb mul Rocca al Mare Koolis lõpetada ära 11. klass, juuni alguses sooritan Kaitseliidu Tallinna Maleva Põhjakompanii liikmena sõduri baaskursuse lõputesti,» rääkis Viidas, kes püüab pausi ajal pühendada aega ka autospordile. «Kindlasti tahaksime käia kas Hungaroringil või Ascari ringrajal testimas. Ideaalis osaleksin ka 28.-29. juunil Audru ringrajal toimuval võistlusel, kuid veel pole kindel, millises klassis. Võimalikud variandid on GT Open klass või soomlaste Camaro Cup.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles