2011. aastal võetakse vormel-1 sarja kvalifikatsioonisõitudes taas kasutusele 107 protsendi reegel, teatas Rahvusvahelise Autoliidu FIA maailma mootorispordi nõukogu kolmapäeval.
Vormel-1 kvalifikatsioonis tuleb taas kasutusele 107 protsendi reegel
Reeglit tutvustati esimest korda 1996. aastal, et kindlustada aelgasemate autode starti mitte pääsemine, kui nad liidritest väga palju maha jäid. Sellest loobuti 2002. aasta lõpus, kuna järgnevast hooajast võeti kasutusele üheringiline kvalifikatsiooniformaat, vahendab Sponest.
Kuna kvalifikatsioonis on võimalik sõita taas soovi kohaselt palju ringe, stardis on kolm uut meeskonda ning järgmisel aastal on veel üks liitumas, siis otsustas FIA reegli taas kasutusele võtta.
Reegel tähendab seda, et iga sõitja, kes kaotab liidri parimale ringiajale esimeses kvalifikatsioonivoorus rohkem kui 107 protsendiga, ei saa sõidust osa võtta.
Kui sõitja siiski on suutnud vabatreeningutel näidata konkurentsivõimelisi aegu, siis võivad kohtunikud tal siiski sõidus lubada startida.
Lisaks eelnevale liigub FIA ka selle suunas, et eemaldada kvalifikatsioonist autosid, kes sõidavad liiga aeglaselt ning võivad rikkuda oma rivaalide parimaid ringe. Seega määrtakse 2011. aastaks maksimaalne ringiaeg, millega tuleb läbida ka rehvisoojendus- ning boksisuundumisring.
Maksimaalne ringiaeg määratakse iga etapi esimesel päeval, mil toimuvad vabatreeningud, kuid vajaduse korral on kohtunikel luba seda ringiaega muuta.