Karl Kruuda tutvus Peugeot’ ralliautoga, millega ta stardib kahe nädala pärast Sardiinia MM-rallil. Timmu Kõrge õppis, kuidas ikkagi Ford Fiesta R5 autoga kiiresti sõita. Kaspar Koitla tegi esimese proovi Mitsubishi Lancer Evo 10 roolis.
Vene külalise hoog oli eestlastele liiast
Kõik need kolm rallimeest suutsid selle kõrvalt pakkuda Harju rallil sekund sekundis võitlust esikoha eest, kuid lõpuks jäid ikkagi võiduta – eestlastele käis üle jõu Venemaalt tulnud külalise Aleksei Lukjanuki hoog. Tema võitu ei vääranud isegi ralli avakatsel juhtunud eksimus.
Lukjanuk kaotas kahekilomeetrisel esimesel kiiruskatsel võitjale 12 sekundit ja alustas laupäeva hommikul 48. (!) kohalt. Kolm kiiruskatset enne lõppu tõusis ta aga juba liidriks. Lõpuks edestas ta Kruudat 10 sekundit.
«Meie jaoks sai saatuslikuks piruett, millega andsime ära 15 sekundit. Usun, et selleta oleksime püsinud lõpuni liidrikohal,» rääkis Kruuda ja lisas, et endal ta juhtunus süüd ei näe. «Auto ei püsinud teel ja ma ei saanud midagi teha. Hea, et tõsisemat avariid ei teinud ja jõudsin õigel ajal rooli õigele poole pöörata.»
Kruuda jaoks oli Peugeot 208 T16ga tutvumine seekordse kihutamise peamine eesmärk ning ta sai teada, et Sardiinia võistluse eel tuleb autoga seoses lahendada mitu probleemi. Ta ei leidnud kuidagi auto tagavedrustusele sobivat seadistust, lisaks tekkisid probleemid jahutusega.
«Viimased neli kiiruskatset sõitsime piiri peal ja see hakkas lõpuks mentaalselt mõjuma,» märkis ta. «Auto on seatud nii, et mida kõrgemaks läheb mootori temperatuur, seda vähemaks jääb võimsust. Õnneks nägime ära, mille kallal tuleb veel enne MM-rallit tööd teha. Tervikuna jättis see auto aga hea mulje.»
Esialgu on Kruudal Peugeot’ kasutamise kokkulepe kaheks ralliks. Kas ta jätkab sama masinaga MM-sarjas ka pärast Sardiiniat, pole veel selge. WRC2-sarjas 4. kohal oleva Kruuda jaoks on alternatiivne võimalus siirduda tagasi tuttava Super-2000 auto rooli.
Autoga harjumine oli märksõna ka Kõrge jaoks. Tänavuse hooaja eel Ford Fiesta R5 masinasse istumise järel pole ta õiget kiirust leidnud ning kaks nädalat tagasi proovis ta uuesti enda jaoks harjumuspärast N-rühma Mitsubishit.
See käik tõi aga teadmise, et pidevalt ühest masinast teise hüppamisel pole mõtet, ning nüüd kavatseb ta koos kaardilugeja Erki Pintsiga sõita hooaja lõpuni R5-autoga.
«Pärast esimest ringi oli mure majas, kas saamegi oma hoo üles, aga lõpuks läks asi paremaks,» rääkis Kõrge. «Kogu võistlus oli jälle täielik õppimine – normaalne mõistus ei võta vastu, kuidas see auto käitub. Olen aru saanud, et selles autos tuleb hea tulemuse saamiseks hirmsasti pingutada – Eesti teedel on N-rühma masin ja R5 võrdsed.»
Viimane on siiski rohkem «päris» ralliauto moodi ja seepärast tunneb rallimees sellega sõitmisest ka suuremat mõnu. Kui suur on aga kiiruse reserv, Kõrge öelda ei osanud. «Ma ei tea, kus on selle auto piir,» tunnistas ta.
Auto võimaluste tundmaõppimiseks oleks vaja läbida rohkem testikilomeetreid, kuid selleks puudub võimalus. Seekordse võistluse eel läbis Kõrge autoga napid 30 kilomeetrit.
Rohkemaks pole lihtsalt raha ning testisõitude jaoks raha leidmise asemel peab ta koos oma meeskonnaga keskenduma võistlustel osalemiseks vajaliku eelarve täitmisele.
Viimasel hetkel rallil osalemise soovi avaldanud Kaspar Koitla püsis ralli alguses oma N-rühma Mitsubishi Lancer Evo 10ga liidritega ühes tempos, kuid lõpuks leppis üldarvestuses 4. kohaga.
«Usun, et võime olla selle tulemuse üle õnnelikud,» sõnas Koitla. «Tänavuse hooaja siht on Soome meistrivõistlused, ent seal on väike paus ja seepärast mõtlesime siin proovida esimest korda Evo 10 masinat. Olen rahul, et sain sellega sõitmise kergelt kätte.» Koitla ei osanud ütelda, kas see jääb temale tänavu viimaseks Eestis võistlemiseks või saab teda näha veel mõnel kodumaisel kihutamisel.
Harju Rally
1. Aleksei Lukjanuk / Aleksei Arnautov (Venemaa), 2. Karl Kruuda / Martin Järveoja +10,0, 3. Timmu Kõrge / Erki Pints +13,0, 4. Kaspar Koitla / Andres Ots +14,9, 5. Raul Jeets / Andrus Toom +39,2, 6. Roland Murakas / Kalle Adler +1.21,1.